A múlt héten megszellőztetett pletykák beigazolódtak, ám a 27,7 milliárd dolláros vételi ajánlat szerény prémiumot jelent a néhány éve létező csoportmunka-platformért.

Tegnap hivatalosan is bejelentette a Salesforce vételi szándékát a Slackre. A nagyobb részt készpénzzel, illetve kisebb mennyiségben Salesforce-papírokkal tervezett felvásárlásnak mindkét vezetőség zöld utat adott, ám minderre még a Slack részvényeseinek is rá kell majd bólintani. Utóbbi pedig nem feltétlenül vehető biztosra, hiszen az összességében 27,7 milliárdos üzlet csak kis felárat tartalmaz a dolgok jelenlegi állása szerint.

Szűkmarkú ajánlat?

Amikor múlt héten beindult a pletykagyár az akvizícióról, akkor még azzal kalkuláltak a szakértők, hogy a Slackért biztosan 20 milliárdot meghaladó összeget kell majd letenni az asztalra. Ez a tények ismeretében beigazolódott, ám az elmúlt napok tőzsdei történései miatt a közel 28 milliárd dollárnak megfelelő ajánlat sem feltétlen vezet garantált sikerhez.

A Slack részvényei ugyanis a felvásárlás hírére komoly emelkedésbe kezdtek. Az árfolyam 35 dollár környékéről 44 közelébe ugrott, ami jelentősen felsrófolta a cégértéket. Ezzel párhuzamosan a Salesforce papírjai viszont ellentétes pályára álltak. Az egy hete még 260 felett járó részvényekért jelenleg elég 240 dollárt és egy kis aprót adni. A Salesforce vételi ajánlata szerint egy Slack részvényért 26 dollár 79 centet és 0,0776 saját részvényt adna. Mindez per pillanat 45,5 dollárra jön ki, azaz a vásárlási prémium mindössze 3-4 százalékot tesz ki.

A kommentárok egy része azonban így sem tartja rossznak az üzletet a Slack-tulajdonosok szempontjából. Igaz ugyan, hogy a koronavírus okozta korlátozások nagyon megnövelték a keresletet a távoli munkavégzést, kommunikációt segítő megoldások iránt, ám a járványnak előbb-utóbb vége lesz. És ha nem is feltétlen áll vissza a világ a régi kerékvágásba, a kollaborációs platformok valószínűleg picit vesztenek majd mostani jelentőségükből.

Komoly tervek

Amennyiben mindenki rábólint az üzletre, akkor 2021 második negyedévében akár már pontot is tehetnek a Slack integrációjára. Ez a tervek szerint azzal járna, hogy a Slack funkcionálna a Salesforce Customer 360 interfészeként. Az ügyfelek információit egy helyen tároló és kezelő felületben a Salesforce nagy lehetőségeket lát azzal, hogy a Slack eszköztára is a rendelkezésükre áll majd.

Ami a vállalatirányítási részét illeti a dolognak: a tegnapi nyilatkozat szerint a Slack önálló egységként funkcionálna, és a Salesforce-nál is az a Stewart Butterfield vezetné a divíziót, aki jelenleg a felvásárlandó startup vezérigazgatója. A cél az, hogy a Slack idővel mélyen beépüljön a Salesforce cloudos ökoszisztémájába, ami a remények szerint mindkét platform számára újabb lehetőségekkel kecsegtet az ügyfélszerzésben.

A megvalósuló akvizícióval természetesen a Salesforce közvetlen és komoly vetélytársa lesz a Microsoft Teamsnek, ami egy érdekes párharcot hozhat az elkövetkező években.

Játékból lett a nagy üzlet

A csoportmunkához szükséges kommunikációs platformot biztosító Slack története meglehetősen érdekes. A program tulajdonképpen egy készülőfélben lévő játék üzenetküldő funkciójaként indult. A játék aztán sosem készült el, ám a fejlesztők meglátták a lehetőséget az önállóan funkcionáló csetprogramban. A 2013-ban debütált szoftver azóta sok fejlesztésen van túl és a kezdeti években elsősorban a technológiára fogékonyak, például programozók, mérnökök, szoftverfejlesztők között hódított.

A cég több körben is sikeresen tudott magához tőkét vonzani. A korai befektetők között volt például a híresen jól spekuláló Andreessen Horowitz is: a jövedelmező befektetéseket kereső társaság olyan vállalkozásokban látott már a legelején fantáziát mint a Facebook, a Twitter és a Lyft. A Slack összességében 1,4 milliárd dollárt kalapozott össze, mielőtt tavaly nyáron meglehetősen sikeresen abszolválta tőzsdei belépőjét.

Cloud & big data

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.