Többször jelét adta már a Twitter vezetősége, hogy szeretné bevezetni a tweeteken belüli vásárlást, de ez lesz az első alkalom, hogy a szolgáltatás elhagyása nélkül bonyolíthassunk tranzakciókat. Az új szolgáltatás egyelőre csak az USA szűk felhasználói körének lesz elérhető, de már most számos kereskedelmi partner támogatja a funkciót.
Egy kattintás és kész
Az eljárás végtelenül egyszerű: a partnerek ajánlatait tartalmazó üzenetekben megjelenik egy Buy, azaz Vásárlás gomb, aminek a megnyomásával pár perc alatt megvásárolható a kinézett termék. Mindehhez előzetesen szükség van a bankkártya információk fiókhoz való rendelésére, amivel kapcsolatban a Twitter mindenkit igyekszik megnyugtatni, hogy az adatok a lehető legerősebb titkosítás mellett kerülnek a rendszerbe.
A fejlesztést a Twitter nem egyedül, hanem olyan platform partnerekkel együttműködve hozta létre, mint a Fancy, a Gumroad, vagy a Musictoday. Kereskedelmi oldalról már most, az induláskor több mint egy tucat divatcég (Burberry), áruházlánc (The Home Depot), előadóművész (Soundgarden), nonprofit szervezet vesz részt a szolgáltatásban, bár ezek nagy része az európai fogyasztók számára valószínűleg idegenül cseng.
Brand építésre is jó lehet
A mikroblog szolgáltató szakértői eleinte inkább kis összegű, jellemzően impulzus vásárlásokra számítanak, azaz maguk a szakértők sem gondolják azt, hogy a felhasználók ezzel a módszerrel fogják a nagy értékű bevásárlásaikat intézni. Emellett nagy mértékben számítanak a márkahű Twitter felhasználókra, akik a remények szerint várhatóan sokkal szívesebben áldoznak kedvenc brandjükre ebben a formában.
A Twitteren belüli vásárlási lehetőség kizárólag az Egyesült Államokban, és ott is csak a felhasználók bizonyos körének lesz elérhető kezdetben.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak