Keddtől mobilinternetet is kínál a UPC Magyarország, elsősorban meglévő ügyfeleinek. Az eddig kábeles szolgáltatóként ismert társaság klasszikus virtuális szereplőként lép a hazai mobilpiacra.
K
omoly pénzügyi nyomás nehezedik egy ideje már a távközlés szereplőire, amit növekedéssel kell és lehet ellensúlyozni. A UPC stratégiájában a növekedést három kulcselem alapozhatja meg – emelte ki a piaci változások kapcsán
Betzalel Kenigsztein, a UPC Magyarország vezérigazgatója a cég keddi tájékoztatóján
. Az egyik a felvásárlás, amiben igen aktívnak bizonyult az elmúlt időszakban a cég. Emlékeztetett a
Fibernet egy részének felvásárlására, valamint a néhány hónapja véglegesedett
Rubicom akvizícióra, amely révén több mint 90 ezerrel nőtt az ügyfélszám, az eddig három lábon álló - kábelen tévét, vezetékes internetet és telefont kínáló - cégnél. A felvásárlásokra a jövőben is nyitottak, de most nem látnak újabb hasonló időszerű tranzakciót.
A növekedést segítik másik oldalról az üzleti előfizetők: bár a társaság sokáig lakossági szolgáltatóként volt ismert, de egyre nagyobb az érdeklődés az általa a mikro- és kisvállalkozásoknak az utóbbi másfél-két évben nyújtott szélessávú internet és telefon iránt is.
Visszafogott várakozások ■ A harmadik kulcselemet az új termékek és szolgáltatások jelentik, közöttük is nagy reményeket fűznek "a negyedik lábhoz," a ma bevezetett mobilinternethez. A vezérigazgató a Bitport kérdésére az üzleti várakozásokkal kapcsolatban elmondta, hogy a piacra lépésük is megfontolt volt, így egyelőre a várakozásaik is visszafogottak. Az év végéig nem több tízezres mobilinternetes ügyfélszámban gondolkodnak, de biztosak abban, hogy a következő pár hónapban több ezren csatlakoznak majd ehhez a szolgáltatáshoz is.
A megfontoltságot támasztja alá, hogy noha már évek óta napirenden volt a mobilpiaci belépő kérdése, az nem merült fel, hogy saját frekvenciára pályázva hálózatot is építsenek. A UPC – hangsúlyozta a vezérigazgató – virtuális szolgáltatóként jelenik meg a piacon, de abban felvállalja a klasszikus szerepet. Ez azt jelenti, hogy noha a hálózatot és a nagykereskedelmi szolgáltatást a Vodafone Magyarországtól bérli, az ügyféllel maga áll közvetlen kapcsolatban, legyen szó a számlázásról, egyéb ügyfélszolgálati feladatról, vagy műszaki segítségnyújtásról. Magyarországon volt már példa arra, hogy több virtuálisnak mondott megállapodás mögött lényegében az eredeti mobilmárkát áruló viszonteladói kapcsolat állt.
A hangpiaci belépő még nem időszerű ■ A visszafogottságra utal az is, hogy a mobilpiacnak egyelőre csak az adatátviteli szegmensében kívánnak megjelenni, vagyis hangszolgáltatást még egy ideig biztosan nem terveznek bevezetni. Betzalel Kenigsztein ezt részben azzal is magyarázta, hogy a mobil hangpiacon való megjelenés nagyobb pénzügyi befektetést igényelne. Ott már jóval szélesebb készülékválasztékra, esetleg készüléktámogatásra lenne szükség, mint a mobilnetben, ahol a UPC jelenleg egyféle modemmel árulja a mobilinternetet, adatmennyiségtől függően havi 1500-6500 forint között.
A lakossági előfizetőknek alapból 7,2 megabit/sec letöltési sebességű mobilnetet kínál a cég, ami további néhány száz forintos díj fejében megháromszorozható. Az üzleti előfizetőknek alapból jár a 21,1 megabit/sec-os sebesség – hívta fel a figyelmet
Császár Zoltán, a UPC mobilüzletágának az igazgatója. Visszafogott továbbá a tekintetben is a cég, hogy az újabb szolgáltatására egyelőre nem tartja szükségesnek külön márkát bevezetni, azt egyszerűen upc mobilinternet néven forgalmazza.