Az idén 15. születésnapját ünneplő DuckDuckGo egyik legfontosabb célja, hogy megkülönböztesse magát nagyobb riválisaitól, leginkább a piacot domináló Google-től. Az alternatív kereső ezt indulása óta azzal próbálja elérni, hogy ellentétben másokkal, soha nem profilozta a felhasználóit, azaz nem gyűjt róluk adatokat a keresések futtatásakor. Mindez persze azt is jelenti, hogy személyre szabott találatokkal sem tud szolgálni.
A felhasználói elégedettség növelésére azonban itt az új csodaszer, a generatív mesterséges intelligencia. A ChatGPT képességeire építve a Microsoft ezzel igyekszik növelni saját megoldása, a Bing népszerűségét, mire a Google gyorsan reagált a Bard bejelentésével.
Úgy tűnik, a DuckDuckGo sem akar nagyon lemaradni a hype-vonatról, mivel a cég csatasorba állítja a DuckAssist elnevezésű, MI-alapú kiegészítőt. Az erről szóló blogbejegyzés szerint az OpenAI és az Anthropic támogatásával indulhat be a projekt, amely első körben még viszonylag korlátozott képességekkel és eléréssel rendelkezik.
Az azonnali válaszként hívott funkció egyelőre csak bizonyos angol nyelvű kereséseknél jelenik meg a cég mobilos alkalmazását, vagy a más böngészőkre telepíthető bővítményt használóknál. A keresésben megfogalmazott kérdésekre az algoritmus a Wikipédiából, illetve bizonyos esetekben az Encyclopedia Britannicából merítve ad értelmes (és remélhetőleg helytálló) választ.
Langsam spazieren!
Mielőtt a DuckAssist szélesebb körben is elérhetővé válna, a vállalat szeretné az első reakciókat összegyűjteni, és a visszajelzések fényében finomítani, bővíteni a rendszert. Az óvatosság oka egyértelműen az, hogy ezek a reflektorfénybe került természetes nyelvi feldolgozó modulok egyelőre hajlamosak "félremenni". A Google-nél például a Bardot is sikerült egy tárgybeli tévedéssel promózni, a Bingben működő chatbotot pedig gyorsan ráncba kellett szedni, miután számos felhasználót szó szerint zaklatni kezdett.
A DuckDuckGo ugyanakkor látja a potenciált a technológiában, és a közleményben is jelezte, hogy felhasználói a jövőben további, mesterséges intelligenciával feljavított funkciókra számíthatnak.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak