A Finbold nemrégiben kiadott összesítése szerint ősz elejére a TikTok lett a világ legjövedelmezőbb alkalmazása. A szeptemberre kimutatott 75,8 millió amerikai dollár kapcsán ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy ebben csak az appon belüli vásárlások, előfizetések szerepelnek. A néhány év alatt a világ egyik legnépszerűbb közösségi hálózatává váló TikTok így mostanság már napi szinten termel nagyjából 2,5 millió dollárt, amire még rádobódnak a pontosan nem ismert hirdetési bevételek.
A rövid videós tartalmaival elsősorban a fiatalabb korosztályt meghódító app mindkét mobil platformon stabil lábon áll. Az Apple App Store-ban egy hónap alatt több mint 40 millió jött össze (és ebben csak az iPhone-hoz kötődő költések vannak). A Google Play Áruházában pedig 35 millió felett állt meg a havi számláló.
A fenti teljesítményekkel egyébként a kínai ByteDance tulajdonában lévő alkalmazás mindkét mobil ökoszisztémában a második legjövedelmezőbb lett. Az Apple boltjában egy játék (Coin Master), a Google áruházában pedig a Tinder társkereső spanyol nyelvű változata tudott többet felmutatni.
Mindenkire veszélyesek
A TikTok eredményei jól rávilágítanak arra, milyen hatalmas tényezővé vált az alkalmazás a világban. Ezt már a bőrükön, pontosabban a pénztárcájukon érzik a riválisok is. A Facebookot és Instagramot is birtokló Meta legutóbb közölt csapnivaló eredményeihez vastagon hozzájárult a potens konkurencia elszívó ereje. De hasonlóan köhög a motor a Google tulajdonában lévő YouTube-nál is.
A Meta esetében bevett szokásnak tekinthető, hogy bármit hajlandó a konkurenciától lemásolni, amennyiben arról úgy gondolja, nála is működhet. A TikTok ellen is leginkább az ott alkalmazott módszereket és megoldásokat igyekeznek bevetni, de a legfrissebb számok alapján ennek nem feltétlenül látszik a hozadéka.
Mindeközben a TikTok sem tétlenkedik, és rengeteg új fejlesztést, potenciális bevételi forrást próbálgat. Ezek közé sorolható a játékok beépítése a platformra, illetőleg a közvetítések alatt elérhető azonnali vásárlás lehetősége. Más kérdés, hogy utóbbi például első körben megbukott, de a cég láthatóan eltökélt a megfelelő formátum megtalálásában.
Ami viszont reményt adhat az amerikai közösségi óriásoknak, az a hazai kormányzati körökben tapasztalható komoly bizalmatlanság a Kínából irányított TikTok iránt. Az alkalmazást Donald Trump elnöksége idején majdnem kiseprűzték az USA-ból. Ez ugyan az elnökváltás miatt végül elmaradt, de azért a Biden-kabinet sem öleli keblére a platformot, és folyamatosan érkeznek a hírek újabb és újabb problémákról.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak