Az idei második negyedévben is folytatódott a márkaváltáson átesett Telenor Magyarország (a volt Pannon) forgalmának csökkenése, bár a nyereséghányad továbbra is eredményes működést tükröz. Anders Jensen vezérigazgató nagy reményeket fűz a július elején indult Red Bull Mobile márkához.
A recesszió - csakúgy, mint a versenytársak esetében - továbbra is rányomja bélyegét a Telenor Magyarország bevételeire: az egykori Pannon forgalma 2010 második negyedévében 41,38 milliárd forint volt), míg tavaly ugyanebben az időszakban még 44,44 milliárd forintos árbevételt ért el.

A szerdán közzétett sajtóközlemény szerint a társaság jelentős lépést hajtott végre az elmúlt időszakban a Pannon-Telenor névváltással, amellyel az volt a célja, hogy "Magyarország kedvenc mobilszolgáltatójává váljon". A számok ezzel együtt egyelőre nem ezt igazolják: az előfizetések száma 28 ezerrel, 3 millió 554 ezerre csökkent a negyedév végére.

A legnagyobb visszaesés a publikus feltöltőkártyás ügyfelek szegmensében történt. A Telenor (használt kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,9 százalék volt, ami enyhe csökkenés 2010 első negyedévéhez képest. A júniusi 27 százalékos részesedés második helyet biztosít a társaságnak a mobil szélessávú internet piacán.

Az egyéni előfizetőktől származó alacsonyabb árbevétel miatt az üzemi eredmény (EBITDA) egyszeri tételek levonása előtti összege 1,1 milliárd forinttal csökkent 2009 második negyedévével összehasonlítva. A 42 százalékos EBITDA-ráta a közlemény szerint azt jelzi, hogy a Telenor működése továbbra is eredményes.

A működési költségek az első félévben csökkentek a átszervezés és a folyamatos költséghatékonysági törekvések következtében. Beruházásokra a legutóbbi negyedévben 3 milliárd költöttek, ami 17 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől (ami az új irodával kapcsolatos költségeket is tartalmazta). Idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.

Az okostelefonoktól várják a fellendülést | A Telenor az elmúlt hónapokban több új termékkel - például a Vezetékes Hívó és az Internet Praktikum szolgáltatásokkal - próbálta felpezsdíteni a hazai piacot. A második negyedévben tették meg az első lépéseket az új, több márkán alapuló stratégiájuk felé: független márkaként leválasztották a djuice-t, amit a Red Bull Mobile bevezetése követett.

- A Red Bull Mobile új energiát hozhat a magyar piacra, és lehetőséget teremt, hogy új ügyfeleket nyerjünk meg magunknak. A márka amiatt is fontos nekünk, mivel teljes egészében okostelefonokra, és az azokhoz nyújtott tartalomra épít - nyilatkozta a Bitportnak Anders Jensen, a Telenor Magyarország vezérigazgatója a Red Bull Mobile márka bemutatkozását követően. Konkrét számokat nem említett, hogy mekkora növekedést várnak az új márka bevezetésétől, de a Telenor fontos szerepet szán a márkának az árbevétel újbóli bővüléséhez, különösen az okostelefonok piacán.

- A Red Bull Mobile azokra a "fiatalos", aktív életmódot folytató ügyfelekre fókuszál, akik exkluzív tartalmakat szeretnének kapni az okostelefonjukra, és akik a mobiltelefonjukkal is ki akarják fejezni a személyiségüket - fogalmazott Jensen. A márkanevet egyébként a Red Bullal kötött licencszerződés alapján a Telenor használja, az osztrák energiaitalgyártó a névhasználatért átalánydíjat, emellett a bevételekből kis részesedést kap.

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.