Márciustól újabb számtartomány, a 31-es jelenik meg a magyarországi mobilpiacon. Ennek oka, hogy csütörtöktől elindul a tavaly ősszel beharangozott Tesco Mobile virtuális operátor.

"Negyedik magyarországi mobilszolgáltatóként március elsejétől kezdi meg működését a Tesco Mobile" - jelentette be az eseményt beharangozó mai sajtótájékoztatón Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. elnöke. A másik alapító nevében Gerry Gray, a Tesco magyarországi leánycégének vezérigazgatója emlékeztetett rá, hogy Magyarország a negyedik lesz a sorban, ahol ez a mobilmárka megjelenik. A két brit székhelyű társaság ugyanis hasonló önálló virtuális konstrukcióban eddig az Egyesült Királyságban, Írországban és Szlovákiában vezette be ezt a szolgáltatást.


Beck György és Gerry Gray a keddi sajtótájékoztatón

Célpontban a hűség Az üzleti modell egyszerű, az újdonsült mobilvállalkozás a Vodafone hálózati hátterére, valamint a Tesco kiterjedt magyarországi értékesítő helyeire, valamint közel másfél millió hűségkártyás ügyfelére, mint potenciális előfizetőre építhet. Közülük a napokban közel egymillióan kapnak a mobilszolgáltatásra vonatkozó ajánlatot levélben. Ennek kapcsán a Bitport kérdésére Beck György elmondta, hogy a felmérések szerint az áruházlánc hűségkártyás ügyfélkörében a három mobilszolgáltató hasonló arányban képviselteti magát, mint a teljes magyarországi mobilpiacon.

Az új szolgáltatásra külön céget alapítottak Tesco MBL Távközlési Zrt. néven, amely öt fővel kezdi meg a tevékenységét. Az új céggel és a szolgáltatás bevezetésével járó beruházás nagyságát nem kívánták elárulni, a Tesco első embere csak annyit emelt ki, hogy a magyar piacon 1995 óta jelen lévő társaság eddig 445 milliárd forintot fektetett be. A Vodafone első embere pedig jelezte, hamarosan lezárul a legutóbbi többmilliárdot felemésztő hálózatmegújítási beruházásuk, amely egyebek mellett az ilyesfajta kapacitásbővítést is szolgálja.

Kártyával kezdenek  A Tesco Mobile vezetésével megbízott Reszkető Péter vezérigazgató elmondása alapján egyelőre csak feltöltőkártyás szolgáltatással indulnak, de a későbbiekben nem zárják ki a havidíjas konstrukció bevezetését sem. Az induló tarifacsomagban az ügyfelek minden feltöltését megduplázzák, vagyis a feltöltés mértékével azonos havi bónuszt írnak jóvá a számláján, ennek kihasználása az egységes 59 forintos perc- és SMS-díjat 29,50 forintra mérsékli. MInden díjcsomaghoz jár egy havi 10 megabájt díjmentes mobilnetforgalom is. Az új szolgáltató SIM-kártyájával elérhető a roamingszolgáltatás is, és külön mobilnetjegyek is vásárolhatóak hozzá, akár a bónuszegyenleg terhére. A Tesco hűségkártyás ügyfeleknek a Tesco Mobile-lal kapcsolatos vásárlás után pedig dupla hűségpontot írnak jóvá a rendszerben.

Az új mobilszolgáltatás, amelynek önálló hívószáma is lesz, a 31-es, mind mobiltelefonnal, mind anélkül megvásárolható. Az előbbi konstrukciót a Tesco hipermarketek árusítják. Indulásként ötféle készüléket, köztük egy okostelefont és egy két-SIM kártyát magába foglaló eszközt is ajánl a szolgáltató.

Mozgalmas hónapok  A virtuális szolgáltató létrejöttét még tavaly szeptemberben jelentették be az alapítók, de a távközlési palettát azóta több esemény is szinesítette. A Lidl saját márkás szolgáltatása ugyan nem tekinthető hagyományos virtuális szolgáltatónak, ám a T-Mobile készülékeit áruló és természetesen a Magyar Telekom hálózatát használó Blue Mobile mindenképpen hasonló piaci szegmensre lő, mint a most induló Tesco Mobile. A képet nemsokára tovább árnyalja majd a negyedik, teljes értékű mobilszolgáltató belépése. Igaz, ezt a minden jelenleg piacon lévő szereplő által beadott fellebezés ideig-óráig még késleltetni tudja.

Tesco Mobile: Vodafone is meg nem is
Februárban indul a Lidl mobilszolgáltatása
Meglepetés helyett: a Posta lesz a negyedik mobilszolgáltató

A magyarok fontosnak érzik a digitális képességeket, de sokaknak van mit tanulnia

Egy friss hazai reprezentatív felmérés szerint honfitársaink több mint fele érzi úgy, hogy digitális ismeretein lenne mit csiszolni.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.