A cloudos üzleti megoldásokat kínáló kaliforniai techóriásnál nagyon megtolta az elmúlt időszakot az egyre elterjedtebbé váló rugalmas munkavégzés.

Várakozásokat meghaladó eredményekről számolt be tegnap a Salesforce.com. Az alapvetően cloudos ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) megoldásával felfutó amerikai cégnek nem csak a pandémiával összefüggésben világszerte felfutóban lévő új munkavégzési gyakorlat segített, hanem az is, hogy az utóbbi években bátran nyúlt a zsebébe, ha a portfóliója megerősítéséről, kiszélesítéséről volt szó.

Rakétázó bevételek, növekvő költségek

Ami a szikár számokat illeti: a január végével zárt 2022-es üzleti év utolsó negyedévében az összforgalom meghaladta a 7,3 milliárd dollárt. Ez 26 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A nagy növekedést az elemzők is várták, de utóbbiak konszenzusos jóslata így is pesszimistának bizonyult, mivel nagyjából 90 millió dollárral kevesebbre taksálták az elérhető szintet.

A feszes tempójú bővülés és a nagy fordulatszámon pörgő értékesítés azonban komoly költségemelkedéssel párosult. Ennek és a végeredményt kedvezőtlenül befolyásoló egyszeri tételeknek "köszönhetően" a nettó profit negatívba csúszott. A 28 milliós veszteség ugyan a forgalomhoz képest nullával egyenlő, ám így sem mutat jól a jelentésben. Ugyanakkor az egy részvényre jutó 84 centes igazított eredmény nemcsak hogy pozitív maradt, de jelentősen meghaladta a szakértők által várt 74 centes teljesítményt.

A most zárt teljes üzleti év bevétel szempontjából hasonlóan alakult, miközben összességében nyereséges maradt a vállalat. A 12 hónap alatt elért 26,5 milliárd dollár 25 százalékos bővülésnek felel meg. A forgalomból közel 1,5 milliárd maradt meg tiszta profitként. Utóbbi jelentősen elmarad az egy évvel korábbi nagyjából 4 milliárdos eredménytől.

Járvány előtt és közben is vásároltak

Az üzleti jelentés kommentárjában a Salesforce egyik társ-vezérigazgatója nem győzte eleget dícsérni a vállalathoz az utóbbi időszakban felvásárlások útján érkező megoldások teljesítményét. Bret Taylor a Slack kapcsán példának okáért várakozásokat meghaladó szinergiákról beszélt, ami az ügyfélszám emelkedésében is tetten érhető.

A mindössze néhány év alatt hatalmas népszerűségre szert tevő csoportmunka-platformért már a koronavírus járvány közepén adott óriási összeget a Salesforce. A bevásárlási kampány azonban már jóval a Covid megjelenése előtt elkezdődött. Ennek egyik legkomolyabb eleme a Tableu 2019-es megvásárlása volt. Az interaktív adatvizualizációban, általában pedig az egyre nyomasztóbb adattömeg értelmezésében utazó cégért több mint 15 milliárdot sem sajnáltak adni.

A feldúsított fegyvertár pedig nagyon kapóra jött a Salesforce-nak, amelynek kínálata könnyedén összeilleszthető a világban éppen kialakulófélben lévő új munkavégzési szokásokkal. A korlátozások miatt első körben sok helyen kényszerből bevezetett távmunka láthatóan hosszú távon velünk marad, jobbára hibrid foglalkoztatás formájában. Az új szelek első képviselői között egyébként a Salesforce maga is kitűnt. A cég egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy végleg felhagy a 9-től 5-ig tartó irodai munkavégzés gyakorlatával.

Cloud & big data

Az Adobe beengedné magához az OpenAI technológiáját

Jönnek a videós Firefly modellre épülő eszközök a Premiere Próba, miközben a gyártó már vizsgálja a külső MI-fejlesztőkkel való partnerség lehetőségeit is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.