Az amerikai cég vezére szerint jövőre bevetik a közlekedés megreformálásával csábító kisméretű repülő prototípusát. A fejlesztéssel párhuzamosan már a szabályozókkal is egyeztetnek, hogy hamarosan eljöhessen a Jetson család kora.

Nagy a tülekedés, hogy a légteret minél hamarabb meg lehessen tölteni kisméretű személyszállító eszközökkel. Most éppen a nagyobb repülőiről ismert Boeing vezérigazgatója nyilatkozott magabiztosan saját projektjükről.

Mindjárt itt van

A Bloombergnek interjút adó Dennis Muilenburg szerint a légi taxizásra kitalált járművük prototípusa már jövőre az égben lesz, hogy tesztköröket tegyen. Ezzel a Boeing szerint megnyílik az út ahhoz, hogy háromdimenziós sztrádákat építsünk ki, megkönnyítve ezzel a földi hálózatra jutó, helyenként valóban elviselhetetlennek tűnő terhelést. Mullenberg víziója szerint nem is kell már sokat aludni addig, amíg megvalósul a régi rajzfilmsorozat, a Jetson család világa. A vezérigazgató csak nagyjából öt évre becsli, hogy feltűnjenek az önvezető repülő autók és egyéb járművek, amelyek utasokat és szállítmányt egyaránt gyorsan tudnak mozgatni a sűrűn lakott területeken.

Egy dolog a technológiai megvalósítás, és egy teljesen másik ennek gyakorlati megjelenése, elterjedése. Ez utóbbit igyekeznek a cégnél megkönnyíteni azzal, hogy már most szorosan együtt dolgoznak a szabályozó testületekkel és más szereplőkkel egy biztonságos rendszer kialakításán, ami egyszerre ad lehetőséget az ilyen fejlesztéseknek, és biztosítja, hogy mindez koordinált, ellenőrzött keretek között kerüljön éles bevetésre.

A Boeing a fejlesztések felgyorsítására tavaly felvásárolta a dróntémában érdekelt Aurora Flight Servicest, a légiirányítás megszervezére pedig összeállt a SparkCognition startuppal. Arra egyébként a vezérigazgató nem tért ki, hogy önvezető módon indulnának-e el az első gépek, vagy (legalábbis eleinte) még aktív emberi közreműködésre is szükség lesz.

Tülekedés a még nem létező tortáért

Az amerikai vállalat első embere biztos benne, hogy amint beindul ez a ma még nem létező piac, ott a Boeing az elsők között menetel majd. Ehhez azonban lesz egy-két szava másoknak is, hiszen felsorolni is nehéz, mennyien jelentettek be már hasonló kísérleteket, projekteket.

A Google-alapító Larry Page nevével fémjelzett Kitty Hawk önvezető légi taxiját már tesztelik Új-Zélandon. Az Airbus és az Audi közösen dolgozik egy olyan ötleten, ami speciálisan kialakított személyautókat teherhordó drónok segítségével varázsolna légi közlekedésre alkalmas szerkezetekké.

De említhetnénk a kínai Ehang két éve bemutatott robotrepülőjét, amely idén februárig masszív tesztsorozaton esett át, és már emberi utassal is sikeres repüléseket hajtott végre. A NASA és az Uber szintén lázasan dolgozik, mint ahogy a Boeing riválisa, az Airbus is, ahol ugyancsak repülő taxizást álmodó projektet reszelnek.

Piaci hírek

Nem a munkahelyünket, hanem a fizetésünket fenyegeti az MI

Az Európai Központi Bank szerint nem pont az lehet a probléma a mesterséges intelligenciával, amitől a legtöbben félnek, de a technológia munkaerőpiaci hatásai egyelőre homályosak.
 
Hirdetés

Ráfizetünk, ha a védelmen spórolunk!

Ha a védelmen spórolunk, kiberbűncselekmény áldozatává válhatunk. A Sophos MRD (észlelő és helyzetkező) szolgáltatása védelmet nyújt.

Összeurópai szabályozás készteti a cégeket a biztonságosabb informatikai működésre, de a megvalósításhoz nemcsak technológia, hanem emberek is kellenek.
Minden vállalatnak számolnia kell az életciklusuk végéhez érő technológiák licencelési keresztkockázataival. Rogányi Dániel és Vincze-Berecz Tibor (IPR-Insights) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.