Hatalmas növekedési tervekről beszélt a társ-vezérigazgató a vállalat éves szakmai és partnerkonferenciája kapcsán.

Tegnap zárult a Salesforce éves Dreamforce konferenciája. A vállalat jelentett be újdonságot is, de a legnagyobb mondás mégis az üzleti tervekről hangzott el. Marc Benioff társ-vezérigazgatónak két fontos üzenete volt: a Salesforce továbbra is rendületlenül vásárol fel cégeket, és a következő négy évben közel duplájára nő a vállalat bevétele.

Vásárolunk, szigorítunk növekedünk

"Mindig is fogunk vállalatokat vásárolni" – nyilatkozta Benioff a Bloomberg TV-nek. Átmenetileg azonban leköti a figyelmüket, hogy szervesen integrálják a már megvásárolt cégeket, legfőképpen a 2019-ben megszerzett Tableau-t. (A Salesforce közel 16 milliárd dollárt fizetett az analitikai platformért.)

A másik aktuális teendő az árrés javítása. Annak ellenére, hogy a gazdasági környezet romlik, Benioff beígérte a befektetőknek: nehézségek ide vagy oda, a Salesforce tartani fogja a 2026-ra elérendő évi 50 milliárd dolláros bevételi célját. Ehhez a forgalomhoz pedig magas, 25 százalékos haszonkulcs elérése a cél. Csak összehasonlításképpen: a vállalat a január végével zárt 2022-es pénzügyi évében 26,5 milliárdos bevételt jelentett. Az Oracle utolsó lezárt pénzügyi évében 42 milliárdot, az SAP 33 milliárdot hozott össze.

A Salesforce is megszenvedte ugyanazt, mint az összes felhős cég: a pandémia alatt felduzzadt a létszám, amit most utol kellene érni az üzlettel is. Bár a felvételen szigorítottak, Benioff azt mondta, nem áll szándékukban a munkaerő-befektetések további csökkentése (ami már valószínűleg elbocsátásokat jelentene).

Genie-vel mutatkozott be a társ-vezérigazgató

Benioff tavaly november óta megosztja a vezetési feladatokat egy ifjú titánnal, Bred Taylorral, aki 2016-ban, a Quip nevű startup felvásárlásával került a Salesforce-hoz. (Akkor Benioff azt nyilatkozta róla, hogy ha a cég nem is, CEO-jának vezetőjének akvirálása bőven megért 750 millió dollárt.) A Dreamforce-on rá hárult egy új termék, a Genie bemutatása.

A fejlesztés célja az volt, hogy a Salesforce értékesítési adatbázis-szoftveréből a kereskedők egyszerűen jussanak jól hasznosítható valós idejű információkhoz. Ez egy fontos modernizációs lépés. Mint a CNBC írja, a Salesforce maga is elismeri, hogy rendszerei mellett elszaladt az idő, például indulása óta az Oracle tranzakciós adatbázisát használják. A világ azonban összetettebbé vált, a vállalatok egyre inkább az olyan adatbázisok felé fordulnak, amelyek képesek több forrásból származó adatokat feldolgozni, hogy ezáltal gyorsabb és pontosabb döntésekhez jussanak.

A Genie fejlesztése már vagy három éve tart. Első lépésben a 2019-ben bevezetett ügyféladat-platform részeként lehet használni. A platformmal a marketingesek olyan adatokat gyűjthetnek felhasználókról, amelyek segítik a hirdetések célzását, ami a Genie révén kiegészülhet a valós idejű adatok elemzési lehetőségével. Hamarosan jön a többi platform is (értékesítés, szolgáltatások, kereskedelem), de a Tableau-ban is elérhető lesz. Minden platformon külön előfizetés ellenében használható.

A Genie egyébként főleg a vállalat mesterségesintelligencia-motorjával, a 2016-ban bemutatott Einsteinnel együtt fejti ki áldásos hatását, állítja Taylor. Az Einstein már most is képes előrejelezni, hogy mely üzleti lehetőségekből lesz a legnagyobb valószínűséggel értékesítés. Mivel a Genie révén mindig a legfrissebb információkkal tud dolgozni, az Einstein a jövőben sokkal pontosabb előrejelzéseket tud adni.

Bár a Salesforce jelentős előrelépésnek tartja a Genie-t, egy elemző megjegyezte: számára az a megdöbbentő, hogy a Salesforce-nak ilyen sokáig tartott eljutni addig, hogy platformjait átállítsa valós idejű adatok feldolgozására.

Cloud & big data

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.