A Microsoft több mint 68 milliárd dollárt fizet a játékkiadóért, amelynek bekebelezésével a harmadik legnagyobb piaci szereplővé válik ezen a területen.

A Microsoft bejelentette, hogy részvényenként 95 dollárért felvásárolja az Activision Blizzard játékkiadót. Az összességében 68,7 milliárd dollár értékű, készpénzes tranzakciónak a 2023-as pénzügyi évre tervezett lezárásával, amely a társaság saját nettó készpénzállományát is magában foglalja, a Microsoft lenne a világ harmadik legnagyobb játékkiadója az összes bevétele alapján, már csak a Tencent és a Sony előzné meg ezen a területen.

Érdemes külön is megjegyezni, hogy a tervezett akvizíció kiterjed az Activision, a Blizzard és a King stúdiók ikonikus, több milliárd dollárt érő franchise vonalaira, mint amilyen például a Warcraft, a Diablo, az Overwatch, a Call of Duty és a Candy Crush. Emellett a Microsofthoz kerül a Major League Gamingen keresztül működő, globális e-sport-biznisz is, nem beszélve az Activision Blizzard közel 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató stúdióiról.

A közlemény külön kiemeli a mobil játékokat, amelyekben a játékosok közel 95 százaléka vesz részt valamilyen módon világszerte. A Microsoft így nagy lehetőséget lát az Activision Blizzard mobil üzletágának megszerzésében a gyorsan növekvő szegmensben. A felvásárlás a Microsoft már több mint 25 millió előfizetővel rendelkező Game Pass portfólióját is egyből megerősíti, iparági összehasonlításban is a legváltozatosabb kínálatot biztosítva benne.

Kényelmes helyet akarnak a száguldó vonaton

Az akvizíció nagyságrendjét jól érzékelteti, hogy az Activision Blizzard közel 400 millió havi szinten aktív játékosával 190 országban van jelen. A vállalat beolvasztását követően a Microsoft már 30 belső játékfejlesztő stúdióval, valamint további kiadói és esport-gyártási képességekkel rendelkezik majd. Ezt természetesen még jóvá kell hagynia mindkét társaság igazgatótanácsának és az illetékes szabályozó hatóságoknak is.

A videójátékos piac közvetlen bevételeit már 2020-ban is több mint 200 milliárd dollárra tették, a benne rejlő növekedési potenciálra pedig jellemző, hogy az aktuális becslések szerint 2028-ra megközelítheti az 550 milliárd dollárt. Ehhez jönnek az olyan, egyelőre becsülhetetlen tényezők, mint mondjuk a Meta (Facebook) egyelőre inkább csak papíron létező metaverzuma, amely azonban könnyen felhizlalhatja a videójátékos piac egyelőre legkisebb szeletkéjét, a cloud gaminget.

A Microsoft egyébként nem sokkal több mint egy évvel ezelőtt már nyélbe ütött egy ehhez hasonló, jelentős üzletet: akkor 7,5 milliárd dollárért vásárolta fel a ZeniMax Mediát, a Bethesda Softworks játékkiadó anyavállalatát. A Bethesda a világ egyik legnagyobb, magánkézben lévő játékfejlesztő- és kiadó cége volt, amelynek nevéhez olyan sikeres franchise-ok fűződnek, mint például a The Elder Scrolls, a Fallout, a Doom, a Wolfenstein, a Quake vagy a Dishonored sorozatok.

Piaci hírek

Forbes: egyelőre riasztóan gagyi a Meta metaverzuma

A Horizon Worlds világát népszerűsítő képek és demók eddig kiábrándítóan festenek, és az sem világos, hogy a Meta vezetői ezt ugyanúgy érzékelnék, mint az egyszeri felhasználók.
 
A felhő térfoglalása és a ransomware-támadások elszaporodása sok szervezetet rákényszerít, hogy újratervezze a mentési és helyreállítási infrastruktúráját.
A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.