A MOL Mobile jövő hét elején induló szolgáltatásához a Telekom nyújtja a technológiai hátteret és a hálózatot.
Saját márkás mobilszolgáltatást indít a MOL, adta hírül a Népszabadság. A napilap úgy tudja, hogy jövő hét hétfőtől megkezdi működését a MOL Mobile, ami az eddigi információk szerint nem virtuális, hanem úgynevezett márkázott szolgáltatásként indul útjára.

Így működnek együtt  A Népszabadság szerint a MOL többek között a dohánytermékek töltőállomásokról való kiszorítása miatt keresett új üzleti lehetőségeket, amivel egybeesik az a stratégiai megállapodás, mit még júliusban kötött két vállalat egymással. Az együttműködés szövegezése szerint „a megállapodás az értékesítés, a kiskereskedelem, az energia-kiskereskedelem és az informatika területét érintő együttműködésekről szól. A stratégiai dokumentum többek között szándéknyilatkozatot is tartalmaz a különböző kis- nagykereskedelmi szolgáltatások bővítéséről és további kereskedelmi együttműködések lehetőségeiről, valamint az informatikai és távközlési szolgáltatások területéről.”

Új területet céloznak meg együtt: Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója és Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója

Ezek szerint mostanra érett be a partnerség, aminek egyik eredménye a MOL Mobile. Az üzleti modell szerint a vásárlók nem az olajtársasággal, hanem a Telekommal állnak majd szerződéses viszonyban, az előhívószám változatlanul a 30-as marad és telefonáláskor, illetve a mobilnet használatakor egyaránt a Telekom hálózata szolgálja ki az ügyfeleket.

A Népszabadság információi szerint induláskor négyféle Samsung készüléket (hagyományost és okost egyaránt) lehet választani, az egyenleg a MOL weboldalán tölthető fel, a versenytársakénál valamivel alacsonyabb percdíjak pedig egységesek lesznek függetlenül a napszaktól, vagy a hívási irányoktól. A szolgáltatás fontos mozzanata a MOL Multipont törzsvásárlói kártya használata, amivel tovább csökkenthetők a percdíjak. 

Mobilt mindenhonnan  Nem ismeretlen ez a fajta mobilszolgáltatói szerep hazánkban: ennek első képviselője a Postafon volt, ami a Magyar Posta és a Vodafone partnerségében indult el 2009-ben. A Postafon még a mai napig működik, viszont a másik, óriás lendülettel, a Red Bull Mobile és a Telenor együttműködésében bevezetett márkázott mobilszolgáltatás eddig sem jutott. A 2010-ben elstartolt RBM készülékek speciális tartalommal, az előfizetések kedvező árakkal csalogatták volna a fiatal célközönséget, amely azonban nem volt vevő a dologra, így idén év elején ez a termék ki is vonult a piacról. 

Márciustól startol a Tesco Mobile
Februárban indul a Lidl mobilszolgáltatása

Red Bull Mobile: készülékek és tarifák az új mobil márkától


A MOL Mobile-nak két, hozzá hasonló módon működő, az áruházláncban történő árusítást kihasználó versenytársa maradt. Egyik a Tesco Mobile, ami a Vodafone hálózatának segítségével árul előfizetéseket, és már valódi virtuális szolgáltatónak tekinthető, mivel az előfizetők a 31-es előhívószámot használják és nem a Vodafone-al állnak szerződéses viszonyban. A Lidl áruházakban megvásárolható Blue Mobile csomagok viszont a színtiszta márkázott szolgáltatói modellt követik, ahol szintén a Telekom biztosítja a hálózatot és a technikai hátteret.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.