Számos cég folytat fejlesztéseket azért, hogy önerőből repülni képes járművet alkosson. A Skyryse némileg egyszerűbb utat választott.
Hirdetés
 

Minden bizonnyal még hosszú évekre vagyunk attól, hogy éles környezetben, üzletszerű üzemeltetésű autonóm repülő taxikat lássunk az égen. A hagyományos helikoptereket platformjával önvezetővé okosító Skyryse útja viszont talán gyorsabb eredményeket hozhat.

A sas felszállt

A 2016 óta működő amerikai startup a héten mutatta be első anyagát arról, hogy is működik a Flight Stack elnevezésű, összetett technológiai csomagja. A hétköznapi helikoptereket részleges vagy teljes önvezetésre alkalmassá tevő platform természetesen egy nagy csokornyi szenzorból, analitikai és irányítási szoftverekből, illetve földi támogató rendszerből áll. Az alábbi videón a megoldás első önálló útja kísérhető végig, amelyet a cég kaliforniai központja közelében tett meg.
 

 

A jelenleg 40 alkalmazottat foglalkoztató Skyryse a héten azt is bejelentett, hogy 13 millió dollárnyi befektői tőkéhez jutott, amelyből természetesen a további fejlesztéseket igyekeznek majd finanszírozni. A bizakodó támogatók között van például a Ford Motors elnöke is.

A Skyryse Flight Stack a teljes autonóm repülés mellett képes csak bizonyos műveletek, feladatok kiváltására is, mint ahogy teszi ezt a normál autókban a tempomat, vagy éppen a parkolást segítő automatika. A rendszer egyúttal fokozottan figyel a biztonságos repülési körülmények betartásra, azaz arra is alkalmas lehet, hogy a pilóta esetleges meggondolatlan manővereit korrigálja.

A csomag része a már említett földi egység, amely a leszállási hely közelében gyűjt és továbbít olyan fontos adatokat a gépnek, mint amilyen a szélirány, szélerősség, időjárási körülmények. A rendszer figyeli a közelben lévő, esetleges veszélyforrást jelentő objektumokat is, mint amilyenek a drónok és a madarak lehetnek. A Flight Stack által összegyűjtött információkat megosztják a légügyi hatósággal is, ami a remények szerint csak javítja a biztonság szintjét.

Mindenki IS dolgozik valamin

Arról egyelőre nem nyilatkozott a cég, hogy mikorra van tervbe véve a megoldás szélesebb körű bevezetése, mindenesetre valószínűleg szeretnék beelőzni a konkurenciát, akikből akad bőven. Nemrég mi is beszámoltunk a légitaxit fejlesztő, Lilium Aviation nevű német startupról, ahol már megröptették a cég ötszemélyes elektromos repülőjének azt a prototípusát, amellyel 2025-re 70 dolláros utazásokat ígérnek London és Manchester között között.

De hasonlóan nagyratörő terveket fontolgatnak olyan nagy nevek is, mint az Audi és az Airbus, a Boeing vagy éppen az Uber a NASA-val karöltve. És akkor a kínai Ehang szintén komolynak tűnő próbálkozását, vagy a Google-alapító Larry Page nevével fémjelzett Kitty Hawk önvezető légi taxiját még nem is említettük.

Piaci hírek

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.