A kínai vállalatot a nyugati kormányzatok láthatóan nem kedvelik, ám a mobilvásárlásokat ez nem nagyon zavarja. A gyártó idén akár át is veheti az uralkodói pozíciót a szegmensben.

A saját kormányzatukhoz sok szálon kötődő távol-keleti vállalatokat az Egyesült Államok hathatós ösztönzésével egyre több helyen kezdik nem kívánatos szereplőként kezelni. Az utóbbi időszakban mindez letartóztatásokkal és nyomozásokkal színesedet. A vádakat rendszeresen elutasító Huaweinél azonban még így sem aggódnak különösképpen, mivel a végfelhasználói piacon igencsak jól megy a vállalatnak.

Van másik!

Ugyan a telekommunikációs szolgáltatókkal kötendő zsíros 5G-s hálózatfejlesztések egy részéről valószínűleg le kell mondani, az USA és Kína között dúló kereskedelmi háborúnak sem látszik a vége és a belső piac sem pezseg mostanában, mégis van mibe kapaszkodni a Huawei-nél. A lakossági vásárlások ugyanis sosem látott mértékben nőnek. A végfelhasználói szegmensért felelős Richard Yu egy mai pekingi sajtóeseményen azt mondta, hogy legkésőbb jövőre, de akár már idén is a Huawei lehet a világ legtöbb telefonját értékesítő cég.

Utóbbi kijelentés pár éve még elég meghökkentőnek tűnt volna, hiszen a Samsung és nyomában az Apple sokáig betonbiztosnak tűnő pozícióban voltak. Ám a legtöbb eladást generáló kínai piac gyengélkedése pont őket érintette érzékenyen. Miközben a globális okostelefonpiac tavaly kisebb gödörbe került, a kínai gyártók, élükön a Huawei-jel simán tudtak bővülni, nem ritkán majdnem 50 százalék körüli éves növekedést produkálva.

Az 50 százalékos bővülés a bevételi számoknál is visszaköszön. A konzumer szektor forgalma tavaly 52 milliárd dollárra nőtt, ami másfélszerese a 2017-es eredménynek. Ennek köszönhetően ez a láb lett vállalaton belül a legtöbb pénzt hozó egység, erre pedig a cég történetében még sosem volt példa.

A társaság közlése szerint tavaly 208 millió telefont értékesítettek, ezzel pedig alaposan a nyakára mászik a magát egyelőre még uralkodónak mondható Samsungra. A Huawei-nél annyira magabiztosak, hogy az előzést még úgy is kivitelezhetőnek tartják, ha a cég egyetlen telefont sem értékesít az USA-ban.

Hajtás van

A cég következő nagy dobása az okostelefonos fronton a hamarosan nyíló barcelonai Mobile World Congress keretei között mutatkozik majd be. Az év kétség kívül a hajlítható kijelzőjű megoldásokról szól majd, így nem ért senkit váratlanul, hogy a Huawei is eláll saját verziójával, amely várhatóan áprilisban kerülhet boltokba. Nem árt gyorsan és jót alkotni ebben a témában, hiszen a tülekedés annak ellenére óriási, hogy egyelőre nem látszik tisztán mekkora kereslet gerejszthető az ilyen méregdrága készülékek iránt.

A január elején még csak pletykaként emlegetett, két helyen is meghajlítható Xiaomi modellt például a héten maga a társaság vezetője mutatta meg hivatalosan. Az alábbi videóban szereplő eszköznek egyébként még nincs neve: felmerült a Xiaomi Dual Flex, illetve a MIX Flex elnevezés, de a cég nyitott a nagyközönség ötleteire is.
 

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.