A kiválasztott kevesek elkezdhetik gyártai és értékesíteni a virtuális javakat vagy szolgáltatásokat, mások pedig pénzt kapnak érte, hogy minden szembejövő újítást kipróbáljanak.

A Meta Platforms megkezdi a digitális eszközök és élmények értékesítésére szolgáló eszközök tesztelését a Horizon Worlds nevű VR-platformon belül, ami kulcsfontosságú eleme lenne a metaverzum létrehozására irányuló terveinek – közölte hétfőn a Facebook anyavállalata. A szóban forgó eszközökhöz kezdetben csak a kiválasztott felhasználók férhetnek hozzá, akik virtuális tanfolyamokat, játékokat vagy virtuális divatkiegészítőket hoznak létre, hogy ezeket eladják, vagy fizetős hozzáférést kínáljanak az általuk épített digitális terekhez – számolt be róla a Reuters.

A társaság egy alkotói bónuszprogramnak nevezett kezdeményezést is kipróbál, amelyben az egyesült államokbeli felhasználók kis csoportjának havonta fizet az új funkciók használatáért. A Meta, bár tavalyi arculatváltásával a metaverzum-konvepció irányadó feljesztőjévé és szolgáltatójává nevezte ki magát, valójában komoly versenyben van a feltörekvő piac más szereplőivel, akik ugyancsak virtuális telkek, épületek, avatárok vagy akár nevek adás-vételét teszik lehetővé nem helyettesíthető tokenek (NFT) vagy más, blokklánc-alapú virtuális eszközök formájában.

Nagyon beindult a kísérletezgetés

Ahogy arról egyre többet olvasni, az ilyen eszközöknek forgalma tavaly már robbanásszerű növekedésnek indult, az tranzakciók értéke esetenként több százezer vagy millió dollárt is eléri. A kialakulóban lévő metaverzum kapcsán egészen vad fejlesztések is folynak, miközben a felhasználók millióit és a befektetők dollármilliárdjait is egyre gyorsabban vonzzák magukhoz az olyan modellek, mint amilyenek például a play-to-earn alkalmazások. Maga a Horizon Worlds ebben a felállásban a Meta virtuális közösségi platformja, a metaverzumos terek korai iterációi között pedig olyan projektek működnek, mint amilyen az eseményekre kihegyezett Horizon Venues.

A felhasználók mellett persze a hirdetőket is kikell szolgálni, ami egyelőre szintén a kísérletezésről szól. Ahogy februárban beszámoltunk róla, a Meta már javában győzködi a számára fontos márkákat a metaverzum nagyszerű lehetőségeiről, bár egyelőre alapvető kérdésekre sem mindig tud konkrét válaszokat adni. Március végén mindenesetre kiderült, hogy a vállalat háromdimenziós reklámok megjelenítését teszi lehetővé a Facebookon és az Instagramon, amit újabb lépcsőfoknak tart a metaverzum, illetve a metaverzumra jellemző, új reklámfelületek felé.

Közösség & HR

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.