Márciustól újabb számtartomány, a 31-es jelenik meg a magyarországi mobilpiacon. Ennek oka, hogy csütörtöktől elindul a tavaly ősszel beharangozott Tesco Mobile virtuális operátor.

"Negyedik magyarországi mobilszolgáltatóként március elsejétől kezdi meg működését a Tesco Mobile" - jelentette be az eseményt beharangozó mai sajtótájékoztatón Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. elnöke. A másik alapító nevében Gerry Gray, a Tesco magyarországi leánycégének vezérigazgatója emlékeztetett rá, hogy Magyarország a negyedik lesz a sorban, ahol ez a mobilmárka megjelenik. A két brit székhelyű társaság ugyanis hasonló önálló virtuális konstrukcióban eddig az Egyesült Királyságban, Írországban és Szlovákiában vezette be ezt a szolgáltatást.


Beck György és Gerry Gray a keddi sajtótájékoztatón

Célpontban a hűség Az üzleti modell egyszerű, az újdonsült mobilvállalkozás a Vodafone hálózati hátterére, valamint a Tesco kiterjedt magyarországi értékesítő helyeire, valamint közel másfél millió hűségkártyás ügyfelére, mint potenciális előfizetőre építhet. Közülük a napokban közel egymillióan kapnak a mobilszolgáltatásra vonatkozó ajánlatot levélben. Ennek kapcsán a Bitport kérdésére Beck György elmondta, hogy a felmérések szerint az áruházlánc hűségkártyás ügyfélkörében a három mobilszolgáltató hasonló arányban képviselteti magát, mint a teljes magyarországi mobilpiacon.

Az új szolgáltatásra külön céget alapítottak Tesco MBL Távközlési Zrt. néven, amely öt fővel kezdi meg a tevékenységét. Az új céggel és a szolgáltatás bevezetésével járó beruházás nagyságát nem kívánták elárulni, a Tesco első embere csak annyit emelt ki, hogy a magyar piacon 1995 óta jelen lévő társaság eddig 445 milliárd forintot fektetett be. A Vodafone első embere pedig jelezte, hamarosan lezárul a legutóbbi többmilliárdot felemésztő hálózatmegújítási beruházásuk, amely egyebek mellett az ilyesfajta kapacitásbővítést is szolgálja.

Kártyával kezdenek  A Tesco Mobile vezetésével megbízott Reszkető Péter vezérigazgató elmondása alapján egyelőre csak feltöltőkártyás szolgáltatással indulnak, de a későbbiekben nem zárják ki a havidíjas konstrukció bevezetését sem. Az induló tarifacsomagban az ügyfelek minden feltöltését megduplázzák, vagyis a feltöltés mértékével azonos havi bónuszt írnak jóvá a számláján, ennek kihasználása az egységes 59 forintos perc- és SMS-díjat 29,50 forintra mérsékli. MInden díjcsomaghoz jár egy havi 10 megabájt díjmentes mobilnetforgalom is. Az új szolgáltató SIM-kártyájával elérhető a roamingszolgáltatás is, és külön mobilnetjegyek is vásárolhatóak hozzá, akár a bónuszegyenleg terhére. A Tesco hűségkártyás ügyfeleknek a Tesco Mobile-lal kapcsolatos vásárlás után pedig dupla hűségpontot írnak jóvá a rendszerben.

Az új mobilszolgáltatás, amelynek önálló hívószáma is lesz, a 31-es, mind mobiltelefonnal, mind anélkül megvásárolható. Az előbbi konstrukciót a Tesco hipermarketek árusítják. Indulásként ötféle készüléket, köztük egy okostelefont és egy két-SIM kártyát magába foglaló eszközt is ajánl a szolgáltató.

Mozgalmas hónapok  A virtuális szolgáltató létrejöttét még tavaly szeptemberben jelentették be az alapítók, de a távközlési palettát azóta több esemény is szinesítette. A Lidl saját márkás szolgáltatása ugyan nem tekinthető hagyományos virtuális szolgáltatónak, ám a T-Mobile készülékeit áruló és természetesen a Magyar Telekom hálózatát használó Blue Mobile mindenképpen hasonló piaci szegmensre lő, mint a most induló Tesco Mobile. A képet nemsokára tovább árnyalja majd a negyedik, teljes értékű mobilszolgáltató belépése. Igaz, ezt a minden jelenleg piacon lévő szereplő által beadott fellebezés ideig-óráig még késleltetni tudja.

Tesco Mobile: Vodafone is meg nem is
Februárban indul a Lidl mobilszolgáltatása
Meglepetés helyett: a Posta lesz a negyedik mobilszolgáltató

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.