Tegnap hivatalosan is bejelentette a Salesforce vételi szándékát a Slackre. A nagyobb részt készpénzzel, illetve kisebb mennyiségben Salesforce-papírokkal tervezett felvásárlásnak mindkét vezetőség zöld utat adott, ám minderre még a Slack részvényeseinek is rá kell majd bólintani. Utóbbi pedig nem feltétlenül vehető biztosra, hiszen az összességében 27,7 milliárdos üzlet csak kis felárat tartalmaz a dolgok jelenlegi állása szerint.
Szűkmarkú ajánlat?
Amikor múlt héten beindult a pletykagyár az akvizícióról, akkor még azzal kalkuláltak a szakértők, hogy a Slackért biztosan 20 milliárdot meghaladó összeget kell majd letenni az asztalra. Ez a tények ismeretében beigazolódott, ám az elmúlt napok tőzsdei történései miatt a közel 28 milliárd dollárnak megfelelő ajánlat sem feltétlen vezet garantált sikerhez.
A Slack részvényei ugyanis a felvásárlás hírére komoly emelkedésbe kezdtek. Az árfolyam 35 dollár környékéről 44 közelébe ugrott, ami jelentősen felsrófolta a cégértéket. Ezzel párhuzamosan a Salesforce papírjai viszont ellentétes pályára álltak. Az egy hete még 260 felett járó részvényekért jelenleg elég 240 dollárt és egy kis aprót adni. A Salesforce vételi ajánlata szerint egy Slack részvényért 26 dollár 79 centet és 0,0776 saját részvényt adna. Mindez per pillanat 45,5 dollárra jön ki, azaz a vásárlási prémium mindössze 3-4 százalékot tesz ki.
A kommentárok egy része azonban így sem tartja rossznak az üzletet a Slack-tulajdonosok szempontjából. Igaz ugyan, hogy a koronavírus okozta korlátozások nagyon megnövelték a keresletet a távoli munkavégzést, kommunikációt segítő megoldások iránt, ám a járványnak előbb-utóbb vége lesz. És ha nem is feltétlen áll vissza a világ a régi kerékvágásba, a kollaborációs platformok valószínűleg picit vesztenek majd mostani jelentőségükből.
Komoly tervek
Amennyiben mindenki rábólint az üzletre, akkor 2021 második negyedévében akár már pontot is tehetnek a Slack integrációjára. Ez a tervek szerint azzal járna, hogy a Slack funkcionálna a Salesforce Customer 360 interfészeként. Az ügyfelek információit egy helyen tároló és kezelő felületben a Salesforce nagy lehetőségeket lát azzal, hogy a Slack eszköztára is a rendelkezésükre áll majd.
Ami a vállalatirányítási részét illeti a dolognak: a tegnapi nyilatkozat szerint a Slack önálló egységként funkcionálna, és a Salesforce-nál is az a Stewart Butterfield vezetné a divíziót, aki jelenleg a felvásárlandó startup vezérigazgatója. A cél az, hogy a Slack idővel mélyen beépüljön a Salesforce cloudos ökoszisztémájába, ami a remények szerint mindkét platform számára újabb lehetőségekkel kecsegtet az ügyfélszerzésben.
A megvalósuló akvizícióval természetesen a Salesforce közvetlen és komoly vetélytársa lesz a Microsoft Teamsnek, ami egy érdekes párharcot hozhat az elkövetkező években.
Játékból lett a nagy üzlet
A csoportmunkához szükséges kommunikációs platformot biztosító Slack története meglehetősen érdekes. A program tulajdonképpen egy készülőfélben lévő játék üzenetküldő funkciójaként indult. A játék aztán sosem készült el, ám a fejlesztők meglátták a lehetőséget az önállóan funkcionáló csetprogramban. A 2013-ban debütált szoftver azóta sok fejlesztésen van túl és a kezdeti években elsősorban a technológiára fogékonyak, például programozók, mérnökök, szoftverfejlesztők között hódított.
A cég több körben is sikeresen tudott magához tőkét vonzani. A korai befektetők között volt például a híresen jól spekuláló Andreessen Horowitz is: a jövedelmező befektetéseket kereső társaság olyan vállalkozásokban látott már a legelején fantáziát mint a Facebook, a Twitter és a Lyft. A Slack összességében 1,4 milliárd dollárt kalapozott össze, mielőtt tavaly nyáron meglehetősen sikeresen abszolválta tőzsdei belépőjét.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak