Az "ingyenélő" felhasználók bejegyzései nem jelennek meg az ajánlott tartalmak között, és szavazni is csak a kék pipával rendelkezők tudnak majd április közepétől.

A tulajdonos Elon Musk által személyesen bejelentett változtatás értelmében április 15-től kezdve kizárólag az ellenőrzött fiókok bejegyzései jelennek meg a twitterezők egyedi érdeklődésére szabott For You tartalmi ajánlások között. Ez a Twitter esetében praktikusan azt jelenti, hogy aki nem vásárolja meg a havi 8 (iOS-en keresztül 11) dollárért kínált kis kék pipát, annak a hangját legfeljebb a közvetlen követői hallják majd meg.

 

 

Musk magyarázatként az MI-botok kezelhetetlen áradatára hivatkozik, mivel véleménye szerint a kéretlen tartalmakat automatikusan tonnaszámra generáló algoritmusok ellen nincs más fegyver a kezükben. Az esélytelen vesztes háborúnak minősített harc helyett ezért inkább még egy komoly indokot teremtenek arra, hogy fizetésre szorítsák a néhány hónappal ezelőtt még teljesen ingyenes platform használóit.

A Twitter első számú vezetője később azt is világossá tette, hogy azok a robotok, amelyeknek előfizetést vásárolnak, ugyanúgy megkapják a lehetőséget az ajánlások közötti megjelenésre, mint bárki más. Ennek egyetlen feltétele, hogy a bot működése megfeleljen az oldal felhasználási szabályainak, azaz például ne adja ki magát valódi személynek.

Április közepétől a Blue-előfizetők kiváltsága lesz a szavazásokon való részvétel is. Utóbbit szintén a botok visszaszorításával indokolta Musk.

Pénz beszél

Ugyan a fenti intézkedések valószínűleg tényleg segítenek majd némileg visszaszorítani az algoritmusoktól származó, jobbára haszontalan/káros tartalmakat, ám a döntés mögött nem nehéz meglátni egy másik ösztönzőt: a pénzt. Mióta Muskot tavaly ősszel rákényszerítették korábbi felvásárlási ajánlata betartására, a milliárdos minden fronton igyekszik pénztemetőből pénztermelővé alakítani a közösségi hálózatot.

Ennek egyik felét az immár sok körben végrehajtott, rendkívűl drasztikus mértékű leépítések adták. A költségek lefaragása mellett azonban égető szükség lenne a bevételi oldal feldúsítására is. Ennek egyik reménybeli eleme lenne a Blue előfizetés, amelyet vezérigazgatói nyomásra kapkodva vezettek be tavaly novemberben. A twitterezők pillanatok alatt széttrollkodták az átgondolatlan, rosszul működő rendszert, így végül Musk visszavonulót fújt – hogy aztán a kitűzött határidőnél később, némileg újragondolva ismét elinduljon a szolgáltatás.

Azonban a hírek szerint az átalakított konstrukció sem aratott elsöprő sikert. Január közepi becslések szerint mindössze nagyjából 180 ezer előfizetőt sikerült addig összeszedni a cégnek. Ez a hozzávetőleg 400 millió twitterezőhöz képest rendkívül gyenge eredménynek tűnik, ráadásul kiszivárgott belső információk alapján a fizetős tábor növekedése teljesen meg is állt.

Az előfizetők felszaporítása tehát elemi érdeke a korábbi értékének immár csak töredékét érő Twitternek, amiben nem csak az segíthet, hogy pár napja globálisan elérhetővé tették a szolgáltatást, hanem a fentiekhez hasonló, a nem fizető ügyfelek lehetőségeit erősen korlátozó intézkedések is.

Közösség & HR

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.