Vége a várakozásnak, indul a régóta emlegetett előfizetéses modell. Aki fizet, annak nem kell reklámokat néznie.
Hirdetés
 

Néhány órája a Google bejelentette, hogy október 28-án elindul a YouTube jó ideje emlegetett fizetős szolgáltatása. Havi 10 dollárért egyelőre csak az Egyesült Államokban lehet majd kiváltani a videók előtt futó reklámokat.

(Reklám)védelmi pénz

Az előfizetéses konstrukció nem csupán a hirdetések megnézésétől, átugrálásától menti meg az erre pénzt áldozó felhasználókat, de az ígéretek szerint számos exkluzív tartalomhoz is hozzáférhetnek az előfizetők. A kizárólagos tartalom készítőinek egy részét már egy hivatalos közlemény is megemlíti, köztük olyan online sztárvideózókkal, mint a 40 millió követőnél járó PewDiePie. Apró szépséghiba, hogy ez a része a szolgáltatásnak, csak 2016 elején indul. Mondjuk a nem amerikai felhasználók számára ez persze nem okoz majd traumát, mert addig bizonyosan nem indul el az előfizetéses modell külföldi terjeszkedése.

A szolgáltatás egyébként meglehetősen furcsa nevet kapott, hiszen a YouTube Red meglehetősen összecseng a RedTube-bal, ami viszont egy rendkívül nagy látogatottságnak örvendő pornóoldal. A megfelelő oldalra navigáló amerikai felhasználók mindenesetre október 28-tól egy hónapig ingyenesen próbálhatják ki, milyen az, amikor nem kell megnézni mondjuk egy autóreklámot az Így csináld meg a világ legjobb hamburgerét című videó előtt. Sőt olyan prémium funkciókat is kapnak, mint például a videók elmentése, ami lehetővé teszi, hogy később, offline üzemmódban is megnézhető legyen a tartalom.

Profitra várva

A YouTube havi szinten több mint egymilliárd emberhez jut el, ám ez az irdatlan szám is kevés volt ahhoz, hogy a részleg nyereséget tudjon termelni. A probléma többek között az, hogy egyes becslések szerint az összes megtekintés 85 százaléka a felhasználók 9 százalékához köthető, ráadásul ezeknek az extrém "teherbírású" nézőknek a többsége fiatal. Ez pedig nem túl vonzó konbináció a hirdetők számára, akik jobbára minél szélesebb réteget akarnak elérni, és lehetőleg olyanokat, akik értékelhető mennyiségű elkölthető jövedelemmel rendelkeznek.

További gond, hogy a videókat általában nem a YouTube főoldaláról indulva nézik az emberek, hanem egy külső szolgáltatónál beágyazott formában, vagy jobb esetben egy direkt linken keresztül jutnak a videomegosztó adott aloldalára. Ez viszont szűkíti a Google lehetőségeit a felhasználók "terelésében", és végső soron a több hirdetési bevétel elérésében. Természetesen az sem segít sokat a helyzeten, hogy az utóbbi időben mások is erőteljesen ráfeküdtek a videós tartalmakra. A Facebook nyomulása mellett például a Twitter is kezdi felismerni a formátumban rejlő lehetőségeket.

A most bevezetett előfizetéses modelltől nyilvánvalóan azt várják a cégnél, hogy új bevételi forrásként megerősítse a jövedelmezőségi mutatókat, és végre profitábilis legyen a világ legnagyobb videós oldalát üzemeltetni.

Közösség & HR

A koronavírus kifektette a kereskedők mesterséges intelligenciáit

Olyan tömegben kezdtek az emberek egyik napról a másikra új termékcsoportokra keresni, hogy az automatizált folyamatokat irányító algoritmusok nem tudták követni.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.