A társaság vietnámi videomegosztó alkalmazásán már javában teszteli azokat a szolgáltatásait, amelyek révén felhasználói játékokat is játszhatnak majd a TikTok platformon – számolt be a Reuters összesen négy bennfentes, meg nem nevezett személyre hivatkozva. A játékok nyilván fontos tényezővé válhatnak a vállalat hirdetési bevételeinek növelésében, és abban is segítenének, hogy a felhasználók még több időt töltsenek el az alkalmazással – ez pillnatnyilag már több mint egymilliárd, havi szinten aktív internetezőt jelent világszerte. Érdemes megjegyezni, hogy a Douyin, a TikTok kínai változatának felhasználói már 2019 óta játszhatnak a platformon
A hírügynökség szerint Vietnám azért ideális helyszín az új szolgáltatások tesztelésére, mert lakosságának 70 százaléka 35 év alatti, és általában technológiailag is felkészült emberekről van szó. A százmilliós ország emiatt amúgy is vonzó piac az olyan közösségimédia-platformok számára, mint amilyen a TikTok (ByteDance), a Facebook (Meta) vagy a Google és YouTube (Alphabet). A kínai cég egyébként a szerencsejátékok szélesebb körű bevezetését is tervezi Délkelet-Ázsiában, amire már az idei harmadik negyedévben sor kerülhet.
Odahaza is trónfosztást terveznek
A TikTok képviselője a Reuters kérdésére megerősítette, hogy teszteltek HTML5-ös játékokat olyan külső játékfejlesztőkkel és stúdiókkal, mint amilyen a szebb napokat látott Zynga, de a vietnámi projektről és a TikTok távlati terveiről nem beszélt. A riport alapján a fejlesztések legelsősorban a ByteDance saját játékaira támaszkodnának, amelyek első körben egyszerű mechanizmusokkal és rövid játékidővel rendelkező alkalmazásak (mikrojátékok) lennének, de a ByteDance iparági ambíciói ezeken jóval túlmutatnak.
A TikTok állítólag már elindította Vietnámban a szükséges engedélyezési eljárást (az ottani a hatóságok korlátozzák a szerencsejátékot, erőszakot és szexualitást ábrázoló játékokat), de a folyamat várhatóan zökkenőmentesen zajlik majd. A játékokban valószínűleg már a kezdetektől helyet kapnak a reklámok is. Bár a ByteDance bevételei ezek nélkül is gyorsan emelkednek, a vállalat tavaly megvásárolta a sanghaji Moonton Technology játékstúdiót, ezzel pedig közvetlen versenybe szállt a Tencenttel, Kína legnagyobb játékos szolgáltatójával.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak