A közösségi platform fura ura egy hétfői beszélgetésen vetette fel az ötletet, miszerint minden felhasználótól elkérne havonta "egy kis összeget". Természetesen kizárólag a botok miatt.
Hirdetés
 

Érdekes beszélgetésre került sor tegnap a frissen X-re átnevezett Twitter tulajdonosa és Benjámín Netanjáhú izraeli miniszterelnök között. A közel egyórás esemény során a felek több komoly témát is igyekeztek megtárgyalni, mint amilyen például a mesterséges intelligencia fejlődése, és az ezzel potencionálisan együtt járó kockázatok.

 

 

A műsor tagadhatatlanul egyik legérdekesebb része az volt, amikor Elon Musk arról beszélt, hogy elkerülhetetlennek tűnik egy általános fizetési rendszer bevezetése az X-en, mivel ez az egyetlen módja annak, hogy útját lehessen állni a szakadatlanul nyomuló botoknak és kamu fiókoknak. A Twittert tavaly ősszel végül kényszerből 44 milliárd dollárért megvásárló techmilliárdos mindezt olyan szóhasználatban említette, ami arra enged következtetni, hogy a teljesen fizetős rendszer már jóval több, mint egy ötlet. 

A terv egyébként nem most került elő először. A Platformer már rögtön a hatalomátvételkor belengette, hogy az új tulajdonos akár a teljes közösségi hálózatot fizetős fal mögé rakhatja. Ebből mindezidáig azonban csak annyi lett, hogy a Blue elöfizetést tavaly sebtiben elindították, majd leállították, aztán kis csúszással újraindították, mivel az első körben katasztrofális módon működött.

Azok az átkozott botok!

Ugyan Musk igyekszik az algoritmusok vezérelte botok elleni harc feltétlen elemeként eladni az ötletet, ám ennél jóval súlyosabb és sürgető probléma, hogy az egykor Twitter néven ismert ikonikus platform nagyon kevés pénzt hoz. Ennek egyik oka, hogy az új tulajdonos néha hektikus, néha drasztikus intézkedései elriasztották a hirdetők egy jó részét, akik a különböző akciók ellenére sem nagyon akarnak visszatérni.

Mindez Musknak és csapatának egyetlen utat hagy nyitva: a felhasználók pénztárcájának célba vételét. Ez egyelőre az immár X Premium néven futó, kék pipák mellett egy sor extra funkciót biztosító előfizetéssel nem sikerült. Már a tavaszi adatok alapján is látszott, hogy nem kapkodnak a szolgáltatás után. A trend pedig azóta sem változott. Augusztusi becslések alapján 830 ezres lehet az előfizetői kör, ami finoman szólva sem túl sok egy havonta állítólagosan 540 millió felhasználót elérő platform esetében. (Az elmaradt reklámbevételek pótlásához sok 10 millió előfizetőre lenne szükség.)

Hogy pontosan mennyibe kerülne a teljesen fizetőssé tett közösségi csatorna, az egyelőre nem világos. A beszélgetésben említett "csekély összeg" kifejezés egyébként is meglehetősen relatív, főleg, hogy azt a világ legnagyobb vagyonával rendelkező ember mondta.

Bármennyire is tűnjön gazdasági öngyilkosságnak a lépés, Musk már számtalanszor bebizonyította, hogy olyan dolgokat is végigvisz, amelyeket mások elképzelhetetlennek tartanak.

Közösség & HR

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.