A közösségi behemót ugyan a gyíkemberhívőkkel se tud elbánni, de azt ígéri, a személyes adatok maximális védelme mellett tudjuk majd használni fejlesztés alatt álló csodaszemüvegét.

A Facebook a héten tartott éves Connect konferenciáján egy sor virtuális- és kiterjesztett valósággal (virtual/augmented reality - VR/AR) kapcsolatos fejlesztéséről, termékéről és távlati célkitűzéseiről osztott meg a közönséggel. Ezek közül az egyik legkülönlegesebb a Project Aria, amely ugyan egyelőre még messze van a befejezéstől, de az utcai tesztek már most elkezdődnek.

Mernek nagyot álmodni

A projekt végső célja, hogy olyan eszköz születhessen, amely idővel az okostelefonoktól is megszabadítják az embereket. A Facebook szerint ugyanis, ha a látómezőnkre 3D-ben érkező hasznos, értelmes, az adott helyzethez maximálisan passzoló információk érkeznek, az teljesen ki fogja váltani azt a jelenlegi késztetést, hogy folyamatosan a telefonunk kijelzőjére bámuljunk le.

Így áll össze a kísérleti AR-szemüveg (Forrás: Facebook)


Ugyan a cég bejegyzése elég nyilvánvalóvá teszi, hogy egyelőre ők sem tudják, miként lehet a fentieket technológiai és egyéb szempontoknak maximálisan megfelelve elérni, ám annyira azért már eljutottak a mérnökök, hogy szeptembertől egy sereg alkalmazottat küldenek ki a nagyvilágba (pontosabbna San Francisco és Seattle utcáira). Ezeknek a kültéri és beltéri sétáknak a célja az adatgyűjtés. 

A kísérleti eszközökkel képet és hangot is rögzítenek a viselő nézőpontjából, valamint a szemmozgást is szenzorok figyelik. Természetesen mindehhez társulnak begyűjtött geolokációs adatok, hogy aztán ebből a nagy csomó információból leszűrhessék a laborban, milyen irányban kell tovább menni a fejlesztéseknek.

A cég ígérete szerint a lehető legnagyobb diszkrécióval járnak el a túrák során. Ezt hivatott szolgálni az arcok és a rendszámtáblák elhomályosítása a felvételeken, valamint az is, hogy a rögzítés alatt az eszköz folyamatos fényt bocsát ki. A tesztbe bevont embereknek egy különleges nyakpántot is viselnie kell, amely szövegesen tartalmazza a legfontosabb információkat a projektről. (Hogy mindez mennyire megnyugtató egy olyan vállalattól, amelyik újra és újra bizonyítja alkalmatlanságát saját hálozata megfelelő felügyeletével kapcsolatban, azt döntse el mindenki maga.)

Egyelőre csak egy távoli cél

A fentebb megfogalmazott célok elérése annyira messze van, hogy a Facebook maga sem közölt semmiféle konkrét menetrendet az AR-szemüveggel kapcsolatban. Az viszont biztos, hogy jövőre érkezik egy speciális Ray-Ban okosszemüveg. A két cég együttműködéséről sincs túl sok konkértum jelenleg, mindössze annyit lehet tudni, hogy a divatmárkával közös termék "segíti az embereket, hogy barátaikkal és családtagjaikkal még szorosabb kapcsolatot ápolhassanak". (Bármit is jelentsen ez.)

A vállalat szintén bejelentette a héten, hogy érkezik az Oculus Quest VR headset új változata. Ez már szemenként 1832x1920 pixeles megjelenítést tud, gyorsabb Qualcomm csipp dolgozik benne, valamint 6 gigabájtnyi RAM áll rendelkezésre. Mindezt ráadásul a korábbi árszintnél 100 dollárral olcsóbban kínálják, azaz egy híján 300 dollárért vihető lesz a legújabb VR-sisak.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.