Vége a várakozásnak, indul a régóta emlegetett előfizetéses modell. Aki fizet, annak nem kell reklámokat néznie.
Hirdetés
 

Néhány órája a Google bejelentette, hogy október 28-án elindul a YouTube jó ideje emlegetett fizetős szolgáltatása. Havi 10 dollárért egyelőre csak az Egyesült Államokban lehet majd kiváltani a videók előtt futó reklámokat.

(Reklám)védelmi pénz

Az előfizetéses konstrukció nem csupán a hirdetések megnézésétől, átugrálásától menti meg az erre pénzt áldozó felhasználókat, de az ígéretek szerint számos exkluzív tartalomhoz is hozzáférhetnek az előfizetők. A kizárólagos tartalom készítőinek egy részét már egy hivatalos közlemény is megemlíti, köztük olyan online sztárvideózókkal, mint a 40 millió követőnél járó PewDiePie. Apró szépséghiba, hogy ez a része a szolgáltatásnak, csak 2016 elején indul. Mondjuk a nem amerikai felhasználók számára ez persze nem okoz majd traumát, mert addig bizonyosan nem indul el az előfizetéses modell külföldi terjeszkedése.

A szolgáltatás egyébként meglehetősen furcsa nevet kapott, hiszen a YouTube Red meglehetősen összecseng a RedTube-bal, ami viszont egy rendkívül nagy látogatottságnak örvendő pornóoldal. A megfelelő oldalra navigáló amerikai felhasználók mindenesetre október 28-tól egy hónapig ingyenesen próbálhatják ki, milyen az, amikor nem kell megnézni mondjuk egy autóreklámot az Így csináld meg a világ legjobb hamburgerét című videó előtt. Sőt olyan prémium funkciókat is kapnak, mint például a videók elmentése, ami lehetővé teszi, hogy később, offline üzemmódban is megnézhető legyen a tartalom.

Profitra várva

A YouTube havi szinten több mint egymilliárd emberhez jut el, ám ez az irdatlan szám is kevés volt ahhoz, hogy a részleg nyereséget tudjon termelni. A probléma többek között az, hogy egyes becslések szerint az összes megtekintés 85 százaléka a felhasználók 9 százalékához köthető, ráadásul ezeknek az extrém "teherbírású" nézőknek a többsége fiatal. Ez pedig nem túl vonzó konbináció a hirdetők számára, akik jobbára minél szélesebb réteget akarnak elérni, és lehetőleg olyanokat, akik értékelhető mennyiségű elkölthető jövedelemmel rendelkeznek.

További gond, hogy a videókat általában nem a YouTube főoldaláról indulva nézik az emberek, hanem egy külső szolgáltatónál beágyazott formában, vagy jobb esetben egy direkt linken keresztül jutnak a videomegosztó adott aloldalára. Ez viszont szűkíti a Google lehetőségeit a felhasználók "terelésében", és végső soron a több hirdetési bevétel elérésében. Természetesen az sem segít sokat a helyzeten, hogy az utóbbi időben mások is erőteljesen ráfeküdtek a videós tartalmakra. A Facebook nyomulása mellett például a Twitter is kezdi felismerni a formátumban rejlő lehetőségeket.

A most bevezetett előfizetéses modelltől nyilvánvalóan azt várják a cégnél, hogy új bevételi forrásként megerősítse a jövedelmezőségi mutatókat, és végre profitábilis legyen a világ legnagyobb videós oldalát üzemeltetni.

Közösség & HR

Órákig pörgethetnénk a mikrót abból, amennyiből egy nyúlfarknyi MI-generálta videó készül

Az MIT energiafelhasználásra fókuszáló jelentése figyelmeztetésként is felfogható, de nem valószínű, hogy pont ez állítja le a generatív algoritmusok körül kialakult, immár évek óta tartó rajongást.
 
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.