A hírek szerint hamarosan, azaz az ünnepi szezonra időzítve élesedhet az Egyesült Államokban a TikTok új szolgáltatása, az élő közvetítésekhez kapcsolódó azonnali vásárlási lehetőség. Elsőként erről a Financial Times számolt be belső informátoroktól származó információkra alapozva.
Mindez annyiban meglepő, hogy a pénzügyi lap nyáron még arról írt, hogy az angol felhasználók között zajló tesztprogram sikertelensége miatt a közösségi hálózat letett arról, hogy Európába és az USA-ba vigye az élő vásárlást. Ennél a pilotnál egy saját megoldást, a TikTok Shopot használták, ám az sem technológiailag nem volt tökéletes, és a kellő érdeklődést sem váltotta ki a felhasználókból.
A korábbi hírekkel ellentétes döntést, azaz az amerikai piac "bekóstolását" azonban nem az angol bukás mintájára képzelik el a TokToknál. A vállalat ugyanis egy Los Angeles-i székhelyű specialista, a TalkShopLive platformját integrálná saját közösségi oldalába. A Financial Timesnak nyilatkozó informátorok ugyanakkor elmondták, hogy a felek még dolgoznak az üzlet véglegesítésén, így még semmi sincs kőbe vésve, illetve aláírva.
Keresik az aranybánya kulcsát
A TikTokon jelenleg csak szponzorált posztok formájában van lehetőség közvetlen vásárlásra, ám a nemzetközi alkalmazás kínai piacra szabott testvérénél, a Douyinnál már régóta működik az élő közvetítésekkel párosított e-kereskedelem. Utóbbi rendszerében havonta kilencmillió élő vásárlási adást kezdeményeznek a felhasználók, és egyetlen év alatt, 2021 májusától 2022 májusáig több mint 10 milliárd termék kelt el ilyen módon, ami a korábbi hasonló időszakhoz képest háromszor növekedést mutat.
Tavaly a TikTok 4,6 milliárd dollárnyi bevételt hozott reklámok és alkalmazáson belül használható digitális érmék értékesítéséből. Mivel a forgalom túlnyomó része hirdetésekből jön, így az esetleges e-kereskedelemből származó jutalékokkal nem csupán az összbevételt lehetne növelni, hanem a bevételi források is kiegyenlítettebbé válhatnának.
A funkciót azonban nem könnyű úgy bevezetni, hogy azt a közönség reakciója is visszaigazolja. Erre nem csak a már említett elbukott angol teszt szolgáltat példát, hanem a nagy rivális Meta is. A Facebook anyavállalata ugyanis nemrég közölte, hogy bezárja a Facebook Live Shoppingot, ami egyfajta kísérlet volt a tévés vásárlós műsorok újragondolására a közösségi hálózaton.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak