A Google videomegosztó oldalán a csatornatulajdonosok engedélyezhetik a cég hirdetéseinek beágyazását a tartalomba. Ezért pedig egész szép összeget fizet a keresőóriás. Igaz, csak a legjobbaknak.

Az online videókban rejlő hirdetési potenciál felmérésére specializálódott OpenSlate alapos kutatómunkával kiderítette, kik és milyen témákkal tudnak dollárszázezreket keresni csak és kizárólag egy YouTube csatorna üzemeltetésével. A rossz hír az, hogy ehhez nem elég feltenni a gyerek szülinapi zsúrjáról készült kézikamerás felvételt - még akkor sem, ha esetleg a nagyi fejjel előre bele is esett a csokitortába. A Google videós oldalán a legnagyobb csekket szinte kizárólag olyanok kapják, akik sok év munkáját, rengeteg energiát áldoztak már csatornájukra, és stábjuk profi szakemberekből, operatőrökből, tanácsadókból, marketingesekből áll.

Önjáró hirdetők  A YouTube rendszerében a tartalomszolgáltatók maguk választhatják meg, milyen hirdetések jelenjenek meg az oldalon közzétett videóikban. Erre már Magyarországon is van lehetőség. Ráadásul a feltöltő maga dönthet, hogy a kép egy részét részben kitakaró bannereket használ, vagy egy jóval felhasználóbarátabb formát. Utóbbi a TrueView, ami eredeti anyag elé automatikusan befűződő reklámvideót jelent. Ezt ráadásul nem kötelező végignézni, a felhasználó át is ugorhatja, ha nem érdekli a hirdetés tartalma. A YouTube természetesen csak akkor fizet részesedést, ha a hirdetést valóban végignézik, ám a nézők sem pártolnak el a szabályozhatatlanul felbukkanó, kéretlen ajánlatok miatt.


Majka klipje előtt éppen egy másfél perces autóreklám futott

Mindenesetre a fentebb említett cég adatai alapján a legjobban kereső ezer YouTube-os tartalomszolgáltató átlagosan havi 23 ezer dollárt kap, ami éves szinten eléri a nem túl visszataszító 276 ezres szintet. A legjobb ezer tematikája néhány nagy tömbre osztható: negyede zenei témájú, ötöde játékokkal foglalkozik, míg a komikus és más szórakoztató tartalmak 14 illetve 13 százalékot tesznek ki. Mint azt korábban említettük, ezek mögött a csatornák mögött befutott zenészek, ismert komikusok vagy éppen fél évtizede videós csatornájuk felfuttatásán dolgozó csapatok állnak.
 

Az alkotók is részesednek a magyar YouTube bevételeiből
Webáruházzá változik a YouTube

A top 1000 a vizsgálatot megelőző egy hónap alatt összesen 30 ezer kisfilmet rakott fel, ami 11,3 milliárd letöltést és 87 millió felhasználói reakciót (tetszés, megjegyzés, értékelés stb.) generált. Bár a letöltésszámot egyenes arányban elszámolni a bevételekkel nyilvánvalóan pontatlan megközelítés, de a játék kedvéért ki lehet számolni, mekkora nézettséget kell mondjuk havi 1 dollárért teljesíteni.

Matekpélda ■ Egy gyors osztással ki is jön, hogy a legnagyobbaknak elég durván 500 letöltés ahhoz, hogy jelenlegi árfolyamon átszámítva kábé 220 forintot keressenek. Ha ezzel a tökéletlen képlettel forintosítjuk a fentebbi képen is látható Majka-produkciót, ami március óta összesen 14,6 millió letöltést generált, akkor kijön, hogy elméletben közel 30 ezer dollárt, azaz több mint 6,5 millió forintot érhetett ez a felület.

Feltéve persze, hogy Majka klipjét többségében az USA-ból nézték meg, ugyanis az Amerikában megjelenített reklám több mit valószínű, hogy drágább, mint a magyar internetezők elé vetített társa. És ha mindehhez másfél perces reklámokat kell végignéznie az embereknek, akkor minden bizonnyal az igazi összeg még szerényebben alakult...

 


Forrás: OpenSlate

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.