A hirdetésekkel súlyosbított, ám olcsóbb előfizetési csomaghoz Redmond rendszere szállítja majd a reklámokat.

Ahogy az korábbi nyilatkozatok alapján várható volt, a Netflix erősen dolgozik egy új, reklámokat tartalmazó ajánlaton. A streamingszolgáltató ehhez már meg is találta a megfelelő technológiai partnert. A tegnap nyilvánosságra hozott bejelentés szerint ez nem más, mint a Microsoft.

A Netflix operatív igazgatója által jegyzett rövidke bejegyzés szerint Redmond többek között azért ideális partner a feladatra, mivel kellő rugalmasságot garantál ahhoz, hogy mind technológiai, mind értékesítési oldalon biztosított legyen a folyamatos innováció. Mindeközben pedig megfelelően erős védelmet garantál a felhasználók személyes adatainak biztosítására.

Hogy pontosan mikor indulhat a jelenlegi konstrukcióknál kedvezőbb díjszabású előfizetés, az nem derül ki a bejelentésből. Gerg Peters mindössze annyit ír, hogy még nagyon a munka elején járnak, de a hosszú távú cél egyértelműen az, hogy nagyobb választási lehetőséget biztosítsanak az ügyfeleknek.

A hírek szerint a több más rivális, többek között a Google és a Comcast ajánlatával szemben vonzóbbnak bizonyuló Microsoft saját győzelmi jelentése érdemben nem hosszabb a Netflixénél. Redmond blogbejegyzése leginkább azt hangsúlyozza, hogy a Netflixen kiszolgált összes hirdetés kizárólag a Microsoft platformján keresztül lesz majd elérhető.

A partnerség elnyerésében valószínűleg sokat segített a Microsoft egy tavaly év végi felvásárlása, amikor is az AT&T-től került a szoftveróriáshoz a Xandr rendszere. A megszerzett vállalat televíziózásra kihegyezett portfóliója teljes technológiai platformként funkcionál, magában foglalva a Xandr Invest, a Monetize, a Curate és az Invest TV szolgáltatásokat. A Microsoftnak ezen felül ott van saját hirdetésvásárlási megoldása, a Microsoft Audience Network, amely a PromoteIQ kiskereskedelmi-média megoldásokat és a marketingesek számára készült Microsoft Customer Experience Platformot foglalja magában.

Lépni kellett

Korábban a Netflix meglehetősen elutasító volt a reklámelhelyezéssel kapcsolatban, ugyanakkor az elmúlt hónap nem túl kedvező fejleményei miatt ezt az álláspontot kénytelenek voltak a kukába dobni. Az idei első negyedéves jelentés után például valósággal földbe álltak a cég papírjai, mivel kiderült, hogy a várt 2,5 milliós előfizetői bővülés helyett 200 ezer ügyfelet vesztett a cég.

Mindeközben a Netflix az elmúlt években folyamatosan emelte az előfizetési díjait. A rengeteg pénzbe kerülő saját alkotások miatt ez a tendencia a jövőben sem fog változni, ugyanakkor valamiképpen meg kell állítani a tábor apadását. Ennek a problémának az egyik lehetséges megoldása lehet az olcsóbb, ám hirdetésekkel terhelt előfizetői csomag bevezetése. 

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.