A Twitter mától globálisan elérhetővé teszi az eddig csak bizonyos kiválasztottaknak elérhető ún. Verified Organizations szolgáltatását. Ezzel a nagyobb szervezetek önállóan kapcsolhatják őssze a közösségi platformon meglévő fő fiókjukkal külön kommunikációt folytató leányvállalataik, részlegeik és egyéb egységeik felhasználói fiókját.
Verified Organizations is a new way for organizations and their affiliates to distinguish themselves on Twitter. Rather than relying on Twitter to be the sole arbiter of truth for which accounts should be verified, vetted organizations that sign up for https://t.co/1v6wSVKfDb…
— Twitter Verified (@verified) March 31, 2023
Ahogy a hivatalos szöveg fogalmaz: "a Verified Organizations egy új lehetőség a szervezetek és a hozzájuk tartozó vállalatok számára, hogy megkülönböztessék magukat a Twitteren. Ahelyett, hogy a Twitterre hagyatkoznánk, hogy ő legyen az egyetlen igazságbíró abban, hogy mely fiókokat kell ellenőrizni, a Verified Organizations szolgáltatásra regisztráló, ellenőrzött szervezetek teljes mértékben maguk ellenőrzik a fiókokat, amelyekkel kapcsolatban állnak."
Mindez mostantól minden Twitter által előzetesen ellenőrzött vállalkozás, nonprofit szervezet és kormányzati entitás számára elérhető opcióvá válik. Előbbiek aranyszínű pipát kapnak és oszthatnak, profilképük (logójuk) pedig négyzetes formában jelenik meg a felületen. A kormányokat, állami intézményeket, globális szervezeteket ellenben szürke jelölő és köralakú avatár különbözteti meg az átlagos felhasználói fiókoktól. Természetesen a Verified Organizations előfizetői minden olyan kiváltságban részesülnek (kiemelt bejegyzések, hosszabb üzenetek, kevesebb megjelenített reklám stb.), ami a tavaly bevezetett Blue szolgáltatáshoz jár.
Az apróbetűs rész azonban nem elhanyagolható elemeket rejt. Igazából az árazást annyira nem tartotta fontosnak részletezni a cég, hogy sem a bejelentésben, sem a jelentkezéshez megadott oldalon nem találni erről semmiféle információt. Viszont ha sikerül elég mélyre ásni a Twitter súgójában, kiderül a rideg valóság.
Az Egyesült Államokban a fő előfizetésért nettó 1000 dollárt számolnak fel havonta, míg minden további csatolt fiók 50 dollárba kerül. Az ár egyébként országonként meglehetősen nagy eltérést mutat. Franciaországban például 1140 plusz alegységenként extra 40 euróra jön ki a havi számla. Ami a hazai rátát illeti: a magyar jelentkezőknek a főfiókért közel 450 ezer forintot (plusz áfa) kell havonta befizetni, és az összeg minden kapcsolt fiókkal nagyjából 22,5 ezer forinttal emelkedik.
Mindegy kitől és hogyan, csak jöjjön a pénz
A futószalagon érkező különböző fizetős konstrukciók bevezetése egyértelműen jelzi, mennyire szeretné a céget termőre fogni az új tulajdonos. Miután Elon Muskot tavaly ősszel rákényszerítették korábbi felvásárlási ajánlata betartására, a milliárdos minden fronton igyekszik pénztemetőből pénztermelővé alakítani a közösségi hálózatot. Ennek egyik felét az immár sok körben végrehajtott, rendkívűl drasztikus mértékű leépítések adták.
A bevételeket a cég a reklámozók finoman szólva is renyhe érdeklődése miatt inkább a felhasználók zsebéből próbálja feltornázni. Ennek egyik reménybeli eleme lenne a Blue előfizetés, amelyet vezérigazgatói nyomásra kapkodva vezettek be tavaly novemberben. A twitterezők pillanatok alatt széttrollkodták az átgondolatlan, rosszul működő rendszert, így végül Musk visszavonulót fújt – hogy aztán a kitűzött határidőnél később, némileg újragondolva ismét elinduljon a szolgáltatás.
Azonban a hírek szerint az átalakított konstrukció sem aratott elsöprő sikert. Január közepi becslések szerint mindössze nagyjából 180 ezer előfizetőt sikerült addig összeszedni a cégnek. Ez a hozzávetőleg 400 millió twitterezőhöz képest rendkívül gyenge eredménynek tűnik, ráadásul kiszivárgott belső információk alapján a fizetős tábor növekedése teljesen meg is állt.
Az előfizetők felszaporítása tehát elemi érdeke a korábbi értékének immár csak töredékét érő Twitternek, amiben nem csak az segíthet, hogy nemrégiben globálisan elérhetővé tették a szolgáltatást, hanem az is, hogy a vállalat meglehetősen durva változtatásokkal igyekszik kiüresíteni az ingyenes használatot.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak