A tévés hirdetés sosem volt a kispályás szereplők játszótere, de úgy tűnik, ezt a kaput is bedöntené a Google. A keresőóriás ugyanis bejelentette, hogy ügyfelei mostantól kifejezetten a tévéképernyőkre célzott kampányokat is indíthatnak.
Nagyképernyős játszótér
A cég közleménye szerint naponta már több mint 180 millió órát töltenek a YouTube-felhasználók a tévéképernyők előtt, ami mindenképpen figyelemre méltó adat. Az internetkapcsolatok elterjedése és minőségének javulása, valamint az okostévék, konzolok és egyéb streamelést lehetővé eszközök (mint például a Google Chromecastja) elszaporodása kedvező környezetet teremt a Google számára, hogy immár fókuszált megoldásokkal próbálkozzon.
Ez azt jelenti, hogy mostantól a reklámozók a Google hirdetési platformján már nem csak hagyományos számítógépekre, telefonokra és táblagépekre célozhatnak, hanem megjelenik a külön tévés kategória is. Ez természetesen magával hozza azt a lehetőséget is, hogy a hirdetéseket kifejezetten a nagy méretű kijelzőkre alakítsák. Ami ugyanis jól mutat egy okostelefonon, az böszmeségnek érződhet egy fél nappalit elfoglaló tévén.
A Google tájékoztatása alapján a tévéken megjelenő reklámok jobb eredményeket tudtak felmutatni. Az Ipsos korábbi mérései során mind a hirdetések felidézése, mind a vásárlási hajlandóság jelentősen jobb számokat hozott más csatornákkal összehasonlítva.
Hogy ez valóban így van-e, arról a hirdetők is meggyőződhetnek, hiszen külön analitikát kapnak az új felülettel kapcsolatban. A tévés hirdetési helyekre egyébként licitálni is külön limitekkel lehet. Hogy ezek átlagára hogy alakul, az majd a közeljövőben derül ki.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak