A MOL Mobile jövő hét elején induló szolgáltatásához a Telekom nyújtja a technológiai hátteret és a hálózatot.
Saját márkás mobilszolgáltatást indít a MOL,
adta hírül a Népszabadság. A napilap úgy tudja, hogy jövő hét hétfőtől megkezdi működését a MOL Mobile, ami az eddigi információk szerint nem virtuális, hanem úgynevezett márkázott szolgáltatásként indul útjára.
Így működnek együtt ■ A Népszabadság szerint a MOL többek között a dohánytermékek töltőállomásokról való kiszorítása miatt keresett új üzleti lehetőségeket, amivel egybeesik az a stratégiai megállapodás, mit még
júliusban kötött két vállalat egymással. Az együttműködés szövegezése szerint
„a megállapodás az értékesítés, a kiskereskedelem, az energia-kiskereskedelem és az informatika területét érintő együttműködésekről szól. A stratégiai dokumentum többek között szándéknyilatkozatot is tartalmaz a különböző kis- nagykereskedelmi szolgáltatások bővítéséről és további kereskedelmi együttműködések lehetőségeiről, valamint az informatikai és távközlési szolgáltatások területéről.”
Új területet céloznak meg együtt: Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója és Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója
Ezek szerint mostanra érett be a partnerség, aminek egyik eredménye a MOL Mobile. Az üzleti modell szerint a vásárlók nem az olajtársasággal, hanem a Telekommal állnak majd szerződéses viszonyban, az előhívószám változatlanul a 30-as marad és telefonáláskor, illetve a mobilnet használatakor egyaránt a Telekom hálózata szolgálja ki az ügyfeleket.
A Népszabadság információi szerint induláskor négyféle Samsung készüléket (hagyományost és okost egyaránt) lehet választani, az egyenleg a MOL weboldalán tölthető fel, a versenytársakénál valamivel alacsonyabb percdíjak pedig egységesek lesznek függetlenül a napszaktól, vagy a hívási irányoktól. A szolgáltatás fontos mozzanata a MOL Multipont törzsvásárlói kártya használata, amivel tovább csökkenthetők a percdíjak.
Mobilt mindenhonnan ■ Nem ismeretlen ez a fajta mobilszolgáltatói szerep hazánkban: ennek első képviselője a Postafon volt, ami a Magyar Posta és a Vodafone partnerségében indult el 2009-ben. A Postafon még a mai napig működik, viszont a másik, óriás lendülettel, a Red Bull Mobile és a Telenor együttműködésében bevezetett márkázott mobilszolgáltatás eddig sem jutott. A 2010-ben elstartolt RBM készülékek speciális tartalommal, az előfizetések kedvező árakkal csalogatták volna a fiatal célközönséget, amely azonban
nem volt vevő a dologra, így idén év elején ez a termék ki is vonult a piacról.
A MOL Mobile-nak két, hozzá hasonló módon működő, az áruházláncban történő árusítást kihasználó versenytársa maradt. Egyik a
Tesco Mobile, ami a Vodafone hálózatának segítségével árul előfizetéseket, és már valódi virtuális szolgáltatónak tekinthető, mivel az előfizetők a 31-es előhívószámot használják és nem a Vodafone-al állnak szerződéses viszonyban. A Lidl áruházakban megvásárolható
Blue Mobile csomagok viszont a színtiszta márkázott szolgáltatói modellt követik, ahol szintén a Telekom biztosítja a hálózatot és a technikai hátteret.