Az ellentmondásos cím megfejtése: előzetesen ennek duplájával kalkulált a nehéz periódusban lévő streamingszolgáltató.

Közzétette második negyedéves üzleti jelentését a Netflix, amely ugyan az előfizetői bázis szempontjából soha nem látott negatív tendenciát mutat, ám az eredmény így is felülmúlta a korábbi előrejelzéseket.

Három hónappal ezelőtt, az első negyedéves számok közlésekor a menedzsment 2 millió ügyfél elvesztésével kalkulált a streaming szektorban hagyományosan gyenge második periódusban. Ehhez képest szinte felüdülést jelent, hogy ténylegesen kevesebb mint 1 millió (egészen pontosan 970 ezer) előfizetővel apadt a tábor. Ez még akkor is jó hír, ha hozzátesszük, hogy az első negyedévben "csak" 200 ezres volt a fogyás.

A szolgáltató a zsugorodó ügyfélkör és a számára kedvezőtlenül alakuló devizaárfolyamok ellenére is 1,44 milliárd dolláros nettó nyereséget ért el, ami részvényenként 3,2 dollárnak felel meg (tavaly ilyenkor 1,35 milliárd maradt a kasszában). A bevételek a megemelt előfizetői díjaknak köszönhetően szintén jól alakultak: a 30 millió híján kerek 8 milliárd dolláros forgalom 8,6 százalékos éves növekedést jelent. Az előzetes elemzői várakozások bevétel szempontjából kicsit többet (8,04 milliárdot) reméltek, ám a szakértők által jósolt részvényenkénti 2,75 dolláros nettó profitot így is bőven túlszárnyalta a valóság.  

Ha minden a tervek szerint alakul, a most folyó negyedévben a Netflix képes lehet újra építkezésbe kezdeni ügyfélfronton. A vezetőség nettó 1 millió új előfizetővel számol. Igaz ugyan, hogy tavaly ilyenkor 4,4 millióval sikerült bővíteni a tábort, de jelen helyzetben ez a beígért 1 millió is sokat segítene az ingatag helyzet stabilizálásában.

Tökéletes viharban állnak

A streaming területén sokáig kimagasló szereplőnek számító Netflix idén egy tökéletes vihar közepében találta magát. Egyrészt az ukrajnai konfliktus miatt csak azzal 700 ezer előfizetőt vesztett, hogy felhagyott az orosz piac kiszolgálásával. Másrészt a háború általánosságban rendkívül rossz hatással van a világgazdasági folyamatokra, a megugró infláció miatt pedig sok családnál alaposabban megfontolják, milyen extra kiadásokat vállaljanak.

Ha mindez nem lenne elég, az elmúlt időszakban a konkurens szolgáltatók száma is felszaporodott a világban. (Hogy messzebbre ne menjünk: itthon a Disney startolt el néhány hete.) A legtöbb háztartásban pedig nem engedhetik meg maguknak az emberek, hogy válogatás nélkül minden szereplő csomagjára előfizessenek, így megnő a veszélye annak, hogy esetleg a Netflix ajánlata esik ki a kosárból.

A helyzet kezelésére a Netflixnél olyan eszközökhöz nyúlnak, amelyek korábban kvázi tabunak számítottak. Például az olcsóbb, de reklámokkal dúsított előfizető konstrukciót korábban a vállalat vezetője nem tartotta szerencsés megoldásnak. Ehhez képest múlt héten már a hirdetési platformot szállító partner is bemutatkozott a Microsoft személyében. Az új, pénztárcakímélő csomag vélhetően jövőre debütálhat azokban a fejlett régiókban, ahol a reklámköltés kellően magas ahhoz, hogy gazdaságilag indokolható legyen ennek bevezetése.

Konzumer tech

Meglepetés! Elhülyít minket a ChatGPT használata

Az MIT tudósainak frissen publikált kutatása megerősíti azokat az aggodalmakat, miszerint annyira nem tesz jót az agyműködésünknek, ha túlzottan a generatív algoritmusokra bízzuk magunkat.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.