A magyar piacot is célba vette a világ legnagyobb virtuális mobilszolgáltatójának (MVNO) számító Virgin Mobile. A lengyel leánycégét a napokban elindító brit társaság információink szerint az elmúlt hónapokban mindhárom magyarországi operátort megkereste már az ajánlatával.
Erőteljes terjeszkedési kampányt hirdetett idéntől Közép-Kelet-Európában a brit Virgin Mobile, amely a jövőbeli célpiacok között Magyarországgal is számolni akar. Ezt támasztják alá azok a tárgyalások, amelyeket – a Bitport megbízható forrásokból származó értesülései szerint – az elmúlt hónapokban folytatott a hazai mobilszolgáltatókkal.

A hálózatot nem építő szolgáltatók virtuális modelljét 1999-ben elindító, tavaly közel 20 milliárd dollár bevételre szert tevő Virgin csoport mobil részlegével azóta a világ legnagyobb MVNO-szolgáltatójává vált, ezzel a profillal 2012 első feléig nyolc országban – Nagy-Britannia, Ausztrália, Kanada, Franciaország, India, Chile, Dél-Afrika és az USA  –  volt jelen, előfizetőinek száma megközelíti a 20 milliót.

A társaság a fejlett piacokon való megjelenés után úgy döntött, hogy célba veszi a közép-kelet-európai térséget is. A régiós terjeszkedésre tavaly alapított önálló céget a holdingon belül Virgin Mobile Central and Eastern Europe néven. A Virgin Mobile honlapján megjelent információk szerint azért fordult a cég figyelme a térség felé, mert azt látják, hogy a helyi hálózati operátorok szegényes szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleiknek.



A lengyel cég már elstartolt A szóba jöhető regionális piacok közül elsőként Lengyelországban jelent meg a brit cég. Virgin Mobile Polska néven hivatalosan augusztus közepétől indult el az ottani leányvállalat. „Első osztályú szolgáltatást hozunk egy olyan piacra, ahol a feltöltőkártyás ügyfeleket eddig másodosztályú állampolgárokként kezelték” – emelte ki egyebek mellett a lengyel piacra lépés kapcsán Kristian Myrup, a Virgin Mobile Central and Eastern Europe vezetője.

A szigetországi cég várakozásai szerint most jött el az idő az MVNO-s terjeszkedés számára Közép-Kelet-Európában is, ahol egyébként a „hagyományos” mobilpiac már eljutott az érettség szakaszába. (Ezt támasztja alá a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságnak a hazai piacról frissen érkezett jelentése, amely szerint júliusban tovább csökkent a hazai mobilelőfizetők száma. Igaz emögött a tendencia mögött a szolgáltatók azon törekvése is állhat, hogy portfóliójukat mielőbb megtisztítsák az inaktív ügyfelektől.)

MVNO-piac Magyarországon A mintegy két évtizedes múltra visszatekintő magyarországi mobilpiacon a hálózatot is építő szolgáltatók nagyon sokáig ellenálltak az MVNO-s törekvéseknek. A nyitás első hullámai másfél-két éve jelentek meg, az első szerződések mögött sokkal inkább viszonteladói megállapodások álltak, semmint a klasszikus MVNO-modell.

Az önálló márkát is építő tényleges virtuális szolgáltatók Magyarországon a legnagyobb számban az idén jelentek meg. Ekkor jelentette be indulását a Lidl és a T-Mobile együttműködésében a Blue Mobile, amit szinte azonnal követett a Tesco és a Vodafone közös vállalkozása, a Tesco Mobile. A kereskedelmi cégek mellett, mint megírtuk a héten a kábeles szolgáltató UPC startolt el MVNO-s mobilinternettel, amiben hálózati partnere ugyancsak a Vodafone.

Információink szerint a hazai szolgáltatók közül már van olyan, amely nemet mondott a Virgin ajánlatára. Egyes szakértők szerint lehet, hogy most nem éppen megfelelő az időzítés, a hazai operátoroknak ugyanis komoly kihívás maradt – a jogilag mégoly függőben is lévő – negyedik szolgáltató, az MPVI léte. A magyarországi terjeszkedéssel kapcsolatban megkerestük a Virgin Mobile régiós illetékeseit is. Tim Dowling a Virgin Mobile Central and Eastern Europe marketing igazgatója válaszában kitért arra, hogy Magyarországot érdekes piacnak tartják, ott van a cég radarján, de egyelőre további részletekkel nem szolgálhat a velünk kapcsolatos tervekkel kapcsolatban. 
 
Virtuális szolgáltatóként lép a mobilinternet-piacra a UPC
Márciustól startol a Tesco Mobile
Februárban indul a Lidl mobilszolgáltatása
Megálljt parancsoltak a negyedik mobilszolgáltatónak

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.