Úgy tűnik, a korábbi évek viharos történései nem tántorítottak el minden befektetőt attól, hogy bízzanak a Magic Leap jövőképében. A cég ugyanis nemrégiben kapott egy újabb, ezúttal félmilliárd dollárnak megfelelő löketet. A friss befektetői kör egyébként 2 milliárd dollárra taksálta a 2010-ben alapított, de a tényleges fejlesztést csak 2014-ben megkezdő, kiterjesztett valóságra (agmented reality - AR) fókuszáló startupot. (Érdemes megjegyezni, hogy a Forbes 2016-ban, amikor még semmiféle termék nem létezett, 4,5 milliárd dollárra becsülte a cégértéket.)
Jön az új generáció
A komoly tőkeinjekció megszólalásra sarkallta a vállalat tavaly szeptemberben kinevezett vezérigazgatóját is. Bejegyzésében a korábban a Microsoftnál dolgozó Peggy Johnson a kötelező PR-es körök megfutása mellett arról ír, hogy a cég második generációs AR-headsetje már néhány kiválasztott partnernél gyakorlati tesztelés alatt van, a széles körű bevezetésre pedig jövőre kerülhet sor.
A gyártó szerint a Magic Leap 2 a piacon elérhető legkisebb és legkönnyebb ilyen típusú vállalati céleszköz lesz, amely az egyedülálló elsötítéses technológiájának köszönhetően akár fényes napsütésben is használható marad. A továbbfejlesztett szemüveg ráadásul elődjénél lényegesen nagyobb látómezőt biztosít viselőjének.
A két generáció látómezejének összehasonlítása (Forrás: Magic Leap)
Az új vezérigazgató teljes mellszélességgel támogatja azt a már érkezése előtt elindult stratégiai irányváltást, miszerint a konzumer felhasználók helyett a vállalati ügyfélkört kell megcélozni és kiszolgálni a szemüvegekkel. Ebben szerinte sokat segíthetnek a Microsoftnál eltöltött évei. A hamarosan érkező Magic Leap 2 pedig tökéletesen alkalmas lesz arra, hogy a pénzügyi szektortól a gyártóvállalatokon keresztül az egészségügyig mindenfél igénynek és követelménynek megfeleljen.
Ettől függetlenül Johnson nem zárja be teljesen a kaput az otthoni felhasználás előtt sem, ám ezt leginkább technológiájuk partnerek általi licencelésén keresztül tudja elképzelni. Utóbbiakkal kapcsolatban azt állítva, hogy számos megkeresést kaptak már a témában.
Terhelt múlt, telített jövő
A Magic Leap 50 millió dolláros tőkével kezdte meg működését, de hamar megjelentek körülötte az olyan nehézsúlyú befektetők, mint a Google, az Alibaba, a Qualcomm vagy a Warner Bros. A vállalathoz úgy érkezett több milliárd dollár, hogy sokáig semmilyen konkrétummal nem szolgáltak azzal kapcsolatban, pontosan mivel és hogyan próbálják megváltani a világot.
Első kereskedelmi forgalomba hozott termékükkel sem robbantottak bankot. A Magic Leap One nevű AR-headset fejlesztői változata 2018-ban jelent meg és majdnem 2300 dollárba került. A termékről hamar nyilvánvalóvá vált, hogy képtelen például a gyorsan mozgó tárgyak követésére, vagyis alkalmatlan a szórakoztató alkalmazások legnagyobb részéhez, de az amerikai hadsereg nagyszabású pályázatán is elhasalta a Microsoft eszközeivel szemben. Az első évben alig 6 ezer darab Magic Leap One-t értékesítettek, szemben a korábbi tervekben szereplő milliós tétellel. Ennek következtében a menedzsment egy erős rántással a vállalati ügyfélkör felé fordulva kalibrálta újra a terméket.
A világjárvány aztán a megszűnés szélére sodorta a vállalkozást, ám a tavaly tavasszal bejelentett drasztikus leépítési hullám, egy váratlan pénzügyi csomag, illetve az alapító eltávolítása a vezérigazgatói székből végül elegendőnek bizonyultak ahhoz, hogy a cégnek még legyen egy második dobása.
Ez a bizonyos második dobás viszont nem ígérkezik könnyűnek, hiszen a még mindig gyerekcipőben járó szektorban már most jelen van több óriásvállalat. Ezek között talán elég csak az amerikai hadsereg által is használt Microsoft HoloLenst említeni, illetve azt, hogy a Facebook is aktívan kutatja a területben rejlő lehetőségeket. De ott van például a Qualcomm és a Varjo is a próbálkozók között, ráadásul az Apple környékéről rendre felröppennek pletykák, miszerint Cupertino sem akar lemaradni a jövő egyik legjövedelmezőbbnek ígérkező technológiájáról.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak