Az EY által készített Decoding the digital home elnevezésű kutatásban 8 ország (Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Kanada, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svédország) összesen több mint 20 ezer háztartásának képviselőit kérdezték az otthonukban alkalmazott technológiához, digitalis médiához és telekommunikációs eszközökhöz való viszonyukról.
Az idén februárban végzett adatgyűjtés során már egyértelműen látszott, hogy az emberek elkezdték átállítani magukat a pandémia utáni világra. A lezárások miatt az elmúlt években rakétasebességgel nőtt az online tartalomfogyasztás, ám mostanra sokan telítődési állapotba kerültek, és inkább leépíteni, visszafogni igyekeznek ezeket a tevékenységeket. Sokan érzik úgy, hogy túl sokat költenek digitális előfizetésekre, ráadásul a válaszadók jelentős része a szolgáltatók ajánlataival sem teljesen elégedett.
A fentiek mellett a romló gazdasági kilátások is a megfontoltabb, tudatosabb költésre ösztönzik a fogyasztókat. A megkérdezettek több mint fele aggódik amiatt, hogy internet (60%) és televíziós (55%) szolgáltatója emelni fogja az előfizetési díjakat, miközben 45 százalékuk úgy véli, túl sokat fizet olyan tartalmakért, amelyeket valójában nem is fogyaszt.
A pandémiából kilábalva normalizálódik a digitális eszközök használata, sokan igyekeznek kevesebb időt tölteni az interneten (34%). A megkérdezettek közel harmada (27%) ezért nem fizetne elő annyi különböző streaming szolgáltatásra, 21 százalékuk pedig arra is nyitott, hogy csökkentse az otthonában lévő lejátszó eszközök számát.
A kutatás azt is kiemeli, hogy a fogyasztók véleménye szerint túlságosan összetett a szolgáltatók kínálata. A válaszadók kétharmada (33%) nehezen értelmezi a különböző digitális csomagok tartalmát, 38 százalékuk pedig nagyon kevés különbséget lát a konkurens szolgáltatók ajánlatai között.
Vége az aranykornak
Mindezek természetesen máris meglátszanak a streaming szektor szereplőinek üzleti számain és közelmúltban hozott döntésein. A legjobb példa erre a Netflix. A területén sokáig kimagasló szereplőnek számító szolgáltató idén egy tökéletes vihar közepében találta magát. A gazdasági kockázatok és az oroszok ukrajnai inváziója a felhasználói bázist és a bevételtermelő képességét is kikezdte a vállalatnak, amelynek ráadásul egyre több régióban akad egyre több, hasonló minőséget és kínálatot biztosítani tudó kihívója. A második negyedéves üzleti jelentés kapcsán már annak is nagyon örült a menedzsment, hogy csak nettó egymillió ügyfelet buktak el.
A helyzet kezelésére a Netflixnél olyan eszközökhöz nyúlnak, amelyek korábban kvázi tabunak számítottak. Például az olcsóbb, de reklámokkal dúsított előfizető konstrukciót korábban a vállalat vezetője nem tartotta szerencsés megoldásnak. Ehhez képest nemrégiben már a hirdetési platformot szállító partner is bemutatkozott a Microsoft személyében. Az új, pénztárcakímélő csomag vélhetően jövőre debütálhat azokban a fejlett régiókban, ahol a reklámköltés kellően magas ahhoz, hogy gazdaságilag indokolható legyen ennek bevezetése.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak