Immár senkit nem akadályozhatnak a földrajzi korlátok abban, hogy twitteres fiókja mellé kék megkülönböztető jelzést vásároljon. A közösségi platform ugyanis tegnap bejelentette, hogy globálissá bővítette Blue előfizetői szolgáltatását.
A havonta 8 (iOS-alkalmazáson keresztül 11) dollárért megvásárolható csomag az ikonikus kék pipa mellett több extra funkciót biztosít a felhasználónak. Például hosszabb üzeneteket írhatnak, utólag is szerkeszthető bejegyzéseiket az algoritmus kedvezőbben sorolja be az üzenetfolyamokban, de az sem elhanyagolható szempont, hogy csak feleannyi mennyiségű hirdetéssel bombázza őket a Twitter.
Politikusok, kormányzati intézmények szürke plecsnit igényelhetnek, de ehhez egy komolyabb ellenőrzési folyamaton kell átesniük. A vállalati fiókok esetében pedig már eddig is lehetőség volt a cégeket megkülönböztető arany pipa megszerzésére.
A múltat végképp eltörölni...
Ezzel párhuzamosan a régi rendszer maradványait, azaz a korábban ingyen kiérdemelhető, személyazonosságot igazoló kék pipákat kipurgálja rendszeréből a Twitter. Már ha nem áprilisi tréfát készít elő az a vállalati bejelentés, ami szerint jövő hónap elejétől elkezdik sóval beszántani a múlt maradványait.
On April 1st, we will begin winding down our legacy verified program and removing legacy verified checkmarks. To keep your blue checkmark on Twitter, individuals can sign up for Twitter Blue here: https://t.co/gzpCcwOpLp
— Twitter Verified (@verified) March 23, 2023
Organizations can sign up for https://t.co/RlN5BbuGA3…
Az egyelőre nem világos, hogy mindez egyszerre, avagy szakaszosan fog történni. Az ezzel kapcsolatos sajtómegkeresésekre a a tulajdonos Elon Musk nemrégiben hozott utasításának megfelelően ugyanis csupán egy kaki emoji küldésével reagált.
Nehéz szülés
A Blue előfizetést a techmilliárdos "hatalomátvételét" követően erőltetett menetben vezették be tavaly novemberben. A nagy sietségnek azonban nagy blama lett a vége, mivel annyira átgondolatlan, több sebből vérző koncepció volt, hogy gyorsan vissza is kellett vonni a bevezetést. Végül a tervezettnél jóval később, csak december közepén startolhatott el a javított Blue.
Egyelőre túlzás lenne azt állítani, hogy a szolgáltatás elsöprő sikert aratott. Január közepi becslések szerint mindössze nagyjából 180 ezer előfizetőt sikerült addig összeszedni a cégnek. Ez a hozzávetőleg 400 millió twitterezőhöz képest rendkívül gyenge eredményenek tűnik, ráadásul kiszivárgott belső információk alapján a fizetős tábor növekedése teljesen meg is állt.
A globális kiterjesztéstől a teljes káoszban lévő vállalatnál nyilvánvalóan azt remélik, hogy újra be lehet lökni, a gyorsan kátyúba futó pénzes szekeret.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak