Az idei második negyedévben is folytatódott a márkaváltáson átesett Telenor Magyarország (a volt Pannon) forgalmának csökkenése, bár a nyereséghányad továbbra is eredményes működést tükröz. Anders Jensen vezérigazgató nagy reményeket fűz a július elején indult Red Bull Mobile márkához.
A recesszió - csakúgy, mint a versenytársak esetében - továbbra is rányomja bélyegét a Telenor Magyarország bevételeire: az egykori Pannon forgalma 2010 második negyedévében 41,38 milliárd forint volt), míg tavaly ugyanebben az időszakban még 44,44 milliárd forintos árbevételt ért el.
A szerdán közzétett sajtóközlemény szerint a társaság jelentős lépést hajtott végre az elmúlt időszakban a Pannon-Telenor névváltással, amellyel az volt a célja, hogy "Magyarország kedvenc mobilszolgáltatójává váljon". A számok ezzel együtt egyelőre nem ezt igazolják: az előfizetések száma 28 ezerrel, 3 millió 554 ezerre csökkent a negyedév végére.
A legnagyobb visszaesés a publikus feltöltőkártyás ügyfelek szegmensében történt. A Telenor (használt kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,9 százalék volt, ami enyhe csökkenés 2010 első negyedévéhez képest. A júniusi 27 százalékos részesedés második helyet biztosít a társaságnak a mobil szélessávú internet piacán.
Az egyéni előfizetőktől származó alacsonyabb árbevétel miatt az üzemi eredmény (EBITDA) egyszeri tételek levonása előtti összege 1,1 milliárd forinttal csökkent 2009 második negyedévével összehasonlítva. A 42 százalékos EBITDA-ráta a közlemény szerint azt jelzi, hogy a Telenor működése továbbra is eredményes.
A működési költségek az első félévben csökkentek a átszervezés és a folyamatos költséghatékonysági törekvések következtében. Beruházásokra a legutóbbi negyedévben 3 milliárd költöttek, ami 17 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől (ami az új irodával kapcsolatos költségeket is tartalmazta). Idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.
Az okostelefonoktól várják a fellendülést | A Telenor az elmúlt hónapokban több új termékkel - például a
Vezetékes Hívó és az Internet Praktikum szolgáltatásokkal - próbálta felpezsdíteni a hazai piacot. A második negyedévben tették meg az első lépéseket az új, több márkán alapuló stratégiájuk felé: független márkaként leválasztották a djuice-t, amit a Red Bull Mobile bevezetése követett.
- A Red Bull Mobile új energiát hozhat a magyar piacra, és lehetőséget teremt, hogy új ügyfeleket nyerjünk meg magunknak. A márka amiatt is fontos nekünk, mivel teljes egészében okostelefonokra, és az azokhoz nyújtott tartalomra épít - nyilatkozta a Bitportnak Anders Jensen, a Telenor Magyarország vezérigazgatója
a Red Bull Mobile márka bemutatkozását követően. Konkrét számokat nem említett, hogy mekkora növekedést várnak az új márka bevezetésétől, de a Telenor fontos szerepet szán a márkának az árbevétel újbóli bővüléséhez, különösen az okostelefonok piacán.
- A Red Bull Mobile azokra a "fiatalos", aktív életmódot folytató ügyfelekre fókuszál, akik exkluzív tartalmakat szeretnének kapni az okostelefonjukra, és akik a mobiltelefonjukkal is ki akarják fejezni a személyiségüket - fogalmazott Jensen. A márkanevet egyébként a Red Bullal kötött licencszerződés alapján a Telenor használja, az osztrák energiaitalgyártó a névhasználatért átalánydíjat, emellett a bevételekből kis részesedést kap.