A Microsoft bejelentette, hogy részvényenként 95 dollárért felvásárolja az Activision Blizzard játékkiadót. Az összességében 68,7 milliárd dollár értékű, készpénzes tranzakciónak a 2023-as pénzügyi évre tervezett lezárásával, amely a társaság saját nettó készpénzállományát is magában foglalja, a Microsoft lenne a világ harmadik legnagyobb játékkiadója az összes bevétele alapján, már csak a Tencent és a Sony előzné meg ezen a területen.
Érdemes külön is megjegyezni, hogy a tervezett akvizíció kiterjed az Activision, a Blizzard és a King stúdiók ikonikus, több milliárd dollárt érő franchise vonalaira, mint amilyen például a Warcraft, a Diablo, az Overwatch, a Call of Duty és a Candy Crush. Emellett a Microsofthoz kerül a Major League Gamingen keresztül működő, globális e-sport-biznisz is, nem beszélve az Activision Blizzard közel 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató stúdióiról.
A közlemény külön kiemeli a mobil játékokat, amelyekben a játékosok közel 95 százaléka vesz részt valamilyen módon világszerte. A Microsoft így nagy lehetőséget lát az Activision Blizzard mobil üzletágának megszerzésében a gyorsan növekvő szegmensben. A felvásárlás a Microsoft már több mint 25 millió előfizetővel rendelkező Game Pass portfólióját is egyből megerősíti, iparági összehasonlításban is a legváltozatosabb kínálatot biztosítva benne.
Kényelmes helyet akarnak a száguldó vonaton
Az akvizíció nagyságrendjét jól érzékelteti, hogy az Activision Blizzard közel 400 millió havi szinten aktív játékosával 190 országban van jelen. A vállalat beolvasztását követően a Microsoft már 30 belső játékfejlesztő stúdióval, valamint további kiadói és esport-gyártási képességekkel rendelkezik majd. Ezt természetesen még jóvá kell hagynia mindkét társaság igazgatótanácsának és az illetékes szabályozó hatóságoknak is.
A videójátékos piac közvetlen bevételeit már 2020-ban is több mint 200 milliárd dollárra tették, a benne rejlő növekedési potenciálra pedig jellemző, hogy az aktuális becslések szerint 2028-ra megközelítheti az 550 milliárd dollárt. Ehhez jönnek az olyan, egyelőre becsülhetetlen tényezők, mint mondjuk a Meta (Facebook) egyelőre inkább csak papíron létező metaverzuma, amely azonban könnyen felhizlalhatja a videójátékos piac egyelőre legkisebb szeletkéjét, a cloud gaminget.
A Microsoft egyébként nem sokkal több mint egy évvel ezelőtt már nyélbe ütött egy ehhez hasonló, jelentős üzletet: akkor 7,5 milliárd dollárért vásárolta fel a ZeniMax Mediát, a Bethesda Softworks játékkiadó anyavállalatát. A Bethesda a világ egyik legnagyobb, magánkézben lévő játékfejlesztő- és kiadó cége volt, amelynek nevéhez olyan sikeres franchise-ok fűződnek, mint például a The Elder Scrolls, a Fallout, a Doom, a Wolfenstein, a Quake vagy a Dishonored sorozatok.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak