Több milliárd dollárral szállt be az aktivista befektetőként ismert Elliott Management a Salesforce-ba. És hogy miért? Egy biztos: most ezt jó áron tehette, mert a cég értéke az utóbbi bő egy évben megfeleződött. A vállalat árfolyama 2021 novemberének közepén volt csúcsformában, akkor a cégérték meghaladta a 300 milliárd dollárt. Jelenleg a felének is örülhetnek a tulajdonosok, tekintve, hogy tavaly decemberben rövid időre 130 milliárd alá is beesett a piaci kapitalizációja.
Amúgy a bevásárlásról, aminek a feltételei (hány dollár, mekkora részesedésért, milyen jogokért) nem ismertek, az Elliott csupán egy semmitmondó nyilatkozatot adott ki: a Salesforce "a világ egyik legkiemelkedőbb szoftvercége", és közel két évtizede követik a tevékenységét, és mély tisztelik az alapító-vezérigazgató Marc Benioff által elért eredményeket. És természetesen várják a konstruktív együttműködést a Salesforce-szal... Van azonban egy lényeges félmondat is az együttműködés céljáról: realizálni azokat az értékeket, melyek egy ilyen nagyságrendű vállalathoz méltóak.
A Salesforce kétségtelenül a világ egyik legjelentősebb vállalati SaaS (Software-as-a-Service) cégévé vált. Ma már a felhős CRM-rendszerek egyik vezető "szállítója", amely egy komplett ökoszisztémát is felépített – főleg felvásárlásokkal (pl. Tableau vagy a Slack). Ahogy minden felhős vállalat, Benioffék is szárnyaltak a pandémiával. Tavaly azonban a szakértők már arról kezdtek beszélni, hogy felhő ide vagy oda, a Salesforce bizony nem könnyíti meg a vállalatok, az IT-irányítás munkáját, sőt!
A szeptemberi Deramforce konferencián Benioff hiába beszélt óriási tervekről a növekedést illetően, már az is szóba került, hogy a Salesforce rendszerei mellett elszaladt az idő. A vezérigazgató a konferencián még azt ígérte, hogy csak a toborzási tempót veszik vissza, hogy aztán egy kiadós leépítéssel indítsák az évet. És közben olyan emberek hagyják ott a céget, mint Bret Taylor, akinek a megszerzésére Benioff nem sajnált 750 millió dollárt kiadni.
Az aktivista befektető aktív
Ilyen közegbe érkezik az Elliott, amely ha valahova beteszi a lábát, jellemzően gyorsan szeretne elérni mindenféle változásokat. De az igazán lényeges, hívja fel a figyelmet az Axios, hogy szinte mindig el is éri, amit akar. Egyik ilyen nagy akciója volt például Jack Dorsey elmozdítása a Twitter éléről.
A cél és a megmozduló pénz nagysága sem világos. Az Axios felállít egy lehetséges forgatókönyvet, aminek a vége a Salesforce felvásárlása. És bár egy ilyen tranzakcióra rászállhat a piacfelügyelet, de ez nem zárja ki, hogy esetleg az Elliott célja mégis a teljes irányítás megszerzése. Az mindenesetre érdekes, hogy az Elliott már a második aktivista befektető, amely befolyást szerez a cégben. Ősszel a Starboard Value szállt be, és szerzett is egy helyet az igazgatótanácsban.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak