Közzétette második negyedéves üzleti jelentését a Netflix, amely ugyan az előfizetői bázis szempontjából soha nem látott negatív tendenciát mutat, ám az eredmény így is felülmúlta a korábbi előrejelzéseket.
Három hónappal ezelőtt, az első negyedéves számok közlésekor a menedzsment 2 millió ügyfél elvesztésével kalkulált a streaming szektorban hagyományosan gyenge második periódusban. Ehhez képest szinte felüdülést jelent, hogy ténylegesen kevesebb mint 1 millió (egészen pontosan 970 ezer) előfizetővel apadt a tábor. Ez még akkor is jó hír, ha hozzátesszük, hogy az első negyedévben "csak" 200 ezres volt a fogyás.
A szolgáltató a zsugorodó ügyfélkör és a számára kedvezőtlenül alakuló devizaárfolyamok ellenére is 1,44 milliárd dolláros nettó nyereséget ért el, ami részvényenként 3,2 dollárnak felel meg (tavaly ilyenkor 1,35 milliárd maradt a kasszában). A bevételek a megemelt előfizetői díjaknak köszönhetően szintén jól alakultak: a 30 millió híján kerek 8 milliárd dolláros forgalom 8,6 százalékos éves növekedést jelent. Az előzetes elemzői várakozások bevétel szempontjából kicsit többet (8,04 milliárdot) reméltek, ám a szakértők által jósolt részvényenkénti 2,75 dolláros nettó profitot így is bőven túlszárnyalta a valóság.
Ha minden a tervek szerint alakul, a most folyó negyedévben a Netflix képes lehet újra építkezésbe kezdeni ügyfélfronton. A vezetőség nettó 1 millió új előfizetővel számol. Igaz ugyan, hogy tavaly ilyenkor 4,4 millióval sikerült bővíteni a tábort, de jelen helyzetben ez a beígért 1 millió is sokat segítene az ingatag helyzet stabilizálásában.
Tökéletes viharban állnak
A streaming területén sokáig kimagasló szereplőnek számító Netflix idén egy tökéletes vihar közepében találta magát. Egyrészt az ukrajnai konfliktus miatt csak azzal 700 ezer előfizetőt vesztett, hogy felhagyott az orosz piac kiszolgálásával. Másrészt a háború általánosságban rendkívül rossz hatással van a világgazdasági folyamatokra, a megugró infláció miatt pedig sok családnál alaposabban megfontolják, milyen extra kiadásokat vállaljanak.
Ha mindez nem lenne elég, az elmúlt időszakban a konkurens szolgáltatók száma is felszaporodott a világban. (Hogy messzebbre ne menjünk: itthon a Disney startolt el néhány hete.) A legtöbb háztartásban pedig nem engedhetik meg maguknak az emberek, hogy válogatás nélkül minden szereplő csomagjára előfizessenek, így megnő a veszélye annak, hogy esetleg a Netflix ajánlata esik ki a kosárból.
A helyzet kezelésére a Netflixnél olyan eszközökhöz nyúlnak, amelyek korábban kvázi tabunak számítottak. Például az olcsóbb, de reklámokkal dúsított előfizető konstrukciót korábban a vállalat vezetője nem tartotta szerencsés megoldásnak. Ehhez képest múlt héten már a hirdetési platformot szállító partner is bemutatkozott a Microsoft személyében. Az új, pénztárcakímélő csomag vélhetően jövőre debütálhat azokban a fejlett régiókban, ahol a reklámköltés kellően magas ahhoz, hogy gazdaságilag indokolható legyen ennek bevezetése.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak