A népszerű közösségi alkalmazás kínai változatában nagy siker az élő közvetítésekkel egybekötött shoppingolás, ám az első külföldi kísérlet nem vált be. Talán Amerikában most összejön.

A hírek szerint hamarosan, azaz az ünnepi szezonra időzítve élesedhet az Egyesült Államokban a TikTok új szolgáltatása, az élő közvetítésekhez kapcsolódó azonnali vásárlási lehetőség. Elsőként erről a Financial Times számolt be belső informátoroktól származó információkra alapozva.

Mindez annyiban meglepő, hogy a pénzügyi lap nyáron még arról írt, hogy az angol felhasználók között zajló tesztprogram sikertelensége miatt a közösségi hálózat letett arról, hogy Európába és az USA-ba vigye az élő vásárlást. Ennél a pilotnál egy saját megoldást, a TikTok Shopot használták, ám az sem technológiailag nem volt tökéletes, és a kellő érdeklődést sem váltotta ki a felhasználókból.

A korábbi hírekkel ellentétes döntést, azaz az amerikai piac "bekóstolását" azonban nem az angol bukás mintájára képzelik el a TokToknál. A vállalat ugyanis egy Los Angeles-i székhelyű specialista, a TalkShopLive platformját integrálná saját közösségi oldalába. A Financial Timesnak nyilatkozó informátorok ugyanakkor elmondták, hogy a felek még dolgoznak az üzlet véglegesítésén, így még semmi sincs kőbe vésve, illetve aláírva.

Keresik az aranybánya kulcsát

A TikTokon jelenleg csak szponzorált posztok formájában van lehetőség közvetlen vásárlásra, ám a nemzetközi alkalmazás kínai piacra szabott testvérénél, a Douyinnál már régóta működik az élő közvetítésekkel párosított e-kereskedelem. Utóbbi rendszerében havonta kilencmillió élő vásárlási adást kezdeményeznek a felhasználók, és egyetlen év alatt, 2021 májusától 2022 májusáig több mint 10 milliárd termék kelt el ilyen módon, ami a korábbi hasonló időszakhoz képest háromszor növekedést mutat.

Tavaly a TikTok 4,6 milliárd dollárnyi bevételt hozott reklámok és alkalmazáson belül használható digitális érmék értékesítéséből. Mivel a forgalom túlnyomó része hirdetésekből jön, így az esetleges e-kereskedelemből származó jutalékokkal nem csupán az összbevételt lehetne növelni, hanem a bevételi források is kiegyenlítettebbé válhatnának.

A funkciót azonban nem könnyű úgy bevezetni, hogy azt a közönség reakciója is visszaigazolja. Erre nem csak a már említett elbukott angol teszt szolgáltat példát, hanem a nagy rivális Meta is. A Facebook anyavállalata ugyanis nemrég közölte, hogy bezárja a Facebook Live Shoppingot, ami egyfajta kísérlet volt a tévés vásárlós műsorok újragondolására a közösségi hálózaton.

Közösség & HR

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.