A Salesforce már nagyon komplex multicloudos környezetet kínál, ami elvileg jó ötlet. De egyelőre csak az IT-irányítást nehezíti és drágítja.

Egy fokozattal visszaminősítette a Gartner egy kutatási jelentésében a Salesforce-t, mert a felhőszolgáltató ügyfelei a vártnál nehezebben birkóznak meg a használatával, és drágábbnak is bizonyul a tervezettnél. A kutatócég egy a The Register által ismertetett tanulmányában a SaaS-szolgáltató stratégiáját és életképességét is erősnek minősítette, de az általános besorolás eggyel gyengébb, pozitív minősítést kapott a Gartner ötfokú skáláján (strong, positive, variable, caution, weak). Az egyes termékek besorolása szintén pozitívra csökkent.

A kutatócég elemzőinek fő kifogás az volt, hogy Salesforce több felhőre épülő megoldása túlságosan komplex, és ebben szerepe van az olyan cégek megszerzésének is, mint a Slack (28 milliárd dollár), a Tableau (16 milliárd) és a Mulesoft (6,5 milliárd).

A Gartner szerint az IT-vezetőknek jó lesz odafigyelniük, hogy mi történik a vállalat termékcsaládjaival és a mögöttes technológiákkal, mert ez a multicloudos portfólió sok vállalatnak a vártnál nehezebbé és drágábbá teszi az IT-irányítást. A kutatócég olyan ügyfélpanaszokat említ, hogy egyesek azzal sincsenek pontosan tisztában, hogy valójában mikor melyik Salesforce-termékeket vásárolják meg.

Persze ennek van jó oldala is: mátrixszerűen kialakított szolgáltatáskínálat nagyfokú rugalmasságot biztosít a felhasználóknak, csak az a baj, hogy a különböző lehetőségek között az ügyfelek eltévednek. Kiforratlan a "termékcsomagolás", így nehezen lehet követni, hogy mit mivel lehet együtt használni.

Amúgy meg a koncepcióval nincs semmi baj, sőt! Gartner is azt látja, ez az egyik lehetséges útja annak, hogy a felhőt használó vállalatok javítsák rugalmaságukat és alkalmazkodóképességüket azzal, hogy API-kkal összekapcsolva a szoftvereket olyan környezetet hoznak létre, amiben konkrét üzleti folyamatokat futtathatnak a mindenkori igény szerint.

A Gartner szerint egyébként a Salesforce iparágspecifikus termékeivel is vannak gondok. Több ügyfél panaszkodott például a Salesforce Health Cloud konfigurálási és testreszabási lehetőségeire. Összességében pedig úgy értékelték, hogy a termék a gyakorlatban nem igazolta ígéreteit.

Komplex portfóliónál az árazás sem egyszerű

A kínálat bőségével és az egyes szolgáltatások tisztázatlan viszonyával még csak-csak megbirkózik az IT, de ezzel még nincs vége a CIO kálváriájának. Arra is fel kell készülnie, hogy az ártárgyalások meglehetősen időigényesek lesznek.

Erre egyébként a Gartner sem tud okosabbat mondani, mint hogy az ügyfél kezelje holisztikusan a Salesforce-portfólióját (jelentsen ez itt bármit). Emellett az ártárgyalásokra érdemes megkezdeni a felkészülést legkésőbb 18 hónappal, de inkább két évvel korábban, mint ahogy a szoftverszerződések megújítása esedékes lenne.

Jó tárgyalási pozíciót ad az ügyfélnek, ha arra is kész tervekkel rendelkezni, hogy a vállalat a Salesforce-portfóliójának egy részét vagy akár az egészet hogyan és mivel tudná lecserélni. Ez ugyanis a Salesforce-ot is versenyre kényszeríti, és olyankor a rugalmassága is javul.

Cloud & big data

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.