Az online videókban rejlő hirdetési potenciál felmérésére specializálódott OpenSlate alapos kutatómunkával kiderítette, kik és milyen témákkal tudnak dollárszázezreket keresni csak és kizárólag egy YouTube csatorna üzemeltetésével. A rossz hír az, hogy ehhez nem elég feltenni a gyerek szülinapi zsúrjáról készült kézikamerás felvételt - még akkor sem, ha esetleg a nagyi fejjel előre bele is esett a csokitortába. A Google videós oldalán a legnagyobb csekket szinte kizárólag olyanok kapják, akik sok év munkáját, rengeteg energiát áldoztak már csatornájukra, és stábjuk profi szakemberekből, operatőrökből, tanácsadókból, marketingesekből áll.
Önjáró hirdetők ■ A YouTube rendszerében a tartalomszolgáltatók maguk választhatják meg, milyen hirdetések jelenjenek meg az oldalon közzétett videóikban. Erre már Magyarországon is van lehetőség. Ráadásul a feltöltő maga dönthet, hogy a kép egy részét részben kitakaró bannereket használ, vagy egy jóval felhasználóbarátabb formát. Utóbbi a TrueView, ami eredeti anyag elé automatikusan befűződő reklámvideót jelent. Ezt ráadásul nem kötelező végignézni, a felhasználó át is ugorhatja, ha nem érdekli a hirdetés tartalma. A YouTube természetesen csak akkor fizet részesedést, ha a hirdetést valóban végignézik, ám a nézők sem pártolnak el a szabályozhatatlanul felbukkanó, kéretlen ajánlatok miatt.
Mindenesetre a fentebb említett cég adatai alapján a legjobban kereső ezer YouTube-os tartalomszolgáltató átlagosan havi 23 ezer dollárt kap, ami éves szinten eléri a nem túl visszataszító 276 ezres szintet. A legjobb ezer tematikája néhány nagy tömbre osztható: negyede zenei témájú, ötöde játékokkal foglalkozik, míg a komikus és más szórakoztató tartalmak 14 illetve 13 százalékot tesznek ki. Mint azt korábban említettük, ezek mögött a csatornák mögött befutott zenészek, ismert komikusok vagy éppen fél évtizede videós csatornájuk felfuttatásán dolgozó csapatok állnak.
A top 1000 a vizsgálatot megelőző egy hónap alatt összesen 30 ezer kisfilmet rakott fel, ami 11,3 milliárd letöltést és 87 millió felhasználói reakciót (tetszés, megjegyzés, értékelés stb.) generált. Bár a letöltésszámot egyenes arányban elszámolni a bevételekkel nyilvánvalóan pontatlan megközelítés, de a játék kedvéért ki lehet számolni, mekkora nézettséget kell mondjuk havi 1 dollárért teljesíteni.
Matekpélda ■ Egy gyors osztással ki is jön, hogy a legnagyobbaknak elég durván 500 letöltés ahhoz, hogy jelenlegi árfolyamon átszámítva kábé 220 forintot keressenek. Ha ezzel a tökéletlen képlettel forintosítjuk a fentebbi képen is látható Majka-produkciót, ami március óta összesen 14,6 millió letöltést generált, akkor kijön, hogy elméletben közel 30 ezer dollárt, azaz több mint 6,5 millió forintot érhetett ez a felület.
Feltéve persze, hogy Majka klipjét többségében az USA-ból nézték meg, ugyanis az Amerikában megjelenített reklám több mit valószínű, hogy drágább, mint a magyar internetezők elé vetített társa. És ha mindehhez másfél perces reklámokat kell végignéznie az embereknek, akkor minden bizonnyal az igazi összeg még szerényebben alakult...
Forrás: OpenSlate
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak