Keddtől mobilinternetet is kínál a UPC Magyarország, elsősorban meglévő ügyfeleinek. Az eddig kábeles szolgáltatóként ismert társaság klasszikus virtuális szereplőként lép a hazai mobilpiacra.
Komoly pénzügyi nyomás nehezedik egy ideje már a távközlés szereplőire, amit növekedéssel kell és lehet ellensúlyozni. A UPC stratégiájában a növekedést három  kulcselem alapozhatja meg – emelte ki a piaci változások kapcsán Betzalel Kenigsztein, a UPC Magyarország vezérigazgatója a cég keddi tájékoztatóján. Az egyik a felvásárlás, amiben igen aktívnak bizonyult az elmúlt időszakban a cég. Emlékeztetett a Fibernet egy részének felvásárlására, valamint a néhány hónapja véglegesedett Rubicom akvizícióra, amely révén több mint 90 ezerrel nőtt az ügyfélszám, az eddig három lábon álló - kábelen tévét, vezetékes internetet és telefont kínáló - cégnél.  A felvásárlásokra a jövőben is nyitottak, de most nem látnak újabb hasonló időszerű tranzakciót.

A növekedést segítik másik oldalról az üzleti előfizetők: bár a társaság sokáig lakossági szolgáltatóként volt ismert, de egyre nagyobb az érdeklődés az általa a mikro- és kisvállalkozásoknak az utóbbi másfél-két évben nyújtott szélessávú internet és telefon iránt is.

Visszafogott várakozások A harmadik kulcselemet az új termékek és szolgáltatások jelentik, közöttük is nagy reményeket fűznek "a negyedik lábhoz," a ma bevezetett mobilinternethez. A vezérigazgató a Bitport kérdésére az üzleti várakozásokkal kapcsolatban elmondta, hogy a piacra lépésük is megfontolt volt, így egyelőre a várakozásaik is visszafogottak. Az év végéig nem több tízezres mobilinternetes ügyfélszámban gondolkodnak, de biztosak abban, hogy a következő pár hónapban több ezren csatlakoznak majd ehhez a szolgáltatáshoz is.

A megfontoltságot támasztja alá, hogy noha már évek óta napirenden volt a mobilpiaci belépő kérdése, az nem merült fel, hogy saját frekvenciára pályázva hálózatot is építsenek. A UPC – hangsúlyozta a vezérigazgató – virtuális szolgáltatóként jelenik meg a piacon, de abban felvállalja a klasszikus szerepet. Ez azt jelenti, hogy noha a hálózatot és a nagykereskedelmi szolgáltatást a Vodafone Magyarországtól bérli, az ügyféllel maga áll közvetlen kapcsolatban, legyen szó a számlázásról, egyéb ügyfélszolgálati feladatról, vagy műszaki segítségnyújtásról. Magyarországon volt már példa arra, hogy több virtuálisnak mondott megállapodás mögött lényegében az eredeti mobilmárkát áruló viszonteladói kapcsolat állt.

A hangpiaci belépő még nem időszerű  A visszafogottságra utal az is, hogy a mobilpiacnak egyelőre csak az adatátviteli szegmensében kívánnak megjelenni, vagyis hangszolgáltatást még egy ideig biztosan nem terveznek bevezetni. Betzalel Kenigsztein ezt részben azzal is magyarázta, hogy a mobil hangpiacon való megjelenés nagyobb pénzügyi befektetést igényelne. Ott már jóval szélesebb készülékválasztékra, esetleg készüléktámogatásra lenne szükség, mint a mobilnetben, ahol a UPC jelenleg egyféle modemmel árulja a mobilinternetet, adatmennyiségtől függően havi 1500-6500 forint között.

A lakossági előfizetőknek alapból 7,2 megabit/sec letöltési sebességű mobilnetet kínál a cég, ami további néhány száz forintos díj fejében megháromszorozható. Az üzleti előfizetőknek alapból jár a 21,1 megabit/sec-os sebesség – hívta fel a figyelmet Császár Zoltán, a UPC mobilüzletágának az igazgatója.  Visszafogott továbbá a tekintetben is a cég, hogy az újabb szolgáltatására egyelőre nem tartja szükségesnek külön márkát bevezetni, azt egyszerűen upc mobilinternet néven forgalmazza.

Februárban indult a Lidl mobilszolgáltatása
Márciustól startolt el a Tesco Mobile

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.