Az ellentmondásos cím megfejtése: előzetesen ennek duplájával kalkulált a nehéz periódusban lévő streamingszolgáltató.

Közzétette második negyedéves üzleti jelentését a Netflix, amely ugyan az előfizetői bázis szempontjából soha nem látott negatív tendenciát mutat, ám az eredmény így is felülmúlta a korábbi előrejelzéseket.

Három hónappal ezelőtt, az első negyedéves számok közlésekor a menedzsment 2 millió ügyfél elvesztésével kalkulált a streaming szektorban hagyományosan gyenge második periódusban. Ehhez képest szinte felüdülést jelent, hogy ténylegesen kevesebb mint 1 millió (egészen pontosan 970 ezer) előfizetővel apadt a tábor. Ez még akkor is jó hír, ha hozzátesszük, hogy az első negyedévben "csak" 200 ezres volt a fogyás.

A szolgáltató a zsugorodó ügyfélkör és a számára kedvezőtlenül alakuló devizaárfolyamok ellenére is 1,44 milliárd dolláros nettó nyereséget ért el, ami részvényenként 3,2 dollárnak felel meg (tavaly ilyenkor 1,35 milliárd maradt a kasszában). A bevételek a megemelt előfizetői díjaknak köszönhetően szintén jól alakultak: a 30 millió híján kerek 8 milliárd dolláros forgalom 8,6 százalékos éves növekedést jelent. Az előzetes elemzői várakozások bevétel szempontjából kicsit többet (8,04 milliárdot) reméltek, ám a szakértők által jósolt részvényenkénti 2,75 dolláros nettó profitot így is bőven túlszárnyalta a valóság.  

Ha minden a tervek szerint alakul, a most folyó negyedévben a Netflix képes lehet újra építkezésbe kezdeni ügyfélfronton. A vezetőség nettó 1 millió új előfizetővel számol. Igaz ugyan, hogy tavaly ilyenkor 4,4 millióval sikerült bővíteni a tábort, de jelen helyzetben ez a beígért 1 millió is sokat segítene az ingatag helyzet stabilizálásában.

Tökéletes viharban állnak

A streaming területén sokáig kimagasló szereplőnek számító Netflix idén egy tökéletes vihar közepében találta magát. Egyrészt az ukrajnai konfliktus miatt csak azzal 700 ezer előfizetőt vesztett, hogy felhagyott az orosz piac kiszolgálásával. Másrészt a háború általánosságban rendkívül rossz hatással van a világgazdasági folyamatokra, a megugró infláció miatt pedig sok családnál alaposabban megfontolják, milyen extra kiadásokat vállaljanak.

Ha mindez nem lenne elég, az elmúlt időszakban a konkurens szolgáltatók száma is felszaporodott a világban. (Hogy messzebbre ne menjünk: itthon a Disney startolt el néhány hete.) A legtöbb háztartásban pedig nem engedhetik meg maguknak az emberek, hogy válogatás nélkül minden szereplő csomagjára előfizessenek, így megnő a veszélye annak, hogy esetleg a Netflix ajánlata esik ki a kosárból.

A helyzet kezelésére a Netflixnél olyan eszközökhöz nyúlnak, amelyek korábban kvázi tabunak számítottak. Például az olcsóbb, de reklámokkal dúsított előfizető konstrukciót korábban a vállalat vezetője nem tartotta szerencsés megoldásnak. Ehhez képest múlt héten már a hirdetési platformot szállító partner is bemutatkozott a Microsoft személyében. Az új, pénztárcakímélő csomag vélhetően jövőre debütálhat azokban a fejlett régiókban, ahol a reklámköltés kellően magas ahhoz, hogy gazdaságilag indokolható legyen ennek bevezetése.

Konzumer tech

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.