Hosszas huzavona után végleg eldőlt: közel 70 milliárd dollárért Redmondé lett az Activision Blizzard játékkiadó.

Ahogy azt az utóbbi hetek-hónapok pozitív fejleményeiből már sejteni lehetett, végül minden fontos régió versenyhatósága áldását adta a még tavaly év elején bejelentett játékipari gigafúzióra. A Microsoft tegnap büszkén kürtölte világgá, hogy immár hivatalosan is lezárhatja az Activision Blizzard játékkiadó 68,7 milliárd dolláros akvizícióját.

Hogy ez mennyire fontos volt a cég számára, azt jól mutatja, hogy a bejelentés még egy külön bejáratú, rendkívül érzelgősre vett videós összeállítást is kapott, ahol az immár Redmond kötelékébe került kiadócsalád ikonikus alkotásainak szereplői sorakoznak fel a Microsoft eddigi hősei mellé, hogy együtt tegyenek hitet a család, a bajtársiasság és az összetartozás nemes eszméi mellett.
 


A Microsoft ezzel házon belülre hozta többek között a Call of Duty, a Fallout, az Overwatch, a WarCraft, a Diablo, a Candy Crush és még rengeteg sikeres cím készítőjét és kiadóját. Történetének magasan legnagyobb összegű felvásárlásának köszönhetően (az eddigi rekorder a 2016-ben 26 milliárd dollárért megvett LinkedIn volt) Redmond immár 30 belső játékfejlesztő stúdióval rendelkezik, amivel jelentőségét tekintve felzárkózott a Tencent és a Sony mellé.

Nehéz szülés volt

Pontosan ez a komoly nagyságrend és a slágerjátékok impresszív sora volt az oka annak, hogy a felvásárlás engedélyezéséhez nagyon hosszú és nehéz út vezetett, amelynek mentén alkuk és kompromisszumok sora született. Az év elején még meglehetősen rosszul állt az ügyben a Microsoft szénája. A felvásárlással kapcsolatban nagyon komoly aggályokat fogalmaztak meg a világ fontos szabályozó hatóságai, mint ahogy a legnagyobb konkurens Sony hangos ellenállása sem olajozta a folyamatot.

A Microsoft mindezt egy átfogó mosolyoffenzívával igyekezett leszerelni. A rivális szereplők többségével különmegállapodásokban rögzítette, hogy hosszú ideig nem fogja kisajátítani és saját platformjaihoz kötni az Activision Blizzard sikerjátékait. Ezt végül a sokáig makacskodó legfőbb versenytárssal, a Sonyval is sikerült tető alá hozni. A vállalat a nyáron még abba is belement, hogy egy 15 éves partnerség keretében a rivális Ubisoft kiadónak passzolja át az Activision Blizzard játékok cloudos forgalmazásának jogát.

Miután az FTC tavaly indított bírósági pere elbukott Redmonddal szemben, az USA versenyjogi testületének hozzáállásában is pozitív változás történt. És mivel a korábban szintén berzenkedő EU már májusban rábólintott az ügyletre, már csak a legtovább makacskodó britek maradtak. Náluk viszont néhány hete végül szintén megszületett a pozitív döntésí, így a péntek 13-ára időzített bejelentés már sem meglepéstnek, sem sokkolónak nem tekinthető.

Piaci hírek

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.