A Meta Platforms megkezdi a digitális eszközök és élmények értékesítésére szolgáló eszközök tesztelését a Horizon Worlds nevű VR-platformon belül, ami kulcsfontosságú eleme lenne a metaverzum létrehozására irányuló terveinek – közölte hétfőn a Facebook anyavállalata. A szóban forgó eszközökhöz kezdetben csak a kiválasztott felhasználók férhetnek hozzá, akik virtuális tanfolyamokat, játékokat vagy virtuális divatkiegészítőket hoznak létre, hogy ezeket eladják, vagy fizetős hozzáférést kínáljanak az általuk épített digitális terekhez – számolt be róla a Reuters.
A társaság egy alkotói bónuszprogramnak nevezett kezdeményezést is kipróbál, amelyben az egyesült államokbeli felhasználók kis csoportjának havonta fizet az új funkciók használatáért. A Meta, bár tavalyi arculatváltásával a metaverzum-konvepció irányadó feljesztőjévé és szolgáltatójává nevezte ki magát, valójában komoly versenyben van a feltörekvő piac más szereplőivel, akik ugyancsak virtuális telkek, épületek, avatárok vagy akár nevek adás-vételét teszik lehetővé nem helyettesíthető tokenek (NFT) vagy más, blokklánc-alapú virtuális eszközök formájában.
Nagyon beindult a kísérletezgetés
Ahogy arról egyre többet olvasni, az ilyen eszközöknek forgalma tavaly már robbanásszerű növekedésnek indult, az tranzakciók értéke esetenként több százezer vagy millió dollárt is eléri. A kialakulóban lévő metaverzum kapcsán egészen vad fejlesztések is folynak, miközben a felhasználók millióit és a befektetők dollármilliárdjait is egyre gyorsabban vonzzák magukhoz az olyan modellek, mint amilyenek például a play-to-earn alkalmazások. Maga a Horizon Worlds ebben a felállásban a Meta virtuális közösségi platformja, a metaverzumos terek korai iterációi között pedig olyan projektek működnek, mint amilyen az eseményekre kihegyezett Horizon Venues.
A felhasználók mellett persze a hirdetőket is kikell szolgálni, ami egyelőre szintén a kísérletezésről szól. Ahogy februárban beszámoltunk róla, a Meta már javában győzködi a számára fontos márkákat a metaverzum nagyszerű lehetőségeiről, bár egyelőre alapvető kérdésekre sem mindig tud konkrét válaszokat adni. Március végén mindenesetre kiderült, hogy a vállalat háromdimenziós reklámok megjelenítését teszi lehetővé a Facebookon és az Instagramon, amit újabb lépcsőfoknak tart a metaverzum, illetve a metaverzumra jellemző, új reklámfelületek felé.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak