A videómegosztó oldal a reklámokat eltüntető előfizetés bevezetésére készül.

A Google tulajdonában lévő YouTube üzleti stratégiájának alapvető megváltoztatására készül. Az eddig ingyenesen elérhető és használható videómegosztó felületén megjelenő reklámok hamarosan kiválthatók lesznek egy előfizetéssel, aminek éppen finomhangolását végzi a YouTube vezetősége.

Az információ hivatalos felületen nem jelent meg, de hivatalosnak mondható személytől származik. A Code/Media konferencián Robert Kyncl, a YouTube tartalmi és üzleti vezetője beszélt a CNBC-nek a cég jövőbeli terveiről, valamint arról, hogy az új előfizetési konstrukció hónapokon belül megjelenhet.

A YouTube jó ideje kísérletezik egy fizetős, de reklámoktól mentes szolgáltatással, ami nem egyenlő a tavaly novemberben bemutatott Music Key-vel. Már 2013-ban elindult a tesztprogram, mivel a vezetőség a bejáratott üzleti modell (ingyenes, de reklámokkal támogatott) ellenére érezte, hogy a látogatók jelentős részét zavarják a lejátszás megkezdése előtt, illetve közben megjelenő hirdetések.

Az akkori tesztek része volt még az a lehetőség is, hogy a videók előállítói egy meghatározott díj ellenében hozzáférést adtak a felhasználóknak bizonyos videó csatornákhoz. A tavaly novemberben, béta verzióban, meghívásos alapon elindított Music Key is hasonló elgondoláson alapul, vagyis olyan tartalmat ad az előfizetnek, ahol nem találkozik hirdetésekkel. Ez azonban a zenékre korlátozódik, így minden egyéb típusú videó továbbra is futtatja a megszokott hirdetéseket

Piaci hírek

Akkorát ugrott a szerverpiac, amilyet még soha nem láttak

Az IDC történelmi léptékű éves növekedést mért a szegmens idei első negyedéves forgalmában. A lendület nem tart ki végig, így 2025 egészét nézve "mindössze" másfélszeresére hízhat a piac.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.