Kifejezetten a kisebb vállalkozásokat célozza első körben a közösségi oldal reklámozási rendszerének mostani fejlesztése. Az eddig meglehetősen rugalmatlan szisztémát egy jobban paraméterezhető váltja fel. A változás egyszerre jelent esélyt és rizikót is a Twitternek.
Azért fizetsz, amiért akarsz
Eddig egy szponzorált anyag után minden elképzelhető interakció (retweet, megjegyzés írása, klikkelés stb.) pénzt ért a cégnek, hiszen nem volt lehetőség beállítani, pontosan milyen jellegű aktivitásért szeretne a hirdető fizetni. Ez a rigorózus rendszer, talán a versenytársak nyomásának is köszönhetően, most lényegesen lazulni látszik.
Első körben a kisebb vállalkozások és néhány kiemelt partner élhet a választás jogával, azaz az új rendszerben már lehet például csak kattintásért, új követőkért, letöltésekért fizetni. Ez sokkal átláthatóbb és bizonyos szempontból egyszerűbb helyzetet teremt. A tervek szerint (és amennyiben a cég számításai bejönnek) a preferencia szerinti hirdetési megoldást később minden ügyfél igénybe veheti majd.
Esély és veszély
A változtatás első ránézésre rendkívül ügyfélbarát, miközben komoly rizikót jelent a Twitter reklámbevételeire. Hiszen az ügyfelek mostantól csak azért fognak fizetni, amiért valóban akarnak, a közösségi oldalnak pedig meg kell próbálni elég aktivitást kipréselni a twitterezőkből, hogy pótolni tudja a kieső bevételeket.
A dolognak azonban van egy másik olvasata is: miszerint a jobban paraméterezhető hirdetési kampányok felhajtják bizonyos interakciók árát, így a vállalkozásoknak arányosan akár többe is kerülhet a hirdetés, miközben a Twitter reklámbevételei akár még nőhetnek is.
Nőhetnek a hirdetési pénzek akkor is, ha a jobban megtervezhető kampányok több hirdetőt csábítanak. A Twitter ebből a szempontból lényegesen rosszabbul áll, mint például a Facebook, ahol a körülbelül 30 millióra tehető kisvállalkozói bázis mintegy 5 százalékát már sikerült rávenni a pénzköltésre.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak