A Magyar Posta mobilszolgáltatásának lelövése után három szereplő marad a virtuális szolgáltatói piacon.

A Magyar Posta oldalán is megjelent az a tájékoztató, amelyben a Vodafone értesíti a Postafon-ügyfeleket, hogy március 10-től megszűnik a szolgáltatás. A tájékoztató szerint egyébként a két cég "közötti márkázott viszonteladó szerződés 2013. augusztus 31-ével" szűnt meg. A szolgáltatást azonban csak a jövő hónap elején, március 10-én lövik le.

A Postafon Fókusz és Basic csomag tarifa megszűnik. Az előfizetőknek március 10-ig van lehetőségük arra, hogy számcserével másik tarifacsomagra váltsanak. Ha nem élnek ezzel a lehetőséggel, úgy automatikusan átkerülnek a Vodafone Vitamax Prémium Perc tarifacsomagba, amelynek perc- és SMS díja belföldön minden időben, normál díjas irányban 46,5 Ft.

Jelenleg a Fókusz csomag előfizetői percenként 41 forintért telefonálhatnak bármely belföldi hálózatba, és ugyanennyi a normál SMS-ek ára is belföldön.

Még senkinek sem sikerült jól megcsinálni

Az elmúlt néhány évben egy sor kezdeményezés volt ezen a téren. A Red Bull a Telenorral próbálkozott, de már 2010-ben látható volt, hogy a modell nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. 2013 elején a Red Mull Mobile ki is vonult a piacról.

A Lidl 2012 elején lépett erre a piacra a Magyar Telekommal szövetkezve. Az áruházlánc mögött ott volt az otthoni tapasztalat: a modell Németországban már évek óta működött. Ugyancsak 2012-ben, márciusban indult a Tesco Mobile, amely a mai napig az egyetlen valódi virtuális szolgáltatás Magyarországon. Az áruházlánc a Vodafone-nal szövetkezett, miután már az Egyesült Királyságban, Írországban és Szlovákiában bevezette ezt a szolgáltatását, tehát szintén voltak tapasztalatai a szolgáltatás terén. Magyarországon a másfél millió hűségkártyás ügyfelére próbáltak alapozni – azóta kiderült, nem igazán nagy sikerrel.

Szintén még 2012-ben röppent fel a hír, hogy az erőteljes közép-kelet-európai terjeszkedést tervező brit Virgin Mobile is jönne Magyarországra. A Bitport értesülése szerint akkor ezt olyannyira komolyan gondolták, hogy tárgyalásokba is kezdtek a hazai mobilszolgáltatókkal. Ám a következő lépések elmaradtak.

Hernádi Zsolt és Christopher Mattheisen: ők még reménykednek...

Bár kudarok voltak bőven, tavaly a MOL is megpróbálkozott. A Magyar Telekommal kötött startégiai szövetséget, amelybe beleillett a márkázott mobilszolgáltatás indítása is. Akkor a MOL azért keresett úk üzleti lehetőséget, hogy pótolja a dohánytermékek forgalmazásának változása miatt kieső bevételeket. A trafiktörvény miatt ugyanis megszűnt a dohányáruk forgalmazása a kutak shopjaiban.

Mára mindezekből a szolgáltatásokból csupán a Lidlé, a MOL-é és a Tescóé maradt a piacon.

A modell nem illik az országhoz?

Amint a HWSW e témában írt cikke is felhívja a figyelmet, ezek a sikertelen piaci kísérletek figyelmeztető jelek lehetnek az újonnan piacra lépőknek, mindenekelőtt az UPC Magyarországnak, amely jó ideje fontolgatja a mobil piacra lépést virtuális szolgáltatói modellben. A cég azonban érezhetően óvatos. Amikor 2012-ben virtuális mobilnet szolgáltatást indítottak – a Vodafone Magyarország hálózatán – , a cég ügyvezető igazgatója, Betzalel Kenigsztein úgy nyilatkozott, hogy a hangpiacra lépés egyelőre nem időszerű. Kenigsztein szerint ugyanis az nagyobb pénzügyi invesztíciót követelne meg, például széles készülékválasztékot kellene kínálni, és a támogatás sem olcsó.

Mobilitás

A környezetvédelem és a digitális oktatás körül forgott az idei InnoMax

Az idén tizenegyedik alkalommal kiírt pályázat keretében az innovációs díjak mellett digitális oktatást támogató eszközöket is kaphattak az indulók.
 
Minősített szolgáltatók, hosterek és globális piaci szereplők együtt szolgálhatják ki a vállalatok növekvő igényeit. Áttekintettük ezt a gyorsan változó piacot két szakértővel.

a melléklet támogatója az Invitech

...az pedig sokkal gyorsabb, ha mindent csak egyszer, vagy még egyszer sem kell személyesen elvégezni. Májusi mellékletünk második része az IT infrastruktúra automatizálásáról.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.