A saját kormányzatukhoz sok szálon kötődő távol-keleti vállalatokat az Egyesült Államok hathatós ösztönzésével egyre több helyen kezdik nem kívánatos szereplőként kezelni. Az utóbbi időszakban mindez letartóztatásokkal és nyomozásokkal színesedet. A vádakat rendszeresen elutasító Huaweinél azonban még így sem aggódnak különösképpen, mivel a végfelhasználói piacon igencsak jól megy a vállalatnak.
Van másik!
Ugyan a telekommunikációs szolgáltatókkal kötendő zsíros 5G-s hálózatfejlesztések egy részéről valószínűleg le kell mondani, az USA és Kína között dúló kereskedelmi háborúnak sem látszik a vége és a belső piac sem pezseg mostanában, mégis van mibe kapaszkodni a Huawei-nél. A lakossági vásárlások ugyanis sosem látott mértékben nőnek. A végfelhasználói szegmensért felelős Richard Yu egy mai pekingi sajtóeseményen azt mondta, hogy legkésőbb jövőre, de akár már idén is a Huawei lehet a világ legtöbb telefonját értékesítő cég.
Utóbbi kijelentés pár éve még elég meghökkentőnek tűnt volna, hiszen a Samsung és nyomában az Apple sokáig betonbiztosnak tűnő pozícióban voltak. Ám a legtöbb eladást generáló kínai piac gyengélkedése pont őket érintette érzékenyen. Miközben a globális okostelefonpiac tavaly kisebb gödörbe került, a kínai gyártók, élükön a Huawei-jel simán tudtak bővülni, nem ritkán majdnem 50 százalék körüli éves növekedést produkálva.
Az 50 százalékos bővülés a bevételi számoknál is visszaköszön. A konzumer szektor forgalma tavaly 52 milliárd dollárra nőtt, ami másfélszerese a 2017-es eredménynek. Ennek köszönhetően ez a láb lett vállalaton belül a legtöbb pénzt hozó egység, erre pedig a cég történetében még sosem volt példa.
A társaság közlése szerint tavaly 208 millió telefont értékesítettek, ezzel pedig alaposan a nyakára mászik a magát egyelőre még uralkodónak mondható Samsungra. A Huawei-nél annyira magabiztosak, hogy az előzést még úgy is kivitelezhetőnek tartják, ha a cég egyetlen telefont sem értékesít az USA-ban.
Hajtás van
A cég következő nagy dobása az okostelefonos fronton a hamarosan nyíló barcelonai Mobile World Congress keretei között mutatkozik majd be. Az év kétség kívül a hajlítható kijelzőjű megoldásokról szól majd, így nem ért senkit váratlanul, hogy a Huawei is eláll saját verziójával, amely várhatóan áprilisban kerülhet boltokba. Nem árt gyorsan és jót alkotni ebben a témában, hiszen a tülekedés annak ellenére óriási, hogy egyelőre nem látszik tisztán mekkora kereslet gerejszthető az ilyen méregdrága készülékek iránt.
A január elején még csak pletykaként emlegetett, két helyen is meghajlítható Xiaomi modellt például a héten maga a társaság vezetője mutatta meg hivatalosan. Az alábbi videóban szereplő eszköznek egyébként még nincs neve: felmerült a Xiaomi Dual Flex, illetve a MIX Flex elnevezés, de a cég nyitott a nagyközönség ötleteire is.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak