Valóságos fejlesztéscunamit igér a Twitter az elkövetkező hónapokban. A bejelentésre tegnap került sor a cég első alkalommal megtartott Analyst Day nevű rendezvényén. Ezen a vállalatot vezető Dick Costolo igyekezett meggyőzni az aggodalmaskodó befektetőket és a növekedési lehetőség miatt aggódó elemzőket, hogy világos stratégiával és cselekvési tervvel rendelkeznek a hálózat további kiterjesztésére.
Félmilliárdos lehetőség
A probléma gyökerét az adta, hogy a Twitter egy ideje nem képes növekedni, a 300 milliós aktív felhasználói tábor egyesek szerint nehezen áttörhető szint. Ezt maga Costolo sem tagadta, hiszen prezentációjában 284 millió havi szinten aktív felhasználóról beszélt. Ugyanakkor kiemelte, hogy a Twitter és az érdekeltségi körébe tartozó oldalakra több mint félmilliárd egyedi látogató néz be, ám ők a hálózatba történő regisztráció vagy belépés nélkül nézik meg például a beágyazott twitteket. Csak a Twitter főoldalára 125 millióan jutnak el havonta úgy, hogy onnan érdemi akció nélkül távoznak. Többek között az ő megnyerésük lehet a további fejlődés kulcsa.
Az új hallgatóság megnyerésére és a veteránok aktivitásának serkentésére bejelentett fejlesztésáradattal nyilván azt a képzetet is igyekeznek eloszlatni, miszerint a cégen belül igen nehezen veszi rá magát a vezetőség a változtatásra. Igaz, azt azért nem lehet mondani, hogy semmi nem történik, hiszen csak az elmúlt néhány hónapban elkezdték a tesztjét egy finomhangolható, kisvállalatokra szabott hirdetési rendszernek, illetve a twitteken belüli vásárlásnak.
Mindent a kedves felhasználóért
A most bejelentett újítások azonban első körben nem a pénzről szólnak, sokkal inkább a felhasználók "jólétéről". Ezek közül immár többről konkrét információk és képernyőképek is napvilágot látott.
A felhasználót bejelentkezéskor az elmúlt néhány óra legfontosabb(nak vélt) twittjeivel informálják
A Timeline Highlights funkció a közvetlen közelmúlt eseményeire igyekszik majd felhívni a belépő twitterezőket, de mellette indul az Instant Timeline is. Ez utóbbi az újoncok beilleszkedését kívánja segíteni azzal, hogy azonnal tartalmat mutat a felhasználónak, még mielőtt ki kellene keresni az érdeklődésnek megfelelő Twitter-felhasználókat és beállítani azok követését. Ez azoknak is hasznos lehet a cég szerint, akik régóta nem használták a szolgáltatást, és ezért kicsit elavult idővonallal rendelkeznek. Például lehet, hogy az egy-két évvel ezelőtt követésre állított emberek, csatornák már nem aktívak.
Bár már korábban is voltak kísérletek a kiemelt jelentőségű hírek kiemelésére, most jön a globális kiterjesztés és a bővített funkcionalitás
Jövőre már a Twitteren belül is megoldott lesz a videók készítése, szerkesztése és megosztása. Az új videós funkció nem összetévesztendő a hatmásodperces videókkal operáló Vine-nal, amelyet egyébként még élesítése előtt felvásárolt a Twitter bő két évvel ezelőtt.
Szintén nagy lökést kaphat a hálózaton belül folytatott azonnali üzenetküldés. Costolo ígérete szerint a funkcionalitás jelentős bővítésére kell készülni. Ennek egyik eleme például, hogy a twittek direkt üzenetekben is meg lehet majd osztani. Ezt egyébként már jövő héten kipróbálhatják a twitterezők.
Bevétel van, profit nincs
A bejelentéseket egyébként jól fogadták a befektetők. A részvényárfolyam jelentősen, több mint 7 százalékot erősödött a hírek után. Ez rá is fért az egy éve tőzsdén forgó papírokra, hiszen ugyan a bevezetést követő hónapokban a nyitó árfolyam majdnem háromszorosára kapaszkodott az ár, de azt követően jelentős zuhanás következett.
Az árfolyamesésnek a nyári negyedéves jelentés tudott megálljt parancsolni. Ebben a vártnál jobb forgalomról tudott beszámolni a Twitter, így a papírok annak ellenére emelkedtek, hogy a cég továbbra is masszív veszteséget termel. Igaz, az egyszeri tételek kiszűrésével már némi profitot is látni lehetett, ami még sehol nincs a Facebook pénznyomdájától, de azért a jó irányba tett lépésnek tekinthető.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak