Az amerikai cég vezére szerint jövőre bevetik a közlekedés megreformálásával csábító kisméretű repülő prototípusát. A fejlesztéssel párhuzamosan már a szabályozókkal is egyeztetnek, hogy hamarosan eljöhessen a Jetson család kora.

Nagy a tülekedés, hogy a légteret minél hamarabb meg lehessen tölteni kisméretű személyszállító eszközökkel. Most éppen a nagyobb repülőiről ismert Boeing vezérigazgatója nyilatkozott magabiztosan saját projektjükről.

Mindjárt itt van

A Bloombergnek interjút adó Dennis Muilenburg szerint a légi taxizásra kitalált járművük prototípusa már jövőre az égben lesz, hogy tesztköröket tegyen. Ezzel a Boeing szerint megnyílik az út ahhoz, hogy háromdimenziós sztrádákat építsünk ki, megkönnyítve ezzel a földi hálózatra jutó, helyenként valóban elviselhetetlennek tűnő terhelést. Mullenberg víziója szerint nem is kell már sokat aludni addig, amíg megvalósul a régi rajzfilmsorozat, a Jetson család világa. A vezérigazgató csak nagyjából öt évre becsli, hogy feltűnjenek az önvezető repülő autók és egyéb járművek, amelyek utasokat és szállítmányt egyaránt gyorsan tudnak mozgatni a sűrűn lakott területeken.

Egy dolog a technológiai megvalósítás, és egy teljesen másik ennek gyakorlati megjelenése, elterjedése. Ez utóbbit igyekeznek a cégnél megkönnyíteni azzal, hogy már most szorosan együtt dolgoznak a szabályozó testületekkel és más szereplőkkel egy biztonságos rendszer kialakításán, ami egyszerre ad lehetőséget az ilyen fejlesztéseknek, és biztosítja, hogy mindez koordinált, ellenőrzött keretek között kerüljön éles bevetésre.

A Boeing a fejlesztések felgyorsítására tavaly felvásárolta a dróntémában érdekelt Aurora Flight Servicest, a légiirányítás megszervezére pedig összeállt a SparkCognition startuppal. Arra egyébként a vezérigazgató nem tért ki, hogy önvezető módon indulnának-e el az első gépek, vagy (legalábbis eleinte) még aktív emberi közreműködésre is szükség lesz.

Tülekedés a még nem létező tortáért

Az amerikai vállalat első embere biztos benne, hogy amint beindul ez a ma még nem létező piac, ott a Boeing az elsők között menetel majd. Ehhez azonban lesz egy-két szava másoknak is, hiszen felsorolni is nehéz, mennyien jelentettek be már hasonló kísérleteket, projekteket.

A Google-alapító Larry Page nevével fémjelzett Kitty Hawk önvezető légi taxiját már tesztelik Új-Zélandon. Az Airbus és az Audi közösen dolgozik egy olyan ötleten, ami speciálisan kialakított személyautókat teherhordó drónok segítségével varázsolna légi közlekedésre alkalmas szerkezetekké.

De említhetnénk a kínai Ehang két éve bemutatott robotrepülőjét, amely idén februárig masszív tesztsorozaton esett át, és már emberi utassal is sikeres repüléseket hajtott végre. A NASA és az Uber szintén lázasan dolgozik, mint ahogy a Boeing riválisa, az Airbus is, ahol ugyancsak repülő taxizást álmodó projektet reszelnek.

Piaci hírek

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.