Megugrottak a Twitter bevételei a tavalyi második negyedévhez képest: míg tavaly a június 30-ával zárult negyedévben 139 millió dollárt, idén ugyanebben az időszakban 312 milliót könyvelhetett el a cég.
Ez persze ahhoz még kevés volt, hogy nyereséget is termeljen: a veszteség meghaladja a 144,6 millió dollárt. Ennek ellenére a befektetők örömmel fogadták a tegnapi gyorsjelentést, mindenekelőtt azt, hogy az eredmények meghaladták az elemzői várakozásokat. Azok ugyanis csak 283 millió dollár bevétellel számoltak.
Érdekes, hogy a megugró veszteségek ellenére – ebben a negyedévben több mint háromszorosát hozták össze a tavalyi mínusznak (akkor 42,2 millió dollár volt a veszteség), ám az egyszeri tételektől megtisztított eredmény már pozitív, ha elég soványka is: 14,5 millió dollár, azaz egy Twitter részvényre mintegy 2 cent nyereség jut, ami szintén jó hír, főleg annak függvényében, hogy az elemzői várakozás 1 centes veszteség volt.
Jót tett a világbajnokság
A cég közleményében is kiemeli, hogy a bevételek növekedését nagyban segítette a brazíliai világbajnokság, amihez egy sor szolgáltatást is fejlesztettek. Mint azt korábban megírtuk, egyes meccsek hatalmas forgalmat generáltak (http://bitport.hu/a-meccs-amin-az-osszes-twitter-rekord-megdolt) az oldalon. Ugyanakkor a felhasználók számának növekedése lassult, a bővülés meghaladta a várakozásokat: jelenleg átlagosan havi 271 millió aktív twitterezővel számolnak. De talán ennél is fontosabb adat, hogy közülük havonta átlagosan 211 millióan (az összes felhasználó 78 százaléka) mobilról érik el az oldalt.
Több új hirdetési formával is próbálkoznak a mikroblog oldalon, de nagy lehetőséget látnak az online kereskedelem területén is. Májusban vezették be például azt az újítást, hogy speciális hashtagek segítségével indíthatnak vásárlást a twitterezők az Amazonon.
Szintén jót tett a cégnek a külföldi terjeszkedés, ami elsősorban a helyi hirdetési igények kielégítését célozza. Ehhez fejlesztettek egy önkiszolgáló hirdetési platformot is elsősorban a kkv-k igényeihez igazítva.
A külföldről származó bevételei egyébként jobban is nőttek, mint a teljes bevétel: 168 százalékos bővüléssel 102 millió dollár volt ez a tétel a negyedévben, azaz külföldről származott a teljes bevétel harmada.
Arccal a mobil platformok felé
A felhasználási szokások tükrében érthető, hogy a cég egyik fő erőssége a mobil. A felhasználóit folyamatos újításokkal próbálja még inkább a mobil platformok felé terelni, például azzal, hogy márciusban egyszerűsítették a mobilról történő fotófeltöltést. Ezzel párhuzamosan a mobil hirdetési lehetőségeket is bővítették.
Hogy a stratégia sikeres, jól mutatja, hogy miközben az idei második negyedévben 129 százalékkal növelte az egy évvel korábbihoz képest a hirdetési bevételeit, az ebből begyűjtött 277 millió dollár 81 százaléka származott mobil hirdetésekből.
A Twitter amúgy is drága részvényei emelkedtek a gyorsjelentés közzététele után, ami arra utal, hogy a piac komoly növekedést vár a cégtől.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak