Többek között Zuckerberg metaverzuma hízlalhatja fel a videójátékos piac egyelőre legkisebb szeletkéjét.

Valamilyen formában már évek óta elérhető több szolgáltató kínálatában is a streamelt játék élménye. Ezek a korai próbálkozások azonban finoman szólva sem váltották meg a világot. Még az olyan nagy nevek, mint a Google is csak keresgéli még, merre lehet az előre.

A kifejezetten a videójátékos szegmensre fókuszáló DFC Intelligence szakemberei a cloudból "sugárzott" játékok részesedését jelenleg kevesebb mint egy százalékosra teszik az egyébként már a világ legnagyobb forgalmú szórakoztató szektorát adó gaming tortájából. A kutató és elemző cég azonban szebb jövőt jósol az egyelőre marginális témának.

Úttörők, előre!

A vállalat szerint öt év alatt a cloud gaming tekintélyes, 5 százalék körüli szeletet hasíthat ki a teljes piacból, amely egyébként várhatóan általánosan is lendületben marad. Ahhoz, hogy ez a komoly részesedés valóra váljon, és a réspiac 13,5 milliárdos üzletté avanzsáljon, azonban olyan megoldásokra van szükség, amelyek éppen most vannak kialakulóban.

A lényeg az interakcióban és a szerepek elmosódásában rejlik. Ilyesmire ad lehetőséget például a tavaly Facebookon debütált Rival Peak. A játék tulajdonképpen nem is játék, hanem egyfajta, a közönség által dinamikusan alakítható virtuális valóságshow. Az angol Massive Interactive Live Events szavak után MILE-ként emlegetett újszerű szórakoztatási forma debütálása jól sikerült, a fejlesztő Genvid Technologies pedig már dolgozik a folytatásokon.

A DFC egyik friss globális kutatása (PDF) pontosan ezeket az említett lehetséges kitörési pontokat vizsgálta. A felmérésben begyűjtött fogyasztói visszajelzések azt mutatják, hogy az emberek nagy többsége nem csak hogy szívesen néz bele mások által játszott játékok közvetítésébe, de a pénztárcájába is hajlandó belenyúlni, ha ezzel lehetősége adódik érzékelhető befolyást kapni az események menetébe.

A felhőalapú játékok és az interaktív streamelés szorosan összekapcsolódik a Facebook névváltása kapcsán egyre gyakrabban emlegetett metaverzum koncepciójával. Mindettől azt várhatjuk, hogy olyan új termékek és szolgáltatások születnek, amelyekkel a készítők képesek a hagyományos videójátékos piacon túlra nyúlni, ami értelemszerűen kiváló alap lehet a tartós növekedés megteremtésére.

Más ez a játék

A cloud gaminget a kezdetekben azzal próbálták eladni, hogy a felhő infrastruktúrájára támaszkodva a felhasználónak nincs szüksége drága PC-re, vagy konzolra (mindössze stabil netkapcsolatra), hogy kiváló minőségben élvezhesse a komoly számítási szükséglettel bíró programokat.

A DFC értelmezése szerint azonban a felhős játékok szegmense a közeljövőben biztosan nem a hagyományos csúcskategóriás játékok terjesztéséről szól majd. Többek között azért, mert ezekhez a jellemzően akció kategóriába sorolható, gyors reagálást igénylő játékokhoz egyelőre nem tudnak olyan technológiát párosítani, amely az élvezetes játékhoz elegendő szintre tudná csökkenteni a késleltetést.

Helyette azonban jöhetnek a Rival Peakhez hasonló közösségi élményt, részvételt és szórakoztatást egyaránt ígérő alkotások, ahol a bekapcsolódóknak virtuális termékeket, kisebb-nagyobb előfizetéseket és egyéb dolgokat lehet értékesíteni a kellő időben kapcsoló fejlesztőknek és platformtulajdonosoknak.

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.