Tegnap zárult a Salesforce éves Dreamforce konferenciája. A vállalat jelentett be újdonságot is, de a legnagyobb mondás mégis az üzleti tervekről hangzott el. Marc Benioff társ-vezérigazgatónak két fontos üzenete volt: a Salesforce továbbra is rendületlenül vásárol fel cégeket, és a következő négy évben közel duplájára nő a vállalat bevétele.
Vásárolunk, szigorítunk növekedünk
"Mindig is fogunk vállalatokat vásárolni" – nyilatkozta Benioff a Bloomberg TV-nek. Átmenetileg azonban leköti a figyelmüket, hogy szervesen integrálják a már megvásárolt cégeket, legfőképpen a 2019-ben megszerzett Tableau-t. (A Salesforce közel 16 milliárd dollárt fizetett az analitikai platformért.)
A másik aktuális teendő az árrés javítása. Annak ellenére, hogy a gazdasági környezet romlik, Benioff beígérte a befektetőknek: nehézségek ide vagy oda, a Salesforce tartani fogja a 2026-ra elérendő évi 50 milliárd dolláros bevételi célját. Ehhez a forgalomhoz pedig magas, 25 százalékos haszonkulcs elérése a cél. Csak összehasonlításképpen: a vállalat a január végével zárt 2022-es pénzügyi évében 26,5 milliárdos bevételt jelentett. Az Oracle utolsó lezárt pénzügyi évében 42 milliárdot, az SAP 33 milliárdot hozott össze.
A Salesforce is megszenvedte ugyanazt, mint az összes felhős cég: a pandémia alatt felduzzadt a létszám, amit most utol kellene érni az üzlettel is. Bár a felvételen szigorítottak, Benioff azt mondta, nem áll szándékukban a munkaerő-befektetések további csökkentése (ami már valószínűleg elbocsátásokat jelentene).
Genie-vel mutatkozott be a társ-vezérigazgató
Benioff tavaly november óta megosztja a vezetési feladatokat egy ifjú titánnal, Bred Taylorral, aki 2016-ban, a Quip nevű startup felvásárlásával került a Salesforce-hoz. (Akkor Benioff azt nyilatkozta róla, hogy ha a cég nem is, CEO-jának vezetőjének akvirálása bőven megért 750 millió dollárt.) A Dreamforce-on rá hárult egy új termék, a Genie bemutatása.
A fejlesztés célja az volt, hogy a Salesforce értékesítési adatbázis-szoftveréből a kereskedők egyszerűen jussanak jól hasznosítható valós idejű információkhoz. Ez egy fontos modernizációs lépés. Mint a CNBC írja, a Salesforce maga is elismeri, hogy rendszerei mellett elszaladt az idő, például indulása óta az Oracle tranzakciós adatbázisát használják. A világ azonban összetettebbé vált, a vállalatok egyre inkább az olyan adatbázisok felé fordulnak, amelyek képesek több forrásból származó adatokat feldolgozni, hogy ezáltal gyorsabb és pontosabb döntésekhez jussanak.
A Genie fejlesztése már vagy három éve tart. Első lépésben a 2019-ben bevezetett ügyféladat-platform részeként lehet használni. A platformmal a marketingesek olyan adatokat gyűjthetnek felhasználókról, amelyek segítik a hirdetések célzását, ami a Genie révén kiegészülhet a valós idejű adatok elemzési lehetőségével. Hamarosan jön a többi platform is (értékesítés, szolgáltatások, kereskedelem), de a Tableau-ban is elérhető lesz. Minden platformon külön előfizetés ellenében használható.
A Genie egyébként főleg a vállalat mesterségesintelligencia-motorjával, a 2016-ban bemutatott Einsteinnel együtt fejti ki áldásos hatását, állítja Taylor. Az Einstein már most is képes előrejelezni, hogy mely üzleti lehetőségekből lesz a legnagyobb valószínűséggel értékesítés. Mivel a Genie révén mindig a legfrissebb információkkal tud dolgozni, az Einstein a jövőben sokkal pontosabb előrejelzéseket tud adni.
Bár a Salesforce jelentős előrelépésnek tartja a Genie-t, egy elemző megjegyezte: számára az a megdöbbentő, hogy a Salesforce-nak ilyen sokáig tartott eljutni addig, hogy platformjait átállítsa valós idejű adatok feldolgozására.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak