Egyelőre csak korlátozottan, de élesítette a Google azt a funkciót, amellyel kisebb-nagyobb összegeket utalhatnak a felhasználók az általuk kedvelt videós csatornáknak.
Hirdetés
 

Közvetlen támogatási lehetőséget kapnak a YouTube-on videós csatornát üzemeltetők. Az oldal tulajdonosa, a Google egyelőre csak korlátozott formában, de elindította az adakozást lebonyolító új funkciót.

Kis összeg a felhasználónak, nagy a Google-nek

Az általában néhány dollárt jelentő apró felajánlások természetesen a cég saját pénzügyi rendszerén, a Walleten keresztül bonyolódnak. A tranzakció költségei országonként eltérőek, és általában minél alacsonyabb az összeg, arányaiban annyival többet tart meg magának a keresőóriás. Az Egyesült Államokban például 21 cent alapdíj mellett az adomány 5 százalékát vonják le, és a maradékot kapja meg a csatorna készítője. Tehát egy dollárból elég sok, 26 cent marad a Google-nél, ám egy tízdollárs támogatás esetén már csak 71 centtel rövidül meg az összeg, mire célhoz ér.

Forrás: Android Police

A minden böngészőből, sőt a YouTube mobil alkalmazásból is elérhető funkció egyelőre csak néhány országban, az USA mellett Ausztrália, Mexikó és Japán területén működik, de várhatóan ez a lista folyamatosan bővülni fog az elkövetkező hetekben, hónapokban.

Kleine Fische, gute Fische

Az új funkcóval nem csak a tartalomelőállítók, de természetesen a Google is jól járhat. Utóbbi a már említett közvetlen, tranzakciókhoz kötődő bevételek mellett azzal is erősödhet, ha az adakozási lehetőség serkentőleg hat a videók gyártóira. Hiszen a több csatorna, a több tartalom egyúttal több esélyt szolgáltat a reklámbevételek növelésére.

A YouTube-on tartalmakat előállító felhasználók eddig csak úgy láttak pénzt munkájukból, ha a videókban elhelyezett hirdetésekre kattintottak a nézők. Az ebből generált forgalom egy részét ugyanis a Google átutalja a tartalomtulajdonosnak. Bár van számos kiugró példa arra, hogy egy-egy nagyon felkapott videoblogger óriási pénzeket tud ezzel keresni, a többség számára a hirdetési jutalékból nem keletkezik számottevő kereset.

A most indított donációs lehetőség viszont kiegészítheti ezt, ami újabb csatornák indítására ösztönözhet embereket, a meglévőket pedig aktivitásra sarkallhatja. Persze csak akkor, ha a nézők egy része fizetni is hajlandó lesz kedvenc tartalmáért.

Közösség & HR

Itt egy új eszköz a big tech platformoktól független közösségek építésére

Az ActivizyPub protokollra épülő Bonfire Social keretrendszer az eddigi megoldásoknál modulárisabb és testre szabhatóbb kialakításával támogatná az építkezést a közösségi weben.
 
A láthatatlan kitettségek feltérképezése nem a jövő biztonsági kérdése, hanem az első lépés, amit ma kell megtenni.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.