Az amerikai cég vezére szerint jövőre bevetik a közlekedés megreformálásával csábító kisméretű repülő prototípusát. A fejlesztéssel párhuzamosan már a szabályozókkal is egyeztetnek, hogy hamarosan eljöhessen a Jetson család kora.

Nagy a tülekedés, hogy a légteret minél hamarabb meg lehessen tölteni kisméretű személyszállító eszközökkel. Most éppen a nagyobb repülőiről ismert Boeing vezérigazgatója nyilatkozott magabiztosan saját projektjükről.

Mindjárt itt van

A Bloombergnek interjút adó Dennis Muilenburg szerint a légi taxizásra kitalált járművük prototípusa már jövőre az égben lesz, hogy tesztköröket tegyen. Ezzel a Boeing szerint megnyílik az út ahhoz, hogy háromdimenziós sztrádákat építsünk ki, megkönnyítve ezzel a földi hálózatra jutó, helyenként valóban elviselhetetlennek tűnő terhelést. Mullenberg víziója szerint nem is kell már sokat aludni addig, amíg megvalósul a régi rajzfilmsorozat, a Jetson család világa. A vezérigazgató csak nagyjából öt évre becsli, hogy feltűnjenek az önvezető repülő autók és egyéb járművek, amelyek utasokat és szállítmányt egyaránt gyorsan tudnak mozgatni a sűrűn lakott területeken.

Egy dolog a technológiai megvalósítás, és egy teljesen másik ennek gyakorlati megjelenése, elterjedése. Ez utóbbit igyekeznek a cégnél megkönnyíteni azzal, hogy már most szorosan együtt dolgoznak a szabályozó testületekkel és más szereplőkkel egy biztonságos rendszer kialakításán, ami egyszerre ad lehetőséget az ilyen fejlesztéseknek, és biztosítja, hogy mindez koordinált, ellenőrzött keretek között kerüljön éles bevetésre.

A Boeing a fejlesztések felgyorsítására tavaly felvásárolta a dróntémában érdekelt Aurora Flight Servicest, a légiirányítás megszervezére pedig összeállt a SparkCognition startuppal. Arra egyébként a vezérigazgató nem tért ki, hogy önvezető módon indulnának-e el az első gépek, vagy (legalábbis eleinte) még aktív emberi közreműködésre is szükség lesz.

Tülekedés a még nem létező tortáért

Az amerikai vállalat első embere biztos benne, hogy amint beindul ez a ma még nem létező piac, ott a Boeing az elsők között menetel majd. Ehhez azonban lesz egy-két szava másoknak is, hiszen felsorolni is nehéz, mennyien jelentettek be már hasonló kísérleteket, projekteket.

A Google-alapító Larry Page nevével fémjelzett Kitty Hawk önvezető légi taxiját már tesztelik Új-Zélandon. Az Airbus és az Audi közösen dolgozik egy olyan ötleten, ami speciálisan kialakított személyautókat teherhordó drónok segítségével varázsolna légi közlekedésre alkalmas szerkezetekké.

De említhetnénk a kínai Ehang két éve bemutatott robotrepülőjét, amely idén februárig masszív tesztsorozaton esett át, és már emberi utassal is sikeres repüléseket hajtott végre. A NASA és az Uber szintén lázasan dolgozik, mint ahogy a Boeing riválisa, az Airbus is, ahol ugyancsak repülő taxizást álmodó projektet reszelnek.

Piaci hírek

Kína nemsokára megmutatja a világnak, hogy néz ki a digitális pénz

A kínai jegybank által kibocsátott kriptopénz és a vele kapcsolatos fizetési szolgáltatások már novemberben élesednek, miközben az ennek megfeleltethető Libra projekt még a kanyaran sincs, és már most ezer sebből vérzik.
 
EZ A HELYZET SIÓFOKON

SAP NOW Hungary:
szerszámkészlet az ügyfelek lenyűgözéséhez

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

Ömlik a pénz a digitalizációval foglalkozó startupokba, de a rossz beidegződések még mindig lassítják az átalakulást.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Nagyvállalati mesterséges intelligencia (MI) megoldások a Lenovótól

Elkezdődött a mesterséges intelligencia hajtotta gazdasági átalakulás. Az összetett technológia könnyű használatba vételét, rugalmas bővítését ígérik a Lenovo adatközponti megoldásai.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.