Az ellentmondásos cím megfejtése: előzetesen ennek duplájával kalkulált a nehéz periódusban lévő streamingszolgáltató.

Közzétette második negyedéves üzleti jelentését a Netflix, amely ugyan az előfizetői bázis szempontjából soha nem látott negatív tendenciát mutat, ám az eredmény így is felülmúlta a korábbi előrejelzéseket.

Három hónappal ezelőtt, az első negyedéves számok közlésekor a menedzsment 2 millió ügyfél elvesztésével kalkulált a streaming szektorban hagyományosan gyenge második periódusban. Ehhez képest szinte felüdülést jelent, hogy ténylegesen kevesebb mint 1 millió (egészen pontosan 970 ezer) előfizetővel apadt a tábor. Ez még akkor is jó hír, ha hozzátesszük, hogy az első negyedévben "csak" 200 ezres volt a fogyás.

A szolgáltató a zsugorodó ügyfélkör és a számára kedvezőtlenül alakuló devizaárfolyamok ellenére is 1,44 milliárd dolláros nettó nyereséget ért el, ami részvényenként 3,2 dollárnak felel meg (tavaly ilyenkor 1,35 milliárd maradt a kasszában). A bevételek a megemelt előfizetői díjaknak köszönhetően szintén jól alakultak: a 30 millió híján kerek 8 milliárd dolláros forgalom 8,6 százalékos éves növekedést jelent. Az előzetes elemzői várakozások bevétel szempontjából kicsit többet (8,04 milliárdot) reméltek, ám a szakértők által jósolt részvényenkénti 2,75 dolláros nettó profitot így is bőven túlszárnyalta a valóság.  

Ha minden a tervek szerint alakul, a most folyó negyedévben a Netflix képes lehet újra építkezésbe kezdeni ügyfélfronton. A vezetőség nettó 1 millió új előfizetővel számol. Igaz ugyan, hogy tavaly ilyenkor 4,4 millióval sikerült bővíteni a tábort, de jelen helyzetben ez a beígért 1 millió is sokat segítene az ingatag helyzet stabilizálásában.

Tökéletes viharban állnak

A streaming területén sokáig kimagasló szereplőnek számító Netflix idén egy tökéletes vihar közepében találta magát. Egyrészt az ukrajnai konfliktus miatt csak azzal 700 ezer előfizetőt vesztett, hogy felhagyott az orosz piac kiszolgálásával. Másrészt a háború általánosságban rendkívül rossz hatással van a világgazdasági folyamatokra, a megugró infláció miatt pedig sok családnál alaposabban megfontolják, milyen extra kiadásokat vállaljanak.

Ha mindez nem lenne elég, az elmúlt időszakban a konkurens szolgáltatók száma is felszaporodott a világban. (Hogy messzebbre ne menjünk: itthon a Disney startolt el néhány hete.) A legtöbb háztartásban pedig nem engedhetik meg maguknak az emberek, hogy válogatás nélkül minden szereplő csomagjára előfizessenek, így megnő a veszélye annak, hogy esetleg a Netflix ajánlata esik ki a kosárból.

A helyzet kezelésére a Netflixnél olyan eszközökhöz nyúlnak, amelyek korábban kvázi tabunak számítottak. Például az olcsóbb, de reklámokkal dúsított előfizető konstrukciót korábban a vállalat vezetője nem tartotta szerencsés megoldásnak. Ehhez képest múlt héten már a hirdetési platformot szállító partner is bemutatkozott a Microsoft személyében. Az új, pénztárcakímélő csomag vélhetően jövőre debütálhat azokban a fejlett régiókban, ahol a reklámköltés kellően magas ahhoz, hogy gazdaságilag indokolható legyen ennek bevezetése.

Konzumer tech

Tesz a politikára az X

Egy félmilliárdos közösségi platform esetében aggasztó, ha nem erősíti, hanem éppen ellenkezőleg, gyengíti a politikai tartalmú álhírek elleni védőhálót. Az EU fenyeget, a népszavazásra készülő ausztrálok aggódnak.
 
A világ a "cloud first" stratégiát követi. Nem kérdés, hogy a IT-biztonságnak is azzal kell tartania a tempót, de nem felejtheti, hogy honnan startolt.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket

Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.

Minden vállalatnak számolnia kell az életciklusuk végéhez érő technológiák licencelési keresztkockázataival. Rogányi Dániel és Vincze-Berecz Tibor (IPR-Insights) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.