A japán konzolgyártó egyáltalán nem bízik Redmond ígéreteiben, ezért reméli, hogy az Egyesült Királyság versenyhatósága megakadályozza az Activision Blizzard játékkiadó akvizícióját.

Nagyon keményen igyekszik megakadályozni a Sony, hogy riválisa bekebelezhesse a számtalan nagysikerű címet fejlesztő Activision Blizzard kiadót. A Microsoft több mint 68 milliárd dolláros akvizícióját a kiemelten fontos régiók versenyjogi hatóságai immár bő egy éve vizsgálják árgus szemekkel, mivel az összeolvadás potenciálisan piactorzító hatásokkal járhat.

Az ügylet egyelőre sem az USA-ban, sem az EU-ban nem kapott még zöld jelzést, de aktuálisan az Egyesült Királyságban folyik a legforróbb játszma. A brit piacok tisztasága felett őrködő Competition and Markets Authority (CMA) előzetes vizsgálatát ugyanis februárban azzal zárta, hogy a felvásárlás negatív hatással járna a fogyasztókra.

Ezt természetesen a Microsoft igyekszik hevesen cáfolni. Az amerikai óriásvállalat az elmúlt egy évben rendszeresen kifejtette, hogy feltett szándéka a játékosok legszélesebb körét elérni a vállalathoz köthető termékekkel, és hosszú távon hajlandó vállalni, hogy egyenlő hozzáférést biztosít ezekhez a játékipart meghatározó címekhez más platformokon is.

Redmond nem csupán nyilatkozatok szintjén fogadkozik, hanem a játékipar meghatározó szereplőivel is próbál konkrét egyezségre jutni. Legutóbb például a Nintendóval sikerült egy 10 éves megállapodást aláírni. Ebben a Microsoft kötelezettséget vállal arra, hogy az Activision Blizzard zászlóshajói (elsősorban a Call of Duty sorozat) ugyanolyan feltételekkel lesznek elérhetőek a japán rivális eszközein. Hasonló szerződés köttetett a GeForce Now platformot üzemeltető Nvidiával is.

Keresztbe fekszenek

Ahhoz azonban, hogy a Microsoft meggyőzően érvelhessen a hatóságoknál, szüksége lenne egy aláírásra a legfontosabb versenytárstól is. A PlayStation konzolokat gyártó és több játékkiadót is tulajdonló Sony Interactive Entertainment vezetőségének azonban a jelek szerint esze ágában sincs megállapodást kötni.

A távol-keleti rivális a CMA megállapításai reagálva világossá tette [PDF], "rendkívül szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy a Microsofttal létre lehetne hozni egy megállapodást", de amennyiben ez meg is történne, akkor sem látna garanciát arra, hogy az abban vállaltakat hatékonyan lehetne ellenőrizni és érvényesíteni.

A Sony szerint a Microsoft könnyen kijátszhatná egy ilyen megállapodás szellemiségét például úgy, hogy a PlayStation-felhasználók szolgáltatásait szándékosan "visszafogja", vagy azzal, hogy a Microsoft-játékok árát más platformokon megemeli. (A fentebb említett Nintendo-megállapodásban egyébként az azonos szolgáltatási minőség, funkcionalitás és értékesítési ár is szerepel a vállalások között.)

Nincs könnyű helyzetben tehát a CMA, amelynek a tervek szerint április 26-ig kell elkészítenie a játékpiac eddigi legnagyobb szabású felvásárlásának sorsáról döntő végső jelentését.

Konzumer tech

Egyre kevésbé férnek hozzá az MI-fejlesztők a létfontosságú adatokhoz

A tartalomszolgáltatók sorra vezetik be a korlátozásokat az általuk közölt anyagok felhasználására, miközben a mesterséges intelligencia egyre többet követelne magának.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.