Japán fejlesztők dolgoznak egy olyan csuklópánton, amely tömeg-, ellenállás-, sőt akár fájdalomérzést is közvetíthet a felhasználóknak, még valóságosabbá téve az élményeket a virtuális világban.

A H2L Technologies nevű japán startup nem kevesebbre törekszik, mint hogy a következő évtized során "megszabadítsa az embereket a tér, a test és az idő korlátai alól". Mindezt természetesen a legújabb nagy felhajtás, a metaverzum keretein belül képzeli el, és ezzel azt is szemlélteti, hogy a piaci cégek milyen messzire hajlandóak elmenni, hogy elmossák a határvonalat a valóság és a virtuális világ között – derül ki a Financial Times riportjából.

A lap a H2L vezérigazgatóját idézi, aki szerint még a fájdalom is lehetővé tenné, hogy a metaverzum világát valódi világgá alakítsuk, a jelenlét és az immerzió érzésének fokozásával. A fájdalmat egy csuklópánt és apró áramütések révén közvetítenék, bár a Sony által is támogatott vállalkozás nem erre hegyezi ki az általa fejlesztett hordható eszközt, amelynek fő célja, hogy "tömeg- és ellenállásérzetet közvetítsen" a metaverzum felhasználóinak és azok avatárjainak.

Meg lehet magyarázni, hogy miért van rá szükség

A csuklópánt az elektromos stimulációval számos különféle érzést utánozna egy labda elkapásától a viselő bőrét csipkedő madarakig. A H2L távlati céljai pedig messzebbre mutatnak egy újabb "okos karkötőnél", mert elmondásuk szerint olyan embereknek is biztosítani akarják a külvilággal való kapcsolatot, akiknek erre csak korlátozott lehetőségeik lennének, mondjuk valamilyen veleszületett betegség miatt.

A cég alapítója ezzel lehetővé tenné, hogy a technológia segítségével bárhová, bármikor elutazhassanak, még akkor is, ha az élmény szükségszerű fizikai fájdalommal jár. A haptikus technológiák alkalmazásában egyébként számos más területen is nagy lehetőséget látnak, legyen szó az orvosi műtétekről, a géptervezésről, a művészeti alkotásról vagy a különféle szimulációkról. A metaverzum önjelölt nagymestere, a Meta is dolgozik egy olyan kesztyűn, amelyik lehetővé tenné felhasználóinak az ilyen típusú érzékelést, de a termék piacosítását 10-15 év múlva látja reálisnak.

Közösség & HR

Minimális büntetést kapott és a Chrome-ot is megtarthatja a Google

Ugyanaz az amerikai bíró, aki egy éve súlyosan versenyellenesnek mondta ki a keresőóriás üzleti gyakorlatát, most meglehetősen könnyű kézzel rendelkezett a jóvátétellel kapcsolatban.
 
A vállalati adattárolás az IT-infrastruktúra egyik legkritikusabb eleme. Mégis, sok szervezet halogatja a régi rendszerek cseréjét, pedig komoly kockázatokat jelenthet az elavult technológia. Honnan tudjuk, hogy elérkezett a váltás ideje, és hogyan kerülhetők el a leggyakoribb hibák migráció közben?

a melléklet támogatója az EURO ONE

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.