Néhány éve állítólag komolyan felmerült a videójátékos divízió bezárásának ötlete, de végül inkább tövig nyomták a pedált. A kitűzött ambíciózus célok azonban egyelőre így is vágyálmok maradtak.

2021-ben a Microsoftnál valós esély volt az Xbox-részleg leépítésére, ám végül Satya Nadella vezérigazgató vett egy nagy levegőt, és inkább a videójátékos szegmens győzelmére tett igen nagy tétekkel – derül ki a The Information témát boncolgató, belső forrásokon alapuló anyagából.

Mindent bele!

A kérdéses évben a Game Pass, a cég 2017-ben indított előfizetéses szolgáltatása 18 milliós ügyfélkörnél járt. Ez önmagában kevés volt a sikerhez, ám Nadella a társaság történetének legjelentősebb akvíziciójával egyértelműen jelezte, hogy bízik a területben. (Miközben a pandémia közepén már 7,5 milliárd dollárt adtak a Bethesda anyavállalatáért, a Zenimax Mediáért.)

Az Activision Blizzard kiadó 2022 januárjában bejelentett felvásárlása nagyságrendileg 70 milliárd dollárba és a szabályozókkal folytatott bő másfél évnyi hadakozásba, alkudozásba került. A terv ezzel alapvetően az volt, hogy a megszerzett stúdiók címeivel olyan vonzóvá teszik a Game Passt, hogy annak már nehezen lehessen ellenállni.

Apró probléma ugyanakkor, hogy sem a játékosok, sem a megmaradt független nagy kiadók, fejlesztők sem rajonganak egységesen a koncepcióért. Előbbiek szeretik azt érezni, hogy ha már költenek, akkor cserébe birtokolnak is valamit, utóbbiaknak pedig gyakran nem elegendő az a jutalék, amit a Microsoft hajlandó fizetni azért, hogy a csomagba kerülve lemondjanak a darabonként 60-70 dollárt is elérő egyedi értékesítés jó részéről – állítja a The Information tűzhöz közeli beszámolókra hivatkozva.

A Microsoft 2022 óta nem közli rendszeresen a Game Pass-előfizetők számát. Legutóbb tavaly februárban szolgált konkrétumokkal, az akkori nyilatkozat szerint 2022 óta 36 százalékkal bővült a tábor és elérte a 34 milliót. Ehhez képest fényévekre van az a 100 milliós cél, amelyet a cég állítólag még az Activision felvásárlásának befejezése előtt tűzött ki. 

Korábban a videójátékos előfizetői tábor bővülését közvetlenül összekapcsolták a vezérigazgatói fizetési csomagjával, ám ezzel 2023 októberében felhagytak, miután az előző két év egyikében sem sikerült teljesíteni a kitűzött növekedési célokat.

Hogy ityeg?

A The Information érdeklődésére a Microsoft szóvivője Satya Nadella részvényesekhez intézett legutóbbi nyilatkozatát idézte. Ebben a vezérigazgató arról beszélt, hogy az üzletág történelmi nagyságú bevételt ért el a legutóbbi negyedévben, miközben az Activision új Call of Duty-játékának debütálásával rekordott döntött a napi feliratkozók száma.

Ezek az állítások ugyanakkor önmagukban nem cáfolják a beszámolóban megfogalmazottakat, miszerint a várakozásokhoz képest csalódást keltő eredményeket szállít a részleg. És ezen egyelőre az Activision gigafelvásárlása sem tudott érdemben változtatni.  

Máshol sem megy a szekér

Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy ez elmúlt időszakban a játékipar egészére jellemző a negatív hangulat. A világjárvány lecsengésével már nem szórakoznak annyit videójátékokkal az emberek, amire a szektor szereplői elbocsátásokkal reagáltak. Nem csupán a Microsoft küldött el ezreket, de például a rivális Sonynál is megritkították a játékos üzletág dolgozói létszámát.

Konzumer tech

Leállnak az átveréseket szűrő gépi tanuló rendszerek is a Metánál

A tengerentúlon nem jelzik majd előre az ilyen problémákat, legfeljebb utólag, de a hamis információ terjesztőinek ennyi előny is bőven elég lesz.
 
Egy cég legacy rendszerei, fejlődési tervei mellett a belső kompetenciái és a beruházási készsége is befolyásolják, hogy milyen SD-WAN modellt érdemes választania.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.