Miközben javában zajlottak a cégnél az életben maradáshoz elengedhetetlen, nagyszabású elbocsátások, a Magic Leap vezérigazgatója belső levélben értesítette a munkatársakat arról, hogy egy újabb sikeres befektetési körnek köszönhetően jelentősen javult a cég pénzügyi helyzete.
Biztos komolyan gondolják, mert viccnek túl durva
A vállalatvezető által jegyzett és a Business Insider birtokába jutott levél nagy örömmel tudatja a kollégákkal, hogy a társaság korábbi befektetői, illetve új szereplők összesen 350 millió dollárnyi friss forrást áldoznak a kiterjesztett valóságra fókuszáló startupra. Rony Abovitz nem felejtette megemlíteni, hogy a jelenlegi globális krízishelyzet közepette milyen nagyra értékelhető egy ilyen akció. Sőt a vezérigazgató azt is belengette, hogy az elkövetkező hetekben akár újabb befektéseket is sikerülhet nyélbe ütni.
A levél másik fontos eleme a dolgozóknak a jogszabályok értelmében kötelezendően megküldött WARN-tájékoztatás visszavonása is. Ezt a munkáltatónak akkor kell a munkavállaló felé kommunikálnia, ha csoportos leépítésre kerül sor a cégnél. Információk szerint a nagyon nehéz helyzetbe került Magic Leap dolgozói állománya felének, mintegy 1000 embernek az elküldésével próbált talpon maradni. Az április végén kiküldött értesítéseket a most befolyó több száz millió dollárnak köszönhetően formálisan is visszavonta a cégvezetés.
Abovitz biztatólag említette az egészségügyben, a vállalati szektorban és a hadiiparban formálódó ügyleteket is, amelyekről azon nyomban beszámol majd, amint pecsét kerül rájuk.
Váratlan fordulat
A mostani történések már csak azért is meglepőek, mert amikor legutóbb, március közepén foglalkoztunk a céggel, már nagyon sötét fellegek kezdtek gyűlni felette. Akkor már arról keringtek a pletykák, hogy a cégnél már mindenféle opciót vizsgálnak az eladástól az együttműködéseken át az elsődleges részvénykibocsátásig annak érdekében, hogy valahogy kikecemeregjenek az utóbbi évek piaci sikertelenségének "köszönhető" gödörből.
A Magic Leap hat évvel ezelőtt 50 millió dolláros tőkével kezdte meg működését, de hamar megjelentek körülötte az olyan nehézsúlyú befektetők, mint a Google, az Alibaba, a Qualcomm vagy a Warner Bros. A vállalathoz a mostanival együtt immár nagyjából 3 milliárd dollár érkezett, miközben sokáig semmilyen konkrétummal nem szolgáltak azzal kapcsolatban, hogy mivel és hogyan próbálják megváltani a világot.
Aztán abban sem volt sok köszönet, amikor előálltak első kereskedelmi forgalomba hozott termékükke. A Magic Leap One nevű AR-headset fejlesztői változata 2018-ban jelent meg és majdnem 2300 dollárba került. A termékről hamar kiderült, hogy képtelen például a gyorsan mozgó tárgyak követésére, vagyis alkalmatlan a szórakoztató alkalmazások legnagyobb részéhez, de az amerikai hadsereg nagyszabású pályázatán is elhasalta a Microsoft eszközeivel szemben.
Tavaly decemberben már arról számolhattunk be, hogy a cég az első évben alig 6 ezer darab Magic Leap One-t értékesített, szemben a korábbi tervekben szereplő milliós tétellel. Ennek következtében a menedzsment egy erős rántással a vállalati ügyfélkör felé fordulva kalibrálta újra a terméket, elsősorban az egészségügyi, ipari vagy pénzügyi szegmens szereplőit célozva. Az erre a célra beígért, továbbfejlesztett eszköz azonban a hardveres képességeit tekintve nem különbözik a konzumerpiaci megoldástól.
A Magic Leapnél jelenleg a headset fejlesztés alatt álló második generációjában bíznak. Hogy ez mennyire váltja majd be a hozzá fűzött reményeket, az több mint kérdeses. Mindenesetre pár hónapig megint nyugodtan lehet égetni a befektetők pénzét.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak