A Magyar Posta mobilszolgáltatásának lelövése után három szereplő marad a virtuális szolgáltatói piacon.

A Magyar Posta oldalán is megjelent az a tájékoztató, amelyben a Vodafone értesíti a Postafon-ügyfeleket, hogy március 10-től megszűnik a szolgáltatás. A tájékoztató szerint egyébként a két cég "közötti márkázott viszonteladó szerződés 2013. augusztus 31-ével" szűnt meg. A szolgáltatást azonban csak a jövő hónap elején, március 10-én lövik le.

A Postafon Fókusz és Basic csomag tarifa megszűnik. Az előfizetőknek március 10-ig van lehetőségük arra, hogy számcserével másik tarifacsomagra váltsanak. Ha nem élnek ezzel a lehetőséggel, úgy automatikusan átkerülnek a Vodafone Vitamax Prémium Perc tarifacsomagba, amelynek perc- és SMS díja belföldön minden időben, normál díjas irányban 46,5 Ft.

Jelenleg a Fókusz csomag előfizetői percenként 41 forintért telefonálhatnak bármely belföldi hálózatba, és ugyanennyi a normál SMS-ek ára is belföldön.

Még senkinek sem sikerült jól megcsinálni

Az elmúlt néhány évben egy sor kezdeményezés volt ezen a téren. A Red Bull a Telenorral próbálkozott, de már 2010-ben látható volt, hogy a modell nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. 2013 elején a Red Mull Mobile ki is vonult a piacról.

A Lidl 2012 elején lépett erre a piacra a Magyar Telekommal szövetkezve. Az áruházlánc mögött ott volt az otthoni tapasztalat: a modell Németországban már évek óta működött. Ugyancsak 2012-ben, márciusban indult a Tesco Mobile, amely a mai napig az egyetlen valódi virtuális szolgáltatás Magyarországon. Az áruházlánc a Vodafone-nal szövetkezett, miután már az Egyesült Királyságban, Írországban és Szlovákiában bevezette ezt a szolgáltatását, tehát szintén voltak tapasztalatai a szolgáltatás terén. Magyarországon a másfél millió hűségkártyás ügyfelére próbáltak alapozni – azóta kiderült, nem igazán nagy sikerrel.

Szintén még 2012-ben röppent fel a hír, hogy az erőteljes közép-kelet-európai terjeszkedést tervező brit Virgin Mobile is jönne Magyarországra. A Bitport értesülése szerint akkor ezt olyannyira komolyan gondolták, hogy tárgyalásokba is kezdtek a hazai mobilszolgáltatókkal. Ám a következő lépések elmaradtak.

Hernádi Zsolt és Christopher Mattheisen: ők még reménykednek...

Bár kudarok voltak bőven, tavaly a MOL is megpróbálkozott. A Magyar Telekommal kötött startégiai szövetséget, amelybe beleillett a márkázott mobilszolgáltatás indítása is. Akkor a MOL azért keresett úk üzleti lehetőséget, hogy pótolja a dohánytermékek forgalmazásának változása miatt kieső bevételeket. A trafiktörvény miatt ugyanis megszűnt a dohányáruk forgalmazása a kutak shopjaiban.

Mára mindezekből a szolgáltatásokból csupán a Lidlé, a MOL-é és a Tescóé maradt a piacon.

A modell nem illik az országhoz?

Amint a HWSW e témában írt cikke is felhívja a figyelmet, ezek a sikertelen piaci kísérletek figyelmeztető jelek lehetnek az újonnan piacra lépőknek, mindenekelőtt az UPC Magyarországnak, amely jó ideje fontolgatja a mobil piacra lépést virtuális szolgáltatói modellben. A cég azonban érezhetően óvatos. Amikor 2012-ben virtuális mobilnet szolgáltatást indítottak – a Vodafone Magyarország hálózatán – , a cég ügyvezető igazgatója, Betzalel Kenigsztein úgy nyilatkozott, hogy a hangpiacra lépés egyelőre nem időszerű. Kenigsztein szerint ugyanis az nagyobb pénzügyi invesztíciót követelne meg, például széles készülékválasztékot kellene kínálni, és a támogatás sem olcsó.

Mobilitás

Így árasztotta el az amerikai híroldalakat a pornó

Miután a VidMe nevű videómegosztó domainjét megvette egy pornós cég, több lap oldalán is felnőtt tartalmak kezdtek megjelenni.
 
Hirdetés

Belépő szinten dob nagyot a tároláson a Dell EMC PowerStore 500

Garantált 4:1-es deduplikációval, nagyobb teljesítménnyel, frissített szoftveres képességeivel teszi magasra a lécet a tárolókörnyezet modernizálásában és a gyorsan fejlődő adatigények kiszolgálásában a Dell EMC PowerStore. Beleértve az all flash termékcsalád legkisebb tagját is, amely megérkezett Magyarországra.

Hirdetés

Növekvő elvárások a szállodai Wi-Fi hálózatokkal szemben – hogyan biztosítható a versenyelőny?

A Wi-Fi ma már szinte valamennyi szálláshelyen alapvető szolgáltatás. Ezzel arányosan a vendégértékeléseknek is javuló tendenciát kellene mutatniuk – mégsem ez a helyzet. Mit hiányolnak a vendégek, és hogyan biztosíthatja egy szálloda a legújabb vendégigényeknek történő megfelelőséget? Ennek járt utána egy a lezárások után készült friss kutatás.

Radikális átalakulást és innovációs kényszert hozott a szállodaiparban a COVID.

a melléklet támogatója a TP-Link

CIO KUTATÁS

A PANDÉMIA HATÁSAIRÓL

Az ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Informatikai Intézetével végzett kutatásunkban. Segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

MEHET

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.