Egy csokornyi más ország között hazánk is bekerült abba a körbe, ahol működik az előfizetésért reklámmentességet és egy csomó extrát kínáló csomag.
Hirdetés
 

Nem siették el, de lassan Európa keleti felébe is megérkezett a fizetős YouTube. Az immár Premiumként hívott szolgáltatás nem csupán a reklámok megnézésének nyűgétől szabadítja meg a felhasználót, de többek között zenehallgatást, offline használatot és egyedi gyártású anyagokat is elérhetővé tesz.

Családias árazás

A magyar netezőknek néhány órája immár többféle lehetőség közül választhatnak, és az árazás egyelőre barátinak mondható. Az USA-ban egy cent híján 12 dollárért kínált YouTube Premium itthon 1790 forintba kerül, míg a csak zenére koncentráló YouTube Music Premium 1490-ben (odaát ugyanez 10 dollár). A helyzet sokkal jobb lesz, ha nem egy embernek, hanem egy egész családnak akarjuk biztosítani a szolgáltatást. A családi verzióban ugyanis egy háztartás maximum 6 tagja veheti igénybe a csomag elemeit, amiért Premuim esetén havi 2690, Music Premuimnál pedig 2290 forintot számláznak.

 

 

Hogy konkrétan mit is kapunk a pénzünkért, azt nem egyszerű áttekinteni, mert a Google-ökoszisztéma csápja meglehetősen sokfelé tekeregnek, néha zavart és redundancia érzését keltve. A fenti táblázat azért segít kicsit, és kiderül belőle, hogy a drágább változatban a hirdetésmentes videózás kiterjed a cég nem túl rég indított Originals szolgáltatására is, amely saját gyártású filmekkel, sorozatokkal és egyéb anyagokkal igyekszik magához láncolni a felhasználókat. Az Originalst egyébként eredetileg kizárólag előfizetőknek szánták, de tavaly ősszel irányváltás történt, és az idéntől megjelenő anyagokat már ingyen is meg lehet nézni, igaz, ebben az esetben reklámokkal dúsított szórakozásra kell készülni. A fizetős ügyfelek le is tölthetik a videókat, hogy azokat offline is megnézhessék.

A Premium csomag része a Music Premium szolgáltatás is, ami a szintén ingyenesen is elérhető zenei alkalmazás hirdetésmentes, kényelmi funkciókkal kibővített változata. Itt is lehetőség lesz az anyagok mobilra mentésére, illetve nagy könnyebbség lehet, hogy ellentétben a sima változattal, a lejátszás nem szakad meg, ha átlépünk más alkalmazásba, vagy a telefon képernyője kikapcsol. A Music intelligens ajánlási rendszert és olyan felvételeket is tartalmaz, amely más hasonló szolgáltatásokban nem található meg. Ilyenek például a koncertfelvételek és egyéb, különleges feldolgozások.

Mindegy, csak jöjjön a pénz

A Google-nél meglehetősen kacskaringós utat járnak be a fizetős szolgáltatásokkal kapcsolatban. A problémát az egyensúly megteremtése jelenti, hogy a reklámmegjelenítés elmaradása miatt kieső bevételt megfelelően pótolja a felhasználóktól beszedett előfizetési díj. Márpedig reklámokból egyre többet és több változatban igyekszik elhelyezni a vállalat.

Az útkeresésre jellemző, hogy az Egyesült Államokban alig pár éve indított Red szolgáltatást tavaly teljesen újra kellett csomagolni. Ekkor estek túl a névváltáson is, és lett Premium az előfizetéses konstrukció neve. Hasonlóan kanyargósra sikerült a zenei vonal: 2011-ben indult el az androidos alkalmazásbolt részeként a Google Music (később Google Play Music), 2014-ben a YouTube Music Key, majd a következő évben a YouTube Red, amelynek részét képezték a zeneszámok is. A Google Play Music/Zene most is működik, és a YouTube Music megjelenése ellenére azt nyilatkozta a cég, hogy az a szolgáltatás változatlan formában működik tovább.

Közösség & HR

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.