Sajtóértesülések szerint már idén ősszel elindulhat a Google másfél éve dédelgetett ötlete. Ha a terv bejön, a cég friss bevételi forráshoz juthat egy egyre telítettebbé váló szegmensből.

A Google arzenálját erősítő YouTube-nál lázas munka folyik egy új típusú szolgáltatás beindítására, ami tulajdonképpen a streamelt videós tartalmak dedikált áruházaként funkcionálna - adta hírül tűzhöz közeli forrásokra hivatkozva a The Wall Street Journal. A platform az értesülések szerint akár már idén ősszel élesedhet. Első körben természetesen az Egyesült Államokban, ahol a tartalomszolgáltatók mostanra már kíméletlen közelharcot vívnak minden egyes előfizetőért.

A világ egyik legnépszerűbb videós közösségi hálózata már több éve aktív szereplője a televíziós szórakoztatóiparnak. A YouTube TV ugyanakkor alapvetően különböző kábelszolgáltatók csatornáit csomagolja egybe, és kínál egyszerű, egyablakos hozzáférést mindezekhez a felhasználóknak (jelenleg havi 65 dollárért). A 2017-ben indított szolgáltatás keretében plusz díjért lehetőség van egyes dedikált streaming platformok (pl. HBO Max) felvételére is.

A házon belül csak "csatornaboltként" emlegetett új megoldással azonban a felhasználók sokkal nagyobb szabadságot kapnának a tartalmak kiválasztásában. A beszámoló szerint már legalább 18 hónapja előkészítés alatt álló áruházban a felhasználók úgy válogathatnának a streaming szolgáltatók ajánlataiból, mint egy étlapról.

Mindenki mindenki ellen

A fentebb beharangozott koncepció messze nem forradalmi. Az USA-ban hasonló megoldást kínál az Amazon, az Apple és a Roku is. A YouTube ebbe a ringbe azzal igyekszik maradandó módon beszállni, hogy a potenciális partnerek előtt meglengeti azt a nagyjából 2 milliárd felhasználót, akik legalább havi rendszerességgel használják a videomegosztó portált.

Való igaz, a streamingben utazó cégek számára mostanra létfontosságú vált, hogy minden lehetséges módon és helyen fel tudják hívni magukra a potenciális ügyfelek figyelmét. A koronavírus lecsengésével a fogyasztók sem töltenek annyi időt a képernyők előtt, mint a rendszeres lezárások idején, ráadásul az aktuális gazdasági és geopolitikai klíma sem kedvez az ilyen típusú luxuskiadásoknak. Többek között ez vezetett oda például a Netflixnél, hogy a korábban eretnekségnek gondolt reklámelhelyezést rekordgyorsan igyekeznek a platformba integrálni.

A közös lónak persze kicsit túros a háta. A streamingcégek nem szívesen osztozkodnak sem az előfizetői pénzeken, sem a felhasználói adatokon. Látványos példája volt mindennek tavaly az, ahogy az akkor még WarnerMedia néven futó médiakonglomerátum vezére kivetette az Amazon Prime Video Channels kínálatából az HBO Maxot. Szakértői becslések szerint a szolgáltatás 70 millió előfizetőjéből 4,5 millió érkezett az Amazon platformjáról. Ennek fényében talán érthető, hogy az egyesülést követően Warner Bros. Discoveryként tovább működő, átalakított vállalat vezetése a pletykák szerint azon van, hogy a streaming szolgáltatás visszakerüljön az Amazon portfóliójába.

Konzumer tech

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.