A platformon állítólag világszerte megjelennek majd a játékok is, amelyeket elsőként Vietnámban tesztelnek. Ez újabb óriási bevételeket jelentene a TikToknak, és még jobban a képernyő elé szögezné vele milliárdnyi felhasználóját.

A társaság vietnámi videomegosztó alkalmazásán már javában teszteli azokat a szolgáltatásait, amelyek révén felhasználói játékokat is játszhatnak majd a TikTok platformon – számolt be a Reuters összesen négy bennfentes, meg nem nevezett személyre hivatkozva. A játékok nyilván fontos tényezővé válhatnak a vállalat hirdetési bevételeinek növelésében, és abban is segítenének, hogy a felhasználók még több időt töltsenek el az alkalmazással – ez pillnatnyilag már több mint egymilliárd, havi szinten aktív internetezőt jelent világszerte. Érdemes megjegyezni, hogy a Douyin, a TikTok kínai változatának felhasználói már 2019 óta játszhatnak a platformon

A hírügynökség szerint Vietnám azért ideális helyszín az új szolgáltatások tesztelésére, mert lakosságának 70 százaléka 35 év alatti, és általában technológiailag is felkészült emberekről van szó. A százmilliós ország emiatt amúgy is vonzó piac az olyan közösségimédia-platformok számára, mint amilyen a TikTok (ByteDance), a Facebook (Meta) vagy a Google és YouTube (Alphabet). A kínai cég egyébként a szerencsejátékok szélesebb körű bevezetését is tervezi Délkelet-Ázsiában, amire már az idei harmadik negyedévben sor kerülhet.

Odahaza is trónfosztást terveznek

A TikTok képviselője a Reuters kérdésére megerősítette, hogy teszteltek HTML5-ös játékokat olyan külső játékfejlesztőkkel és stúdiókkal, mint amilyen a szebb napokat látott Zynga, de a vietnámi projektről és a TikTok távlati terveiről nem beszélt. A riport alapján a fejlesztések legelsősorban a ByteDance saját játékaira támaszkodnának, amelyek első körben egyszerű mechanizmusokkal és rövid játékidővel rendelkező alkalmazásak (mikrojátékok) lennének, de a ByteDance iparági ambíciói ezeken jóval túlmutatnak.

A TikTok állítólag már elindította Vietnámban a szükséges engedélyezési eljárást (az ottani a hatóságok korlátozzák a szerencsejátékot, erőszakot és szexualitást ábrázoló játékokat), de a folyamat várhatóan zökkenőmentesen zajlik majd. A játékokban valószínűleg már a kezdetektől helyet kapnak a reklámok is. Bár a ByteDance bevételei ezek nélkül is gyorsan emelkednek, a vállalat tavaly megvásárolta a sanghaji Moonton Technology játékstúdiót, ezzel pedig közvetlen versenybe szállt a Tencenttel, Kína legnagyobb játékos szolgáltatójával.

Közösség & HR

Vészesen hűl a levegő a technológiai startupok körül

Az egész startupos ökoszisztémára erős hatást gyakorol a nagy technológiai cégek tőzsdei lejtmenete.
 
Hiába jelennek meg százszámra tanácsok, best bractice-ek, trendek, pozitív változásokat mutató elemzések az adatvédelemről, az adatokkal kapcsolatos kockázatok továbbra sem enyhültek.

a melléklet támogatója a Tech Data

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.