Egy most kiszivárgott belső levél alapján a Facebooknál teljes újratervezés zajlik a közösségi oldal hanyatlásának megállítására. A cél eléréséhez bevált módszerhez nyúlnak: a rivális másolásához.

A nyilvánosan elérhető adatok és a Meta vezetőinek nyilatkozataiból is egyértelmű, hogy a Facebook hegemóniájára nagy veszélyt jelent a Kínából támadó TikTok. A területért felelős vezető nemrégiben írt belső feljegyzése alapján pedig az is körvonalazódni látszik, miként akarja mindezt elhárítani a világ legnagyobb közösségi birodalmát irányító Meta.

Sárkány ellen sárkányfű

A The Verge birtokába került dokumentumot Tom Alison, a Facebook alkalmazás fejlesztéséért felelős topmenedzser jegyzi. A leírtak alapján a Facebook szerkezete, működés hatalmas változások elé néz, amivel a cég azt szeretné elérni, hogy a platformból Discovery Engine legyen. Utóbbi praktikusan azt jelenti, hogy a felhasználóval kapcsolatban lévő személyek, szervezetek, csoportok helyett sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak a kötődés nélküli tartalmak. Azaz a Facebook hírfolyama kísértetiesen hasonlóvá válik (pontosabban: szeretne válni) a TikTok szuperfegyverének tartott For You feedhez.

A kínai ByteDance birtokában lévő TikTok a kezdetektől fogva az algoritmusa által választott tartalmak ajánlásával igyekszik a képernyőhöz ragasztani a felhasználóit, miközben a Facebooknál folyamatos egyensúlyozás zajlik az ismerettségi kör aktivitásának bemutatása és az egyéb tartalmak megjelenítése között.

Az elsősorban a fiatalok visszahódítására bazírozó átalakítási terv egy másik fontos eleme a Messenger visszaintegrálása a Facebookba. Az üzenetküldő alkalmazást több évvel ezelőtt válaszotta le a közösségi hálózatról a cég annak érdekében, hogy elkülönítse a két funkciót. Most viszont úgy tűnik, hogy éppen ennek ellenkezője a cél. Nevezetesen, hogy az algoritmus által feldobált, alapvetően mozgóképes rövid tartalmakat a felhasználók a Meta birodalmán belül tudják könnyen továbbosztani és azokról esetleg további beszélgetésbe bonyolódni ismerőseikkel. Mindez egészen véletlenül teljesen hasonló mechanizmus, amellyel a TikTok képes magához láncolni a felhasználóit.

Keleti veszedelem

A Meta erőfeszítései érthetőek. Hiába üzemel gigantikus pénznyomdaként a cégcsoport hirdetési részlege, intő jel, hogy a Facebook felhasználói tábora nemrégiben története során először csökkent. A gondokat csak tetézi, hogy a facebookozók átlagos életkora folyamatosan emelkedik, azaz a platform képtelen megszólítani/megtartani a legfiatalabb réteget.

Pontosan ebben nagyon jó viszont a kínai rivális. A TikTok elsöprő lendületben van, különösen a tinédzserek körében. A rövid videókra alapozott közösségi platform alkalmazását a Sensor Tower szerint 3,6 milliárd alkalommal töltötték már le. A kutatócég becslése alapján tavaly a Facebookhoz képest 20 százalékkal többen telepítették készülékükre a TikTok appját, a szintén a Meta-birodalomhoz tartozó Instagram esetében pedig 21 százalékos volt a keleti fölény. Végül egy szintén beszédes adat: idén az első három hónapjában az iPhone-felhasználók átlagosan 78 százalékkal több időt töltöttek a TikTokon, mint a Facebookon.

Közösség & HR

Bug bounty programot hirdetett a legaktívabb hekkercsoport

Nem ismert sérülékenységek felfedezéséért általában az érintett cégek szoktak fizetni biztonsági szakembereknek. Ebben az esetben viszont egy bűnözői csoport ajánlott díjazást azoknak, akik hajlandók velük együttműködni.
 
Éltek már vissza a bankkártyaadataival? Ha nem, akkor azt nagy valószínűséggel egy csalásfelderítő rendszernek köszönheti.

a melléklet támogatója a Balasys

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.