Csak annyit tudni, hogy több milliárd dollárt fektetett a cégbe, és most mindenki azt találgatja, hogy mi a cél.

Több milliárd dollárral szállt be az aktivista befektetőként ismert Elliott Management a Salesforce-ba. És hogy miért? Egy biztos: most ezt jó áron tehette, mert a cég értéke az utóbbi bő egy évben megfeleződött. A vállalat árfolyama 2021 novemberének közepén volt csúcsformában, akkor a cégérték meghaladta a 300 milliárd dollárt. Jelenleg a felének is örülhetnek a tulajdonosok, tekintve, hogy tavaly decemberben rövid időre 130 milliárd alá is beesett a piaci kapitalizációja.

Amúgy a bevásárlásról, aminek a feltételei (hány dollár, mekkora részesedésért, milyen jogokért) nem ismertek, az Elliott csupán egy semmitmondó nyilatkozatot adott ki: a Salesforce "a világ egyik legkiemelkedőbb szoftvercége", és közel két évtizede követik a tevékenységét, és mély tisztelik az alapító-vezérigazgató Marc Benioff által elért eredményeket. És természetesen várják a konstruktív együttműködést a Salesforce-szal... Van azonban egy lényeges félmondat is az együttműködés céljáról: realizálni azokat az értékeket, melyek egy ilyen nagyságrendű vállalathoz méltóak.

A Salesforce kétségtelenül a világ egyik legjelentősebb vállalati SaaS (Software-as-a-Service) cégévé vált. Ma már a felhős CRM-rendszerek egyik vezető "szállítója", amely egy komplett ökoszisztémát is felépített – főleg felvásárlásokkal (pl. Tableau vagy a Slack). Ahogy minden felhős vállalat, Benioffék is szárnyaltak a pandémiával. Tavaly azonban a szakértők már arról kezdtek beszélni, hogy felhő ide vagy oda, a Salesforce bizony nem könnyíti meg a vállalatok, az IT-irányítás munkáját, sőt!

A szeptemberi Deramforce konferencián Benioff hiába beszélt óriási tervekről a növekedést illetően, már az is szóba került, hogy a Salesforce rendszerei mellett elszaladt az idő. A vezérigazgató a konferencián még azt ígérte, hogy csak a toborzási tempót veszik vissza, hogy aztán egy kiadós leépítéssel indítsák az évet. És közben olyan emberek hagyják ott a céget, mint Bret Taylor, akinek a megszerzésére Benioff nem sajnált 750 millió dollárt kiadni.

Az aktivista befektető aktív

Ilyen közegbe érkezik az Elliott, amely ha valahova beteszi a lábát, jellemzően gyorsan szeretne elérni mindenféle változásokat. De az igazán lényeges, hívja fel a figyelmet az Axios, hogy szinte mindig el is éri, amit akar. Egyik ilyen nagy akciója volt például Jack Dorsey elmozdítása a Twitter éléről.

A cél és a megmozduló pénz nagysága sem világos. Az Axios felállít egy lehetséges forgatókönyvet, aminek a vége a Salesforce felvásárlása. És bár egy ilyen tranzakcióra rászállhat a piacfelügyelet, de ez nem zárja ki, hogy esetleg az Elliott célja mégis a teljes irányítás megszerzése. Az mindenesetre érdekes, hogy az Elliott már a második aktivista befektető, amely befolyást szerez a cégben. Ősszel a Starboard Value szállt be, és szerzett is egy helyet az igazgatótanácsban.

Cloud & big data

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.