A közösségi hálózat vezetője még novemberben, a cég első alkalommal megtartott, befektetőknek szóló Analyst Day nevű rendezvényén jelentette be, hogy alaposan ráfekszenek a funkcióbővítésre. A többek között a 300 milliós aktív közösség eléréséhez szükséges újdonságok idei első hulláma már meg is érkezett. Igaz, ezek annyira újdonságszámba menő funkciók, mint mondjuk amennyire a színes tévé az volt 1980-ban.
Csodálatos csoportos csevegés
A Twitter hivatalos blogján felfedett két újdonság egyike a csoportos üzenetküldés lehetősége. A csiripelők így már nem csak egyetlen twitterezővel folytathatnak privát diskurzust, de akár húsz főből álló csoportos beszélgetéseket is kezdeményezhetnek. A résztvevőknek ráadásul nem is kell feltétlenül egymás követőinek lenni, azaz "vadidegenek" is összeboronálhatók ezen a csatornán keresztül. A páratlan fejlesztésnek köszönhetően ráadásul twitteket, internetes linkeket, sőt emotikonokat is használhatnak a csevegni vágyók.
Igaz, hogy alapvetően nem ez, hanem a követés alapú információáramlás a Twitter lényege, ám nehéz szó nélkül elmenni amellett, hogy erre a funkcióra 2015-ig kellett várni. Nem csupán a kifejezetten ilyen jellegű kommunikációra (is) építő (és amúgy kirobbanó népszerűségnek örvendő) alkalmazások, mint például a WhatsApp vagy éppen a Viber esetében teljesen természetes ez már "ősidők" óta, de a Twitter profiljához lényegesen közelebb álló, hagyományos közösségi hálózatokon is, elég csak a Facebookot és a Google+-t említeni.
Videók is lesznek
A másik "nagy durranást" a közvetlenül a Twitter alkalmazásában elkészíthető és publikálható rövid filmek szolgáltatják. A felhasználók az appon belül elindított és rögzített felvételen a megosztás előtt minimális szerkesztést végezhetnek, majd kilőhetik a hálózatra.
Hogy ez a terület mennyire számít úttörőnek, arról elég annyit mondani, hogy magának a Twitternek is van egy erre specializált megoldása, a hat másodperces videókkal operáló Vine, amelyet néhány évvel ezelőtt, még élesítése előtt vásárolt fel a közösségi oldal. A twitteres videók persze teljesen más felhasználást céloznak, így hat helyett rögtön harminc másodpercre növelték a felvétel maximális hosszúságát.
Tehát miközben a Facebook rekordot rekordra halmozva söpri be a hirdetési bevételeket, a Twitter lassan elkezdi kiépíteni az alapját annak, ami valamikor a távoli jövőben olyan (hirdetési) forgalmat generálhat, amivel képesek lehetnek kikerülni a veszteséget termelő zónából. Majd. Talán. Egyszer.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak